XCHAOS: opravdu
ne? Napsal jsi doslova:
řízení letového provozu má na starost velká dopravní letadla, se kterými není snadné uhnout - a ja tvrdim, ze tento tvuj vyrok
rozhodne neni pravdivy, nebot rizeni letoveho provozu ridi (
ma na starosti) i
mala letadla. A celkove to, zda je provoz rizeny ci nikoliv neni urceno velikosti letadla... ale tridou vzdusneho prostoru. Prostory tridy C a D jsou rizene vzdy bez ohledu na
velikost letadla. Takze mimo jine se bez povoleni nad FL95 legalne nedostanes.
IFR lety (
tedy tvym slovnikem "automatizovane" - tedy rizene podle pristroju) vyzaduji povoleni a podlehaji rizeni i v prostorech tridy E (
narozdil od VFR letu; tam jsou ale jina omezeni - pocinaje viditelnosti). Sem spada veskery vzdusny prostor nad 1000ft AGL po FL95, pokud nejde o /M/CTR nebo /M/TMA. Zcela nerizeny je jen prostor tridy G (do 1000ft AGL mimo /M/CTR a /M/TMA), ale tam se zas realne s IFR nedostanes - nebot plati dalsi omezeni, pokud jde o dodrzeni minimakni vysky pro IFR let nad prekazkou (
opet tech 1000ft, v pripade vysokeho terenu dokonce 2000ft).
Jakou
kardinalni blbost tam mas dale? :-)
Predpisy mas dostupne volne, muzes si to nastudovat (
v danem pripade postaci L2, pripadne L14) driv, nez nejakou blbost opet placnes. Treba i v pripade UAS (
tedy dnes popularnich dronu) najdes i dalsi omezeni (
a samozrejme i vyjimky z pravidel pro IFR, zejmena pokud jde AGL) - ktera se netykaji jen velkych letist, jak se mylne domnivas - ale tato chranna pasma a z nich vyplyvajici omezeni naleznes rovnez u letist
malych. A decentralizace funguje uz davno - prave vzdusne prostory i v tride G u malych letist jsou koordinovana mistne. Rozhodne ale nemuzes letet kdykoliv a kamkoliv ;-)