• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KRALIKlide z maringotek
    KCE
    KCE --- ---
    zmeny teplot = kondenzace vodnich par.. tak se pak nediv az budes v ty saune mit na strope rampouchy ;))
    CUKI
    CUKI --- ---
    KOOTCHA: Pokud máš možnost elektriky, tak jak píše KCE ten oleják je dobrá volba.
    A zdravé to fakt není. Ta sauna jede v jiných intervalech.
    KOOTCHA
    KOOTCHA --- ---
    mám tu přímotop, tak ho můžu nechat na spínačky, ale ty rozdíly teplot mi nevaděj. Přijde mi to naopak zdravý. Taková permanentní sauna :) /včetně toho ochlazení.

    Na ten polyš asi dlabu. Mám 191cm a nehodlám tu lízt po čtyřech :) Ty cihly jsou dobrej nápad. Mám jich pár venku vyskládanejch, tak můžou bejt za kamnama, žejo...
    KCE
    KCE --- ---
    nebo tam dat jakykoliv topeni (el.,pb..) s termostatem :)
    za me vede el. olejovy radiator ;)
    CUKI
    CUKI --- ---
    KOOTCHA: Největší problém je bezesporu fakt, že nebudeš schopen udržet stálou teplotu. To že protopíš šílený množství dřeva, není tak hrozný, to ušetříš na nájmu a složitostech s tím spojených, ale i když tam zatopíš, ta teplota hned klesne.


    Bydlel jsem pět let v plechové boudě bez topení a zvykneš si. Ale jak začneš topit a rychle se budou měnit teploty je to dost nepříjemné a nezdravé. V marině jsem v zimě byl jen krátce. Nebyla moc zaizolovaná a večer tam bylo 40°C a ráno 5°C pod nulou (venku dlouhodobě -15°C) Když tam přijdeš večer je tam cca venkovní teplota. Pak zatopíš a je tam zase do hodiny dvou 40°C!!!

    Takže pokud bych to chtěl vylepšit, tak pokud nepůjdeš cestou to celé kvalitně zaizolovat, tak bych se soustředil na to, aby tam bylo hodně akumulační hmoty, co by to regulovala.
    Mě pomohlo dost to že jsem na stávající podlahu nanosil 10cm EPS desky a na to jsem vyskládal betonové dlaždice jako podlahu. Kolem stěn byla kde to šlo stěna z cihel asi do pul metru výšky a vše bylo stavěno z cihel. Kolem kamen bylo masivní cihelné obložení ze šamotek.
    Tohle hodně pomohlo a nic moc to nestálo. Ale snížila se rapidně výška :-(
    KCE
    KCE --- ---
    ten polys bych dal hlavne na strop teda, i kdyby jen prichytit nahulvata vrutama.. ti teplo z toho topeni hned neuleti. nejlip podlaha i strop.. ale min jak 5cm nema cenu resit teda
    KOOTCHA
    KOOTCHA --- ---
    Doteď jsem se na pár zimních měíců vždycky uchýlil k nějaký spolubydlící, ale letos na to dlabu a zkusim zůstat tady. Zateplený to nemám, ale co bych platil za nájem, radši protopim. A píšu to sem proto, že uvítám nějaký osvědčený tipy ze zimy v marině. Zítra to oběhám a díry vyfoukám montážní pěnou (máme skrz podlahu přivedenou elektriku a vodu) a kolem dveří dám těsnění. Přemejšlim co s těma větracíma okýnkama a oknama. Asi tam nalepim taky jen to pěnový samolepící...Má smysl třeba na stávající podlahu narovnat polyš a hodit přes to lino? Už vedle stojí hrubá stavba a příští rok to domáznu snad do obyvatelný podoby, tak se s tou marinou zas nechci tolik crcat...

    Díky za případný tipy
    KCE
    KCE --- ---
    CUKI
    CUKI --- ---
    8Z4S: JJ měl k-ci na 2 patra
    CUKI
    CUKI --- ---
    KCE: No tamten byl proti tomuhle dost luxus i stavem i vybavením. Měl tam vnitřní k-ci na 2 patra (ta se při zobytnění velmi šikla) a měl mnohem širší izolaci a hlavně ty zadní dveře. Taky to mělo ve výbavě vnitřní blokaci kol. Ale i tak ta cena v inzerátu není zas tak špatná. Kontejner je na podobný ceně a je menší a nemá podvozek ani klimu.
    Boční dveře jsme právě nevěděli jak do toho udělat. Kdybys měl fotku tak klidně nahoď.
    KCE
    KCE --- ---
    CUKI: jak pise 8Z45, vetsinou je to 30-33 palet.. ceny pouzitych do 100k czk
    napr. https://auto.bazos.cz/inzerat/79353335/chladirensky-naves-zn-KOGEL-rv2003-hydraulicke-celo.php (i s hydr.celem jako bonus) za 79k
    rozměry ložné plochy: délka 13345mm, šířka 2500mm
    a s tim teplem/chladem unikajcim otevrenejma vratama samozrejme neco bude, u prestavby se pocita s bocnimi dvermi... u lidi co sem byl bylo ve dne chladek, v noci teploucko.. urcite k tomu prispiva zastaveni nabytkem, vecma atd..
    ANONKA: u privesu/navesu urcite vec k zamysleni, nemluve o potrebe ridicaku c+e
    ja bych doporucil chladak na nejakym aute, ale jak sem psal, casto je vyska jen 2m a casto i ta sirka (ale pokud nelpis na urcity znacce/modelu a nejlip i tonazi (casto jsou ty vetsi chladaky 12t) tak urcite najdes)..
    tez jsou chladaky podstatne mensi, na podvozkach mb, iveco, fiat, peugeot..nekdy i do 3,5t (uzitna hmotnost je pak ale dost sporna)
    ps. vyvaroval bych se avie :))
    OSIP
    OSIP --- ---
    TSOH: to sou kamna moji mamy, ale co vim tak protopila za zimu cca 4 kubiky, celkem rychle se rozehrejou a nemusi se casto prikladat.
    TSOH
    TSOH --- ---
    OSIP: jak jsi s nima byl spokojen ? rozhodoval jsem se prave mezi tomto a prosklenyma Petrama... (maji fakt tak nizkou špotřebu paliva jak se uvadi ?)
    8Z4S
    8Z4S --- ---
    CUKI: 66palet?to ani nahodou,leda se dvema podlahama
    OSIP
    OSIP --- ---
    ANONKA
    ANONKA --- ---
    OSIP děkuji za odkaz.

    CUKI nějak jsem nad převážením nepřemýšlela.......................
    CUKI
    CUKI --- ---
    KCE: Asi jsou to mylné informace možná se mi to z něčím plete, ale ten návěs jako už starší kupoval za 11 000E Byla v tom i ta klimoška, která ale nebyla originál co si pamatuju.
    No a mělo to mnohem větší rozměry, prostě klasickéj chladák za kamion. pamatuju si že to bylo na 66palet. Můj odhad vnitřní výška 2,5m to mělo podle mě určitě šířka vnitřní tak 2,3 až 2,4m. No a ta délka byla hoodně přes 10m (12-15?).

    No a k tomu chlazení a akumulaci je to má tak, že než jsme z toho vyndali kola a zase zavřeli tak tam byla vesměs venkovní teplota. Ono když to máš jako mrazák máš to plné obrovské hmoty a té potřebné teplotě, ale když v tom bydlíš a je to vesměs prázdné je to něco jinýho.

    Kdyby se tam udělali i klasický dveře tak by to bylo v tomto ohledu asi mnohem lepší. On měl ale nutný požadavek, že tam budou velké křídlové kontejnerové dveře, které se dají bezpečně zamknout.
    KCE
    KCE --- ---
    CUKI: asi zalezi jaky typ oken myslis, ale napriklad seitz nebude problem, jde o to, ze vzhledem k tloustce steny (vetsinou 50-100mm) je treba okno z jedne ci druhe strany trochu zapustit, tzn. premyslet pri rezani otvoru pro okno nejen o celkovem vyrezu ale i o sirce ramu. nasledne je treba plochu rezu zatesnit proti vlhkosti/zatekani, nejelepe laminovanim, tak jak je originalne osetrena cela konstrukce.
    vetrani samozrejme zalezi na poctu a umisteni oken, a dalsich vetracich otvoru.
    nevim co myslis akumulacni hmotou??
    nicmene prave proto je to izotherm/chladirenska nastavba, prave proto je vyrobena a slouzi k udrzeni konstantni teploty. tzn ze pokud je uvnitr chladno a ty zbytecne nevetras, chladno zustava. naopak, kdyz se ti nastavba pres den naplni horkym vzduchem, zustava vedro dlouho do noci (coz je v lete jistou nevyhodou). tot jsou obecne vlastnosti tohoto druhu nastavby, at uz jde o nastavbu umistenou na vozidle, jako prives nebo jako naves.
    pravdou je ze jezdit s privesem ci navesem neni nic pro kazdodeni jezdeni.
    k cenam se vyjadrovat nebudu, vzdy zalezi jak a co kde koupis a v jakych rozmerech.
    pro predstavu:
    samotna pouzita nastavba bez agregatu, 7x2,2x2,1m = 35.000czk
    jety chladirensky vzduchem brzdeny prives se dvema napravami bez agregatu, 7x2,4x2,3m = 50.000 czk
    naves jsem nikdy neresil, tak nevim, ale verim ze pouzity pujde sehnat pod 100k v klidu:]
    CUKI
    CUKI --- ---
    ANONKA: Ty mrazící návěsy na kamion jsou pekelně drahý, Kamarád z týmu v tom bydlel, já jsem tam spal občas taky. On měl tahač a používat to jako převozitelné bydlení a depo na kola když jsme cestovali po závodech. Pokud nemáš tahač tak je to dost zbytečná investice a blbě se do toho dělají okna. Špatně se v tom větrá a nemá to žádnou akumulační hmotu uvnitř, tak že se v tom obtížně udržuje teplota. Výhoda je ale, že se to dá dobře uzamknout. Někde mám možná nějaké fotky z úprav.
    KCE
    KCE --- ---
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam