No a pouceni treti, uplne ze vseho nejvtipnejsi:
[ XCHAOS @ Solární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+rychlostní rekordy solárních aut) ] při určité rychlosti má optimální L/D, při téhle rychlosti dosáhne největší dolet [...] Při letu "těsně nad pádovou rychlostí" pravděpodobně budu mít největší výdrž a tohle je prosim to uplne ze vseho nejvtipnejsi. Pet let debatovani o letadlech. Pet let machrovani o tom, jak dokazes postavit solarni superletadlo jako nikdo jinej. Pet let sracek o tom jakej ses vizionar. A po tech peti letech ... tohle?
Ty proste porad nechapes jak funguje kridlo a co se s nim deje pri padovy rychlosti. Protoze "pri letu tesne nad padovou rychlosti" proste NEBUDES mit nejvetsi vydrz, NAOPAK, ty idiote. Pri letu tesne nad padovou rychlosti kridlo neni v optimalni rezimu, mas velkej uhel nabehu, tim i velkej Cd a tim i velkou spotrebu toho, cim letadlo pohanis. Takze znovu: jestli chces zustat dlouho ve vzduchu, cili chces minimalni spotrebu, tak NECHCES bejt tesne nad stall speed. Co kdyby sis o tom neco nastudoval? Klicova slova "power curve" a "endurance speed". Pro maximalni dolet plati neco podobneho, ale tam to aspon co do vyslednejch cisel tusim nebude tak fatalni rozdil, jako u maximalni vytrvalosti.
Jako srsly, tohle jsou naprosty zaklady a existuje cela rada zpusobu, jak ses to mohl uz davno dozvedet: mohl sis to precist v ucebnici. Mohl sis to sam odvodit z toho, jak vypadaji funkce odporu, vztlaku a vykonu. Mohl sis to dokonce najit i v manualu k letadlu, kde proste mas cerny na bilym endurance a stall speed a fakt nejsou nejak "tesne" u sebe. Ale ne. Cist si ucebnice je pod tvoji uroven, analyzu nezvladas a manualy? Bah, pro losery, coz? Takze misto toho placas nesmysly... Hele, jak jsi rikal ze ses za poslednich pet let o konstrukci letadel naucil vic nez vysokoskolak? Tak pokud jsi myslel nejakou holku z fildy, co studuje stredovekou francouzskou poezii, tak to mas pravdu. Jinak ale fakt ne 8)))