• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RENFRIDiskuzni arena pro kazdeho
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    RENFRI: vůbec by mě nenapadlo pochybovat o tom, že je to tak, jak říkáš ty.
    RENFRI
    RENFRI --- ---
    Jeste teda jeho argumenty - ale tim vam rozmenuju stravenku na penize
    a
    a co kdyz je utracena ta padesatikoruna cela a ja vam vracim na stravenku, kdo rozhodl, ze platite stravenkou driv - to me zaujalo :-)

    Pak mi teda vratil, ale o 10,- min, no uz to nebudu resit a taky me tam uz neuvidi...
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    RENFRI: IMHO to dělá naschál, protože se jim vyplatí víc cash než stravenky. Nebo může být třeba jen blbej.
    PIZI
    PIZI --- ---
    RENFRI: Máš pravdu a on tvrdí nesmysl.
    RENFRI
    RENFRI --- ---
    Odlehcene tema, prave aktualni :-)

    Platila jsem obed za 95,-Kc. Ciste jidlo, krabice je zdarma. Pouzila jsem 80ti korunovou stravenku a kovovou padesatikorunu, nacez mi cisnik rekl, ze mi ale nevrati, protoze na stravenky nevraci. Tak mu rikam, ale na penize vracite, ne? No a ta stravenka je pouzita cela, ja chci vratit na tu padesatikorunu. Ale my vracime jen do 5,-. No proste problem, vysvetlovani nepomahalo. Jak tohle vidite vy?
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    PIZI: jen velmi vágně napsal, že kdy myčka nebude fungovat, chlapík jim vrátí peníze nebo tak něco. Jak dlouho? Den, týden? Měsíc? Měsíc a půl? Rok? Prostě blbost.
    PIZI
    PIZI --- ---
    LOPIK: podle toho co psal, tak něco takového dohodnuto bylo.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Morální je držet na čem se dva lidi dohodli. Je to jednoduchý. Byla dohodlá záruka, že to za měsíc a půl bude chodit? Ne.. Zaklínat se morálkou a vytáhnout jí jen až když se cítím poškozeně je trapný.
    PIZI
    PIZI --- ---
    GENTIANA: směšuješ morální a legální.
    GENTIANA
    GENTIANA --- ---
    aha, tak to není vtip. No, to mám z toho, že diskuse čtu chronologicky.

    Ale abych se taky přidala, morálka je hezká věc, ale poučena reálným kapitalismem se řídím pravidlem, že dobré smlouvy dělají dobré přátele. A že ústní dohoda má cenu papíru, na kterým je napsaná. Pak ty morální povinnosti a podobné věci fungujou mnohem lépe, hladčeji a radostněji.
    GENTIANA
    GENTIANA --- ---
    GAF: To je vtip, žejo, protože tohle nemůže nikdo myslet vážně.
    ECLECTICA
    ECLECTICA --- ---
    GAF: hele mě třeba těžká realita potkala - de facto jsem dírou v zákonech přišla o několik milionů a hrozí, že budu doživotně splácet hypotéku na něco, co mi vůbec nepatří, aniž bych udělala cokoli nelegálního, neopatrného a aniž bych mohla jakkoli tušit nebo zjistit, že ten problém nastane. A přestože jsem s prominutím nas*aná až na půdu, nepřála bych nic takového nikomu.
    XAJA
    XAJA --- ---
    GRANTORINO: tu to bolo napísané, škoda opakovať zas a znovu: [ PIZI @ Diskuzni arena pro kazdeho ] "kupoval sis kartu která mohla vydržet libovolný časový interval. Statisticky samozřejmě čím je výrobek starší, tím pravděpodobnější je jeho porucha. Takže nekupuješ si kartu která by měla vydržet měsíc, nebo rok. Kupuješ si kartu o které nevíš jak dlouho vydrží. Stejně jako to nevíš u nové, ale tam platíš zároveň i za to, že prodejce zaručuje nějaké řešení pokud se pokazí dříve než za dva roky."

    koľko mala vydržať? rok, dva, desať?

    a to o vrátení peňazí... no, bez "papiera", teda riadnej zmluvy so stanovenými podmienkami by som to brala tak, že proste prídem domov, zapojím, no a ak nefunguje, tak predávajúci vráti peniaze.

    inak totiž by to mohlo dôjsť do extrému - dokedy (bez jasnej dohody) by toto inak malo platiť? čo ak by umývala ešte desať rokov a potom sa pokazila, aj tak by platilo, že si kupujúci bude uplatňovať nárok na vrátenie peňazí? kde je tá hranica? aj o tom tu už niekto písal.
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    JUPIII: to je pravda no, tady to nikdo vyresit nemuze...
    JUPIII
    JUPIII --- ---
    GRANTORINO: Hlavně nechápu, proč si to ti dva nepořeší mezi sebou. Proč bychom tomu měli soudcovat z hlediska morálky a vyššího principu mravního. Proč, když se nám tu napíše: "Prodal mi myčku a rozbila se mi.", se očekává sborové volání: "To je ale podfukář, ať mu vrátí nějaké peníze!"

    Nevíme o tom vůbec nic. Nevíme, co to bylo za značku, protože některé značky, něco vydrží a jiné, co po záruce odcházejí, nevíme, kolik byla původní cena, co se pamatuju některé extra myčky stávaly i ke třiceti tisícům, nevíme jak často ta myčka byla používaná, jak vypadala...
    My prostě nemůžem posoudit smluvní cenu mezi těmi dvěma, proč a jak k ní došli. Víme, že ji oba akceptovali a k prodeji došlo ve shodě. Tak proč bychom měli plivat na prodejce. Myčka po prodeji fungovala, myla. Zřejmě byla v pořádku i po prodeji.
    Nevíme jak došlo k tomu, že přestala fungovat, co je to za závadu, kdo ji způsobil nebo se na ní spolupodílel, ani kolik bude stát oprava a jestli se vyplatí opravovat.
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    takže reklamace byla v podstatě jakžtakž domluvená...
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    [ GAF @ Diskuzni arena pro kazdeho ] ...předtim tvrdil, že mi dokonce vrátí peníze, kdyby s ní něco bylo
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    GRANTORINO: nerozpadla se hned, ale po měsíci a půl, to se holt u sedm let starého spotřebiče může stát. Zákazníkovo riziko.
    GINGERCAT
    GINGERCAT --- ---
    GRANTORINO: prosila bych o vysvětlení, co znamená "jen tak prodat starší myčku" :-)))))
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    ten clovek mel mycku, ktera by se rozpadla jemu nebo nekomu dalsimu, asi zrejme, ale on na tom samozrejme uz neprodelal, dokonce na tom vydelal, ten je ale chytrej panecku a ten kdo si to koupil je blbecek... hm?? takhle nejak? podle meho mineni by mel vratit aspon tisicovku, ano nejsme nikde v zaruce a ano nikdo nemava zakonikem,

    kdyby byl aspon trochu slusnej, tak se vyrovna, ale zrejme mu slo vic o penize a zbavit se kramu, nez proste jen tak prodat starsi mycku...

    no stavaji se i jine veci, a a no každý se občas napálí, ale brát to jako normu? nechapu
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam