LINKOS: a když jsme u toho: co konkrétně teda tvrdím jinak? o tom, k čemu směřuje solární létání během našich životů, tvrdím pořád to samé:
- cca 40 osob v přetlakové kabině (asi kompozitní, že) dodatečné zpřesnění: mezistupeň bude 9 cestujících + pilot (protože regulace)
- dostup až do cca 21-25 km výšky (otázkou zůstává, jaká část letu proběhne v největší výšce)
- průměrná cestovní rychlost kolem 300 km/h (při stoupání méně, při klesání více)
- dolet za den až 3000 km (za jeden den - celonoční výdrž se nepředpokládá)
- tento typ dopravy může získat jednotky procent na trhu (protože podstatná část populace by pokládala za cool aspoň 1x za život cestovat na dovolenou skrz stratosféru - a přitom pohodlně, potichu, apod.... ekologická kritéria tam ani nemusí hrát hlavní roli)
- některá dodatečná zpřesnění (převzato odjinudú) - např. bezpečnost provozu by řešila obyčejná kompaktní energocentrála (která by při nominálním letovém profilu nespouštěla). velké rozměry soláního letadla se dají řešit několika způsoby, nemůžu samozřejmě předpovědět, který se ukáže jako nejvýhodnější (měnitelná geometrie křída, víceplošník nebo VTOL).
že se k tomu blížíme, je vidět na odkazech na čísla, která by před 10 lety vypadaly naprosto nereálně:
[ XCHAOS @ Solární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+"létající auta"/VTOL) ]
[ JAZZZ @ Solární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+"létající auta"/VTOL) ]
[ XCHAOS @ Solární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+"létající auta"/VTOL) ]
Pokud můžeš dohledat, co přesně tvrdím za ta "léta jinak", tak bych to uvítal. Myslím je nefér, když o nějakém inženýrském problému, který tam vznikám napíšu, že se dá řešit více způsoby a že nedokážu předpovědět, který z nich se ukáže jako nejvýhodnější (konstrukčně, z hlediska bezpečnosti, či ekonomicky...), tak že "pokaždé tvrdím něco jiného".