STRUKTURA SYMBOLIČNA V POHLEDU PSYCHOANALYTICKÉ LITERÁRNÍ VĚDY
1 VÝCHODISKA PSYCHOANALYTICKÉ LITERÁRNÍ VĚDY
1.1 Psychoanalytická literární věda v kontextu přírodních věd
1.1.1 Psychoanalýza a současná věda o mozku
1.1.2 Subjekt a jednotky nevědomého zpracování
1.1.3 Reakce psychoanalýzy na nový kontext daný kognitivní a afektivní neurovědou
1.1.4 Neuronální jáství a dynamické jádro vědomí
1.1.5 Vědomí, subjekt a narace
1.2 Psychoanalytická literární věda v kontextu společenských věd
1.2.1 Mýtus a introjekce narativních entit
1.2.2 Primární procesy, intermediární realita a terciární symboly
1.2.3 Mýtus a fikce
1.2.4 Psychoanalýza a fiktivní literatura
1.2.4.1 Vnější a vnitřní forma literárního díla
1.2.4.2 Chaos afektů a labyrint slov
1.2.4.3 Funkce literárního díla a jeho paradigma
1.2.4.4 Fikcionalita v silné verzi
1.2.5 Psychoanalytická literární věda a humanitní vědy
2 MODELOVÁ TOPOLOGIE UNIVERSÁLNÍCH SYMBOLŮ
2.1 Fenomenologie nevědomí a hlubinná estetika
2.2 Fenomenologie literárního obrazu
2.2.1 Figurativní obraz a symbol
2.2.2 Nefigurativní obrazy a symboly
2.2.3 Symboličnost literárního obrazu
2.3 Archetypy a psychodramatický substrát
2.3.1 Konvencionální a hlubinný symbol
2.3.2 Redukce a restituce literárního obrazu; jeho čtyřstupňový model a symbolická platnost
2.3.3 Infantilní obsahy a latence
2.3.4 Historická latence a náboženskost
2.3.5 Syntetický pojem archetypu; jeho slabá verze
2.3.6 Archetypy a symboly ve světle strukturální sémantiky
2.3.7 Hlubinná gramatika: Já a Self jako označované a označující
2.3.8 Množina archetypů a jejich struktura
2.3.9 Trojúrovňový psychodramatický substrát a regresivní řada symbolů
2.4 Explikace modelové typologie universálních symbolů
2.4.1 Vnitřní archetypové triangulum a jeho symboly
2.4.1.1 Self (A1)
2.4.1.2 Symboly Self
2.4.1.3 Archetyp matky (A2)
2.4.1.4 Symboly matky
2.4.1.5 Archetyp otce (A3)
2.4.1.6 Symboly otce
2.4.2 Vnější archetypové triangulum a jeho symboly 3
2.4.2.1 Archetyp dítěte (A4)
2.4.2.2 Symboly dítěte
2.4.2.3 Anima (A5)
2.4.2.4 Symboly animy
2.4.2.5 Animus (A6)
2.4.2.6 Symboly anima
3 LITERÁRNÍ DÍLO JAKO KOMUNIKOVANÁ ENTITA
3.1 Subjektivita a intermediární osa
3.1.1 Subjekt a objekt literárního díla
3.1.2 Skutečný a literární subjekt
3.1.3 Znak a nevědomí
3.1.4 Neohraničenost jazykové struktury
3.1.5 Monismus a dualismus slovního znaku
3.1.6 Subjekt: Já a Self
3.1.7 Intermediární subjektivita a paradigma snu
3.1.8 Kompletní intermediární subjektivita
3.1.9 Estetický objekt v literární komunikaci
3.1.10 Přímá a nepřímá literární komunikace
3.1.11 Nevědomé entity v literární komunikaci
3.2 Stratifikace a distribuce subjektivity v Bratrech Karamazových
3.2.1 Kritika Freudovy analýzy Dostojevského
3.2.2 Subjekt díla a epický subjekt
3.2.3 Portálové postavy
3.2.4 Třetí vrchol rodinného triangula
3.2.4.1 Postava Dmitrij a její nevědomí
3.2.4.2 Postava Ivan a její nevědomí
3.2.4.3 Postava Alexej a její nevědomí
3.2.5 Universální symboly v Bratrech Karamazových
3.2.5.1 Archetyp otce
3.2.5.2 Archetyp matky
3.2.5.3 Animus
3.2.5.4 Anima
3.2.5.5 Archetyp dítěte
3.2.5.6 Self
3.2.6 Entita FMD a Bratři Karamazovi jako symbol
3.2.6.1 Skutečný a textový autor
3.2.6.2 Archetypová analýza uměleckého textu a biografie autora
3.2.6.3 Animus a ideologie
3.2.6.4 Aktantové rozvrhy románu Bratři Karamazovi
3.3 Universální symboly z hlediska estetického
3.3.1 Estetické, literární a umělecké entity
3.3.2 Zaobzorová a účinková estetika
3.3.3 Literární odpovědnost, estetická transcendence a vina
Milan Exner
http://www.milanexner.cz/content/books/download/Milan_Exner_-_Struktura_symbolicna.pdf