Podle studie by recyklace použitých bateriových článků a odpadu z výroby mohla zajistit 14 % lithia, 16 % niklu, 17 % manganu a 25 % kobaltu, které bude Evropa podle prognóz potřebovat v roce 2030 pro elektrická bateriová auta. Tato čísla by mohla výrazně vzrůst. Například Evropa má potenciál být do roku 2040 téměř soběstačná v kobaltu pro výrobu elektromobilů. Kobalt je považován za kritickou surovinu – opakovaně kritizovány jsou často nebezpečné podmínky těžby v zemích, jako je Demokratická republika Kongo.
T&E nyní vyzývá EU a Spojené království, aby urychleně podpořily recyklační projekty prostřednictvím lepších politických plánů a programů financování. Připravovaný návrh EU zákona o oběhovém hospodářství by měl podle organizace podporovat rozšiřování místních recyklačních továren a zároveň omezit vývoz bateriového odpadu. Kromě toho je třeba zjednodušit opětovné využívání použitých bateriových materiálů v rámci EU, aby se umožnil rozvoj skutečně evropského oběhového hospodářství.Autoři studie dodávají: "Je nepochopitelné, že recyklace baterií není považována za klíčovou technologii pro budoucnost průmyslu. Namísto toho hrozí, že EU promarní nejen ekologickou, ale i ekonomickou příležitost kvůli nedostatečným podpůrným opatřením a vysokým nákladům na energii."