• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSSolární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+"létající auta"/VTOL)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CYBERWOLF: nápad je prostý: skelná vlákna existují, tak proč neudělat ze skelného vlákna nosič fotovoltaické vrstvy. Ale ten problém s jen částečným osvětlením se u překrývajících se vláken zřejmě násobí... to už má větší šanci snad i fotovoltaický tisk na papír...
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    XCHAOS: takováhle novinka se objevuje pravidelně tak po pěti letech, pokud si dobře vzpomínám, tak už počtvrté.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MIT School of Engineering | » Is it possible to make solar-powered airplanes?
    https://engineering.mit.edu/engage/ask-an-engineer/is-it-possible-to-make-solar-powered-airplanes/
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    HARVIE
    HARVIE --- ---
    Prej to jde i bez baterek:

    Tacking Against The Sun: Flying A Batteryless Solar RC Plane Is Almost Like Sailing | Hackaday
    https://hackaday.com/...-against-the-sun-flying-a-batteryless-solar-rc-plane-is-almost-like-sailing/

    GBA Solar Bear
    https://www.youtube.com/watch?v=kCgWl_TCJac
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    VTOL v elektrické éře
    Project Heaviside by Kitty Hawk
    https://www.youtube.com/watch?v=q7mc3C19kE4
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    The new video shows the aircraft flying at 1,500 feet and producing a barely audible 38 decibels, while a conventional helicopter at the same altitude produces 60 decibels.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: Ale houby, ty si to intepretuješ úplně po svým
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: tak ty tu siris nicim nepodlozene bludy, zejo... :-) Tak si pak nestezuj na offtopic, kdyz tebou sirene bludy vyvracim.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: No, Boeing 737max je spíš obchodní válka.. nevím, myslím, že regulace civiliního letectví je sice v tomhle klubu okrajově ontopic, ale ne v té míře, v jaké to řešíš ty....
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: jasne, potom co EASA poslala do prdele FAA i s recerfifikaci B737MAX bude jiste EASA tupe a nadsene prebirat dalsi americke normy ;-) Ne, skutecne neplati ze vse schvalene v USA se automaticky prejima v Evrope. Neni tomu tak v zadne oblasti, letectvi nevyjimaje. Prosimte, proc se porad chovas jako male naivni dite? ;-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: já naopak změnu pravidel pokládám za velmi pravděpodobnou.. bude následovat za rozvojem technologií. Akorát se asi shodneme, že nejprve dojde k úpravě regulací v USA a pak teprve to (víceméně automaticky) převezme zbytek světa (i když třeba čistě automatizovaný letecký provoz mají už teď v Dubaji, ale ten asi není příliš škálovatelný a arabská pravidla se jistě ohýbají snáze, než západní... resp. tam to bude "kdo má peníze, ten létá")
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: ano, houbeles... je velmi nepravdepodobne, ze stavajici pravidla (vykoupena krvi obeti vselimoznych nehod) se nejak dramaticky uvolni ;-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: ale houby. Samozřejmě, že pro provoz těhle elektrických VTOL osobních dronů se pravidla budou muset nějak upravit. Současná pravidla odpovídají úrovni technologií z pravěku. Tyhle stroje se budou registrovat u řízení letového provozu nějakým způsobem automaticky, nejspíš. Počkej za 10, 20 let.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: nikoliv, rizene lety probihaji mezi definovanymi body... rozhodne to nefunguje tak, ze by sis v prostoru nejak chaoticky poletoval. Tvoje predstavy o litani jsou na urovni petiletyho ditete...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: ale bla bla. Ano, malá letadla se musí hlásit. Ale není to na tom levelu jako koridory pro velká dopravní letadla.

    Ty si taky musíš furt dokazovat, jak si chytrej...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam