• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KRALIKlide z maringotek

    V prvni rade pro ty, kteri se chteji castecne vymanit z okovu otrokarskeho systemu, pro kutily i zahradkare, divky i chlapce, podiviny i samotere. Maringotka jako domov. Tuning, tipy a triky, kazdodenni tvrda drina a pocity sladke, kysele i hořké. Vitejte doma, lide z maringotek.

    nastenka: Pruvodce nakupem maringotky (resp. prednakupem) ...aneb nekupuj zajice v pytli

    related: [ Malá bydlení nejenom mobilní ]

    rozbalit záhlaví
    JEZINKA
    JEZINKA --- ---
    KOOTCHA: Já mám patro, zhruba v půlce maríny. Jsou tam věci, ale dá se tam i vyhodit matrace a natáhnout se: v tý kládě se to rozhodně hodí.
    CUKI
    CUKI --- ---
    KOOTCHA: Co natáhnout pod spací kout nějakou samotíž do prostoru vysypaného pískem? Stačila by třeba 10-20cm vrstva. Přes večer nahřeješ a skrze matraci budeš dostávat postupně teplo.

    TSOH: Jo od vnější, špatně jsem četl. Ale při -20°C tam mít kolem deseti pod nulou není žádná lahoda. Jako žil jsem pět let v plechové boudě bez jakéhokoliv topení. Dá se to. Ale žádná slast to není. Raději bych oželel vnitřní prostor na úkor rozumné izolaci.
    KOOTCHA
    KOOTCHA --- ---
    K čemuž bych přidal vlastní poznatek, že je rozhodně strategický si udělat vyvýšený spaní. Respektive úplně ideálně s proměnlivou vejškou, aby se v létě dala naopak snížit. Mám pod postelí úložák a zvedl jsem jí cca do poloviny výšky mariny a když se tam natáhnu, je tam relativně teplo i když na zemi už je kláda. Ale tak to je asi jasný :)
    CUKI
    CUKI --- ---
    TSOH: To je dost na h... údaj pokud, nebudeme znát alespoň venkovní teplotu, akumulaci toho prostoru a další zdroje. :-D
    Je rozdíl jestli to počítáš dneska a nebo v zimě...
    Druhá věc je že to roztopíš na třicet a máš tam poleno, které ti ještě pěknějch pár hodin bude hořet, tedy je možné že za další 3h tam bude ještě víc. Pokud dobře přiškrtíš kamna, tak se interval ještě prodlouží na úkor ekologickému způsobu spalování.
    No a poslední věc je 6e když v takové marině roztopíš na 30°C tak rozdíl mezi podlahou a stropem bude klidně 15°C, tedy když si stoupneš tak je to na infarkt ale od nohou se dá nastydnout :-D
    TSOH
    TSOH --- ---
    Jen pro info > jak se tu řeší ty izolace... mám 5 cm vatu a když zatopim (vyhicuju to na cca 30°C) a přijdu po 12 hodinách, tak mám uvnitř proti venkovní teplotě rozdíl 10 až 13°C (a to tam mám ještě tepelné mosty...).
    CUKI
    CUKI --- ---
    EXX: To si právě nemyslím. Jako kapky se nebudou dotkat dřeva, to ano, ale to je tak jediné čeho tím dosáhneš. O dostatečné provětrávané mezeře mluvit nelze. Doporučuji zkouknout články o tomto tématu na TZB-INFO je to tam docela pěkně popsané. Je to už starší téma rozdělené do několika navazujících článků z dob kdy ten server nebyla jedna velká PR sra.ka, ale psali tam lidé, kteří o tom něco věděli.
    CUKI
    CUKI --- ---
    EXX: To provětrávanou mezeru 1cm jsi vypočítal jak? Odvodil jsi to pouze od velikosti kapky? Hmm :-D
    NYA
    NYA --- ---
    Já se tedy po zhlédnutí The Plastic Ocean snažím používat výrobky z materiálů, ktere se prakticky nerozkládají, co možná nejméně. Izolace, která tu bude dlouho po tom, co já už dávno bydlet (možná i žít) nebudu, pro mě není lepší, než ta, co se bez problémů rozloží. I kdyby měla lepší izolační vlastnosti
    GHANTA
    GHANTA --- ---
    CUKI: okej....se tady snažim podsouvat možná něco lepšího než je vata. jak sem psal, pro mě numero uno korek a konopí....hezkej den
    CUKI
    CUKI --- ---
    GHANTA: Špatně chápeš má slova. Nepíšu jeden a tentýž, ale píšu o tom že na jednom vcelku specifickém tématu se najdou takové rozdíly.

    Já se osobně nepovažuji za "ekoteroristu" na svých stavbách a projektech se snažím najít kompromis. Do Jeskyně se vracet nebudu. Psal jsem konkrétně o vlněné izolaci jako příkladu ekoteroristické manipulace. Smíchat 2 materiály tak aby se nedal recyklovat je pro mě to nejhorší zlo. O konopí jsem nepsal. To má podle mě budoucnost větší. Ale zatím jsem nenašel takovou konopnou izolaci, která by splňovala mé kvalitativní požadavky na to nejdůležitější co po ní chci a to je izolace. S několika jsem z nich pracoval, vím jak vypadají na živo, ale reálná lambda je na tom hodně špatně. Jsou snad jediní 2 výrobci co mají za sebou alespoň trochu nezávislý test. A shodně jsou na zaručené lambdě v reálných podmínkách kolem 0,045 (0,042 byla původní udávaná hodnota). No a některé firmy se nebojí napsat že se pohybuje "někde mezi" nějakou hodnotou. Normy ostatních materiálů, pracují ale jen se zaručenými hodnotami!
    Ale ač za mnou chodí lidé s tím že by tam chtěli například tu konopnou izolaci, stejně se sami dostanou k tomu že o to až tak nestojí. Většinou jsou to ti, co si původně mysleli, že dají 5cm mezi trámy a je to v pořádku.

    TSOH: Pracovat s tím příjemné není, ale zdravotně to závadné taky ne.
    V každém případě by měla být zakrytá, jinak nebude mít stále stejné vlastnosti a na to prkna nestačí.
    TSOH
    TSOH --- ---
    CUKI: Dotaz k te vatě... Tohle od Knaufu zrovna mam (KOOTCHA: ), když jsou prkna a za nimi je hned mineralni vata, tak jak je to zdravotně z vašeho pohledu ? Onehda jsem to konzultoval s nějakým technikem od Knaufu a pry by to mělo byt zdravotně ok... ohledně dýchání..
    GHANTA
    GHANTA --- ---
    CUKI: Ty seš dobrej pohádkář. Podle tebe lidi co maj rádi přírodu chtěj žít s plísní? Jakože když dám konopnou izolaci tak se to rovná plíseň? Si prosimtě nejdřiv něco nastuduj o vlastnostech konopíčka, jako třeba redistribuce vlhkosti, schopnosti akumulace, odolnosti vůči plísním, difusní odpor atd. Nehledě dopady při zpracování ty uhlíková stopo....Sorry jako ale takovýhle žvásty bez konkrétních příkladů.....
    KCE
    KCE --- ---
    KOOTCHA: ten rosnej bod tam samozrejme vzdycky nekde je. ale jde o to, zda se srazi na plastovem podkladu parotesky a tam pak zas rychle vyschne, diky vetraci mezere, a nebo jestli se srazi na dreve do ktereho se vsakne a vytvari "zivot"
    a ucinej vetrak ve sprse, otevreny okynko nad sporakem pri vareni - nejlepe samozrejme digestor, je snad zaklad ne?
    CUKI
    CUKI --- ---
    KOOTCHA: Neznám ten jejich systém homeseal, ale možná něco zachrání ta jejich parotěska společně s tou páskou. A to video je jinak dobrej bizár.
    Já na to používám buď speciální pásky, které utěsní ten prostup šroubu a nebo ten profil celý natřu tmelem na to určeným. Stačí malá vrstva. Pak se to dá kotvit i na přímo, což stejně nedělám.

    Někomu přijde zdravotně škodlivé bydlet v něčem co je zaizolováno kammenou vatou, která je až za vrstvou, přes kterou se nemůže nic dostat. A někdo má rád přírodu až do té míry, že musí žít doma s plísní. Pro mě je plíseň něco dost tragického a nechtěl bych v takovém místě spát jednu noc, natož v tom dobrovolně bydlet.
    Tedy za ně parotěsa je použitelná jen tehdy, pokud zaručím, že ten rosný bod na ní nenastane. Jinak tam nemá v kombinaci se dřevem co dělat! Osobně bych raději použil OSB a na to sádrovou omítku, která dokáže velmi dobře pracovat s vlhkostí.
    Sprcháč obložen dřevem si moc neumím představit. Ale horší je vaření a hlavně spaní...
    KOOTCHA
    KOOTCHA --- ---
    CUKI: https://www.youtube.com/watch?v=9Y6s2Pg9qJo cca 5:20 a dál. Video od Knaufu.


    KCE: Já zas ze zkušenosti vim, jak píše i CUKI, že ten rosnej bod prostě někde je. A v těch našich špeluňkách můžeš minimalizovat problémy, ale tu vlhkost podle mě efektivně prostě nevyřešíš, pokud tam 24/7 netopíš a nemáš digestoř zaplou i při sprchování. Vysráží se na tom dřevě ať máš izolaci jakou chceš.
    KCE
    KCE --- ---
    KOOTCHA: ze zkusenosti vim ze na ty parotesce zevnitr se proste v rozich, koutech a dalsich mistech, ktere dosahnou podminek rosneho bodu, vlhkost srazi a pokud se ji dotyka oblozeni, tak tu vlhkost nasaje. pokud nestihne vyschnout a proces se opakuje, za chvili je z toho botanicka zahrada
    CUKI
    CUKI --- ---
    KOOTCHA: Otázka zní koho to instruktážní video je? Od výrobce SDK? tam se parotěsnost jaksi neřeší. pokud do té parotěsky našroubuješ standardní množství šroubů při kotvení palubek, tak je tam ta parotěska spíše na škodu. Protože někde do bude igelit na kterém se sráží voda a někde půjde skrze díry díky rozdílu parciálních tlaků zase třeba větší množství vlhkosti než by mělo a než se dostane skrze další vrsty. Ale pokud dobře chápu popis k-ce, tak by tam ta parotěska být vůbec nemusela, protože v izolaci sice dojde ke kondenzaci (prostě ten rosnej bod tam někde bejt musí :-)) Ale snadno se to odpaří.
    To co popisuje Rolex, ale zavání tím, že při určité situaci se ten kondenzát srazí na tom igellitu a na spodku těch palubek bude "přírody" víc než by člověk toužil.
    Tím, že v tom nebyl přes zimu, to tak špatný není, protože to ještě stále a snadno může napravit.
    KOOTCHA
    KOOTCHA --- ---
    Já jen že kluk je tady z toho v panice a pomalu to vypadá, že by to nejradši zapálil :) Tak že bych to neviděl tak černě...
    KOOTCHA
    KOOTCHA --- ---
    KCE: to jsi vzorňák, ale když se koukneš na jakýkoliv instruktážní video výrobce, tak to tam perou vrtutama skrz do sádrošový konstrukce úplně bez problémů. Kovanej v tom nejsem. Jen to teď študuju kvůli baráku.
    CUKI
    CUKI --- ---
    GHANTA: To není dáno materiálem ale jemností jeho struktury. po zaizolování se ti nic nikam nedostane, protože to bude z obou stran zakryto.
    CUKI
    CUKI --- ---
    KCE: Zajímavé řešení, ale není nutné nepoužít jediný vrut, ale je potřeba zatěsnit všechny prostupy. Tedy stačí těsnit pod těma lištama.
    KCE
    KCE --- ---
    KOOTCHA: ja vyresil bezvrutove, udelal sem vnitrni samonosnou konstrukci z latek napustenych lnenym olejem (fermez)
    do ty konstrukce je pak chyceny oblozeni, chce to nebejt lajdak a hlidat delku vrutu neasi:)
    mozna to vypada subtilne, ale nasledne obklad a nabytek to dokonale zpevnily, ani po roce nemam zadne problemy. a to je to nakladak co jezdi, kodrca, vibruje...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam