úvod
témata
události
tržiště
diskuze
nástěnka
přihlásit
přezdívka
heslo
přihlásit
pamatuj si mě
registrace
ztracené heslo?
Solární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+"létající auta"/VTOL)
XCHAOS
---
---
13:07:53 10.9.2015
The electric Swift
http://www.icaro2000.com/Products/Swift/Swift.htm
XCHAOS
---
---
13:07:08 10.9.2015
ovšem toto vypadá hodně dobře!
E-SWIFT!
https://www.youtube.com/watch?v=I7Ri4yJokSE
XCHAOS
---
---
13:06:58 10.9.2015
1 odpověď
DANYSEK
: popravdě, kdyby mi stačil pocit, že všemu dokonale rozumím, tak asi nebudu chtít něco postavit v reálu, ne?
XCHAOS
---
---
13:04:15 10.9.2015
1 odpověď
nebo něco v tomhle smyslu
Flyped
https://www.youtube.com/watch?v=gynjOMZDDJo
DANYSEK
---
---
13:02:07 10.9.2015
2 odpovědi
+2
XCHAOS
: az se v komunite zacnes seriozne pohybovat, tak mozna pochopis, proc se ne vsecko rozepisuje na internetu.
Maly hint: kolem beha spousta chytraku, co po precteni diskuzi na internetu maji pocit, ze vsemu dokonale rozumi :D
XCHAOS
---
---
13:01:33 10.9.2015
E-Lift power unit for foot launched powered aircraft. This unit can be attached
http://www.avianonline.co.uk/lift-p-1942.html
XCHAOS
---
---
13:00:36 10.9.2015
e-LIFT hang glider electric propulsion system from electricsports.
https://www.youtube.com/watch?v=l85l-5dbodA
REDGUY
---
---
13:00:26 10.9.2015
XCHAOS
: A ted jeste vzit do uvahy, ze jak kapotovani, tak lepsi klouzavost vyrazne zvysi hmotnost a tim potrebny vykon... hmmm... ze by? Ze by ses konecne blizil pochopeni? Not holding my breath, jak rikaji amici 8)
XCHAOS
---
---
12:59:09 10.9.2015
otázka, jestli se vůbec vláčet do vzduchu s nějakými kolečky a nesnížit odpor vzduchu tím, že poletím naležato...
These early experiments went largely unrecorded, even in log books, let alone the press, because the pioneers were uncomfortably aware that the addition of an engine made the craft liable to registration, airworthiness legislation, and the pilot liable to expensive licensing and probably, insurance.
Powered hang glider - Wikipedia, the free encyclopedia
https://en.wikipedia.org/wiki/Powered_hang_glider#Unofficial_Records
XCHAOS
---
---
12:53:28 10.9.2015
2 odpovědi
Hmm, hmm:
It is now estimated that a modern flexible Rogallo wing hang glider requires at least 6 hp (4 kW) at the prop shaft and about 45 lbf (200 N) of thrust just to maintain level flight.
ok, ok. Pokud bych se chtěl dostat na 2 kW, musel bych mít výrazně lepší klouzavost nebo kapotovanou tříkolku, nebo kombinaci obojího (a opět: Archaeopteryx...). chtělo by to každopádně konzultovat lidi, co s tím fakt lítají a rozumí tomu (tady myslím nikdo takový není).
a stavět to jako ultralehký motorový kluzák zase zvýší komplexitu a tím i hmotnost (řídící plochy, apod.)
DANYSEK
---
---
12:51:40 10.9.2015
XCHAOS
: proc nutne cihlu? Ty mas vazne omezeny rozhled. Existuji normalni zatezove pasy, ktere vezmes na sebe - pouziva se to v mnoha disciplinach a to nejen v souvislosti s letanim :-)
XCHAOS
---
---
12:48:28 10.9.2015
REDGUY
: "Žádné limity neplatí pro nekorigovanou zrakovou ostrost"? takže s brýlema můžu?
navíc má žadatel při výkonu práv vyplývajících ze svého průkazu způsobilosti stále u sebe vhodné korekční brýle.
. no tak ok, to jsem si oddechl. tak za 2 roky zkusím ten kurz na paraglide v Rokytnici na Jizerou, co mám vyhlídnutý (kdybych se zabil už příští rok na jaře, tak nestihnu vyhrát Sun Trip 2017, to by mi mrzelo :-)
XCHAOS
---
---
12:45:33 10.9.2015
1 odpověď
pokud bych to chtěl stavět jako motorový závěsný kluzák (dost pravděpodobná varianta, min. pro první pokus), tak se mě týká
http://www.laacr.cz/SiteCollectionDocuments/predpisy/UL2-II.pdf
motorový závěsný kluzák řízený změnou polohy těžiště, hmm. nechápu moc "minimální hmotnost pilota" - když vážím míň, tak si s sebou musím vzít cihlu? (nebo by stačilo přibalit baťoh, stan a spacák? přece určitě všichni piloti neváží 90 kg...)
technicky se mi to zdá rozumné, jsou tam konkrétní čísla a vzorečky, s tím se dá pracovat
jako pilota se mi týká toto:
http://www.laacr.cz/SiteCollectionDocuments/predpisy/2012-04-UL3-MZK.pdf
REDGUY
---
---
12:45:30 10.9.2015
1 odpověď
+3
XCHAOS
: LOL. Schvalne jsem si to stopnul a najit sekci 6.3.3 Zrakové požadavky mi trvalo presne minutu a ctyricet dva vterin. Asi proto, ze chapu takove pokrocile koncepty jako "Obsah" 8)))
Cili, bavime se tady s clovekem, kterej planuje jak bude stavet uzasny spickovy solarni letadla, nicmene jeden predpis o 112 strankach je pro nej prilis dlouhej a v druhym neni schopnej najit konkretni sekci, protoze Ctrl-F nezafungovalo 8)))) Komedie pokracuje 8)))
DANYSEK
---
---
12:39:10 10.9.2015
XCHAOS
: proto je treba cist text cely, v souvislostech a ne jej zpracovavat systemem "Ctrl-F"... :) Pripadne navstiv leteckeho lekare, zaplat mu - on te v souladu s predpisem posoudi a budes cteni take usetren... kdyz je to tak
narocne
procist ;-)
XCHAOS
---
---
12:36:55 10.9.2015
1 odpověď
DANYSEK
: neobtěžuje mi 100 stránek jako takových, ale spíš rozeznat, co z toho by se mě vůbec týkalo: nejsem "zatížený balón bez pilota na palubě" ani 1000 daších věcí.
XCHAOS
---
---
12:35:55 10.9.2015
2 odpovědi
DANYSEK
: nenajdu. slova "oční lékař" ani "dioptrie" se v tom dokumentu nevyskytují
http://lis.rlp.cz/predpisy/predpisy/dokumenty/L/L-1/data/print/L-1_cely.pdf
DANYSEK
---
---
12:26:13 10.9.2015
DANYSEK
: jejda, dalsich 100+ stranek, chudak
XCHAOS
:D
DANYSEK
---
---
12:25:17 10.9.2015
2 odpovědi
XCHAOS
: na toto naleznes odpoved v predpisu L1 ;-)
JVCNC
---
---
12:24:20 10.9.2015
112 stranek mi prijde jako docela dost malo na letecke predpisy, kdyz to srovnam s predpisy ohledne motorovych vozidel
<<
<
>
>>
Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam