• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSSolární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+"létající auta"/VTOL)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ovšem toto vypadá hodně dobře!
    E-SWIFT!
    https://www.youtube.com/watch?v=I7Ri4yJokSE

    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: popravdě, kdyby mi stačil pocit, že všemu dokonale rozumím, tak asi nebudu chtít něco postavit v reálu, ne?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    nebo něco v tomhle smyslu
    Flyped
    https://www.youtube.com/watch?v=gynjOMZDDJo
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: az se v komunite zacnes seriozne pohybovat, tak mozna pochopis, proc se ne vsecko rozepisuje na internetu.
    Maly hint: kolem beha spousta chytraku, co po precteni diskuzi na internetu maji pocit, ze vsemu dokonale rozumi :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    E-Lift power unit for foot launched powered aircraft. This unit can be attached
    http://www.avianonline.co.uk/lift-p-1942.html
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    e-LIFT hang glider electric propulsion system from electricsports.
    https://www.youtube.com/watch?v=l85l-5dbodA
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: A ted jeste vzit do uvahy, ze jak kapotovani, tak lepsi klouzavost vyrazne zvysi hmotnost a tim potrebny vykon... hmmm... ze by? Ze by ses konecne blizil pochopeni? Not holding my breath, jak rikaji amici 8)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    otázka, jestli se vůbec vláčet do vzduchu s nějakými kolečky a nesnížit odpor vzduchu tím, že poletím naležato...

    These early experiments went largely unrecorded, even in log books, let alone the press, because the pioneers were uncomfortably aware that the addition of an engine made the craft liable to registration, airworthiness legislation, and the pilot liable to expensive licensing and probably, insurance.
    Powered hang glider - Wikipedia, the free encyclopedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Powered_hang_glider#Unofficial_Records
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Hmm, hmm: It is now estimated that a modern flexible Rogallo wing hang glider requires at least 6 hp (4 kW) at the prop shaft and about 45 lbf (200 N) of thrust just to maintain level flight.

    ok, ok. Pokud bych se chtěl dostat na 2 kW, musel bych mít výrazně lepší klouzavost nebo kapotovanou tříkolku, nebo kombinaci obojího (a opět: Archaeopteryx...). chtělo by to každopádně konzultovat lidi, co s tím fakt lítají a rozumí tomu (tady myslím nikdo takový není).

    a stavět to jako ultralehký motorový kluzák zase zvýší komplexitu a tím i hmotnost (řídící plochy, apod.)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: proc nutne cihlu? Ty mas vazne omezeny rozhled. Existuji normalni zatezove pasy, ktere vezmes na sebe - pouziva se to v mnoha disciplinach a to nejen v souvislosti s letanim :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: "Žádné limity neplatí pro nekorigovanou zrakovou ostrost"? takže s brýlema můžu? navíc má žadatel při výkonu práv vyplývajících ze svého průkazu způsobilosti stále u sebe vhodné korekční brýle.. no tak ok, to jsem si oddechl. tak za 2 roky zkusím ten kurz na paraglide v Rokytnici na Jizerou, co mám vyhlídnutý (kdybych se zabil už příští rok na jaře, tak nestihnu vyhrát Sun Trip 2017, to by mi mrzelo :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    pokud bych to chtěl stavět jako motorový závěsný kluzák (dost pravděpodobná varianta, min. pro první pokus), tak se mě týká
    http://www.laacr.cz/SiteCollectionDocuments/predpisy/UL2-II.pdf
    motorový závěsný kluzák řízený změnou polohy těžiště, hmm. nechápu moc "minimální hmotnost pilota" - když vážím míň, tak si s sebou musím vzít cihlu? (nebo by stačilo přibalit baťoh, stan a spacák? přece určitě všichni piloti neváží 90 kg...)

    technicky se mi to zdá rozumné, jsou tam konkrétní čísla a vzorečky, s tím se dá pracovat

    jako pilota se mi týká toto:
    http://www.laacr.cz/SiteCollectionDocuments/predpisy/2012-04-UL3-MZK.pdf
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: LOL. Schvalne jsem si to stopnul a najit sekci 6.3.3 Zrakové požadavky mi trvalo presne minutu a ctyricet dva vterin. Asi proto, ze chapu takove pokrocile koncepty jako "Obsah" 8)))


    Cili, bavime se tady s clovekem, kterej planuje jak bude stavet uzasny spickovy solarni letadla, nicmene jeden predpis o 112 strankach je pro nej prilis dlouhej a v druhym neni schopnej najit konkretni sekci, protoze Ctrl-F nezafungovalo 8)))) Komedie pokracuje 8)))
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: proto je treba cist text cely, v souvislostech a ne jej zpracovavat systemem "Ctrl-F"... :) Pripadne navstiv leteckeho lekare, zaplat mu - on te v souladu s predpisem posoudi a budes cteni take usetren... kdyz je to tak narocne procist ;-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: neobtěžuje mi 100 stránek jako takových, ale spíš rozeznat, co z toho by se mě vůbec týkalo: nejsem "zatížený balón bez pilota na palubě" ani 1000 daších věcí.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: nenajdu. slova "oční lékař" ani "dioptrie" se v tom dokumentu nevyskytují
    http://lis.rlp.cz/predpisy/predpisy/dokumenty/L/L-1/data/print/L-1_cely.pdf
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    DANYSEK: jejda, dalsich 100+ stranek, chudak XCHAOS :D
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: na toto naleznes odpoved v predpisu L1 ;-)
    JVCNC
    JVCNC --- ---
    112 stranek mi prijde jako docela dost malo na letecke predpisy, kdyz to srovnam s predpisy ohledne motorovych vozidel
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam