• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KRALIKlide z maringotek

    V prvni rade pro ty, kteri se chteji castecne vymanit z okovu otrokarskeho systemu, pro kutily i zahradkare, divky i chlapce, podiviny i samotere. Maringotka jako domov. Tuning, tipy a triky, kazdodenni tvrda drina a pocity sladke, kysele i hořké. Vitejte doma, lide z maringotek.

    nastenka: Pruvodce nakupem maringotky (resp. prednakupem) ...aneb nekupuj zajice v pytli

    related: [ Malá bydlení nejenom mobilní ]

    rozbalit záhlaví
    CUKI
    CUKI --- ---
    TSOH: To může bejt klidně obojí, červotoč není tak nebezpečnej jako tesařík, ale u těch párátek v marině je to asi to samý. Víc bych to tipoval na tu myš. Tu ale poznáš tak že ji vylekáš a ona přestane. Zatímco takovej červotoč a tesařík se tě bát nebude :-)
    Na myši výborně pomáhá kočičí moč, ale pokud mají toxoplazmózu, bude to působit přesně obráceně...
    TSOH
    TSOH --- ---
    HEJSEK23: No, obavam se, že je to červotoč v trámkách... Ale přiznám se, že fakt nevim jak může nahlas chroupat...
    HEJSEK23
    HEJSEK23 --- ---
    TSOH: chroupani po ránu a myš to není .... Nenapinej mě prosím ,co to teda ráno slýcháš ? ;-)
    TSOH
    TSOH --- ---
    Úředníci začali kontrolovat černé stavby a neohlášené demolice. Jak se bránit? - ČESKÉSTAVBY.cz
    https://www.ceskestavby.cz/...ranit-27381.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
    TSOH
    TSOH --- ---
    CUKI: dik...
    Ten rozmer pudorysu resim, ze ve stene maringotky posledni dobou slysim k ránu nejake chroupaní a obavam se, že to neni myš... Takze jiz trochu s predstihem planuju co s tim budu delat do budoucna... ale chci to mit urcite reseny pro pripadny odtah...
    SUOTAM
    SUOTAM --- ---
    poptal sem to u nich,uvidime.
    kazdopadne pokud si nebudu jistej,ze to parozabranu nezastoupi,tak ji tam dam
    CUKI
    CUKI --- ---
    TSOH: Tak pokud by byl v k-ci zevnitř, tak se ti nebude rosit, protože povrchová teplota nebude dosahovat rosného bodu. Pokud by byl i z venku, tak rosit bude jen z venku (když bude venkovní teplota klesat), protože uvnitř není pára, co by na něm zkondenzovala.
    Ale tady se prostě bude pára hromadit v té PUR izolaci, protože přes ten plech nebude moci odejít. Nejen u toho plechu, postupně to bude všude. Krom snížení té izolace na minimum, tam budou nejdříve spóry plísní které nejprve nebudou vidět. Kamarádům jsem takto rozkrýval oplechované bydlení, po tom co jejich dítě dlouhodobě trpělo zdravotními problémy. Bylo to po první zimě, co to obývali. Nakonec z toho měla zdravotní problémy i matka.
    Kuriozní je že ten samý, stejně upravený příbytek obývali 3 dělníci několik let a jim ta plíseň asi tak nevadila. Izolace ale byla po těch letech jako houba.

    Co to udělá, pokud to bude jen na střeše, když tam bude alespoň nějaká parozábrana si netroufám odhadnout. Je možné že se většina vlhkosti bude snažit najít jinou cestu a pod tu střechu se bude dostávat jen velmi pomalu a nějakou dobu to vydrží být obyvatelné, ale to ti asi nikdo nezaručí. Podle mě je to velký risk ze svým zdravím, který mi za to nestojí.

    Firma co to dělá si může o tom vymýšlet co chce, jsem zvědav co SUOTAM od nich získá za certifikované údaje...

    TSOH: Do 2,55m můžeš na silnici, ale stejně na to nebudeš mít asi papíry, že? Tedy odtah tak jako tak.
    Pak můžeš tedy do 3,2m jet jako extra large té nejnišší kategorie a bude tě to stát tuším jen o 1500Kč navíc za povolení. To je tak cca rozměr aby jsi se vešel do 25m2, víc bych se nesnažil dělat kvůli legislativě.
    TSOH
    TSOH --- ---
    CUKI: K tomu půdorysu. Maringotka je cca 7m x 2m. Pokud by jsi použil jen podvozek jak píšeš.. Co považuješ za idelaní rozměr ? (varianta, že v budoucnu bude ještě někam transportovaná a verze, že nikoli..)
    TSOH
    TSOH --- ---
    Řeší se zde, zda je daná foukaná izolace paropropustná či ne, ale plech se má tendenci obecně rosit ne ? Pokud by byla případně i nepropustná, tak by to nemělo nic měnit na faktoru, že na plechu bude vznikat vlhkost ne ?
    CUKI
    CUKI --- ---
    SUOTAM: A dovědět se něco od firmy co ti nabízí nějaký produkt u mě znamená prověřit dvojnásobně důkladně.
    CUKI
    CUKI --- ---
    SUOTAM: Já čerpám z technických listů jednotlivých pěn. Prozraď kde všude tvrdí, že je pěna paronepropustná? Já žádnou takovou neznám. Napiš jakou konkrétně použili u tebe a můžeme zkusit dohledat její reálné technické vlastnosti. Když budeš mít štěstí, dá se dohledat i ageing.
    U těch stěn pokud máš z venku pravdu jen prkna, tak nic dalšího řešit nemusíš. Nejedná se sice o parozábranu, ale ta tvrdá pěna má (může) v této skladbě opravdu f-ci parobrzdy. Přes tu pěnu ti bude procházet sice pára, ale nebude se ti nikde dlouhodobě hromadit a ohrožovat izolační vlastnosti s následkem problémům s plísněmi.
    Ale pokud je z druhé strany plech, tak ten má tu hodnotu μ o mnoho řádů vyšší. Tedy bude se ti postupně v té pěně zadržovat voda a bude snižovat její izolační vlastnosti. Po čase tam budeš mít plíseň, kterou navíc zprvu neuvidíš...
    Proto musíš ten strop s velkým přesahem překrýt opravdu precizní parozábranou a mát 100%ně vyřešené všechny prostupy a penetrace této vrstvy. ani tak to nebude nikdy trvale vyřešeno. Proto jsem se ptal na ten postup, který na to hodláš aplikovat. Netvrdím že to nejde, jen neznám uspokojivé řešení.
    Pokud budu mít čas zkusím pohledat fotky z podobných k-cí které jsem řešil jako havarijní.

    pár odkazů:
    https://forum.tzb-info.cz/docu/diskuze/1271/127128/0034001.jpg
    Izolace PUR, PIR a fenolická pěna - TZB-info
    https://stavba.tzb-info.cz/tepelne-izolace/299-izolace-pur-pir-a-fenolicka-pena
    SUOTAM
    SUOTAM --- ---
    nevim kde cerpas ty, ja se vsude na netu i od firmy co mi to strikala dozvedel,ze tvrda pur izolace je paronepropustna a ni k ni potreba dalsi parozabrana.
    CUKI
    CUKI --- ---
    SUOTAM: Promiň, ale za takovýto blábol ti musím dát mínus. Protože se toho pak ještě může chytnout někdo další.
    Pleteš si paropropustnost a nasákavost. To jsou dvě naprosto rozdílné věci.
    A uzavřenou strukturu buněk 99% nedosáhne ani ta "ideální" z fabriky co se s ní vyplňují panely. Ty co se používají na místě mají mnohem horší vlastnosti a většinou i mnohem menší hustotu.
    Obecně by měla ta jakákoliv tvrdá pěna mít nad 90% uzavřených buněk. To ale neznamená, že jsou uzavřeny parotěsně! Ale uzavřené jsou právě jen pro tu vodu v tekutém skupenství. A to je problém. Protože pára bude izolací procházet dál. U klasických opláštěných PU izolací je dosáhnuto parotěsnosti právě tím plechem. Ale u stříkané pěny tam budeš muset udělat nějakou bariéru. U stěny je to jedno jestli tam je dřevo, tak nebude mít větší μ než cca 60-150 což odpovídá té PU izolaci. Tam ti to dokonce bude fungovat jako taková parobrzda a dosáhneš tím difuzně otevřené stavby.
    Ale u stropu, kde budeš mít pravděpodobně plechovou krytinu, zevnitř jen těžko dosáhneš lepší μ (respektive Sd) než u toho plechu. Z mého pohledu je to v rozumném měřítku neřešitelný problém a po pravdě netuším jak to vyřešit, abych měl jistotu, že se z mého bydlení nestane do pár let mykologická laboratoř. :-(
    SUOTAM
    SUOTAM --- ---
    tahle tvrda pena je parotesna,respektive propousti max 1% vlhkosti.ma uzavrenou bunecnou strukturu,takze i po seriznuti vlhkost nepusti. na upevneni je tam rost,kterej ted neni videt,musim z nej ubrousit prebytecnou penu. zvenku bude dreveny oblozeni,taky na rostu. mozna dam dovnitr jeste sunflex folii,hlavne kvuli odrazeni tepla zpet do mistnosti
    CUKI
    CUKI --- ---
    SUOTAM: Recyklaci by jsi právě plánovat měl, na někoho ten černej petr prostě zbejt musí :-(

    SUOTAM: Ten sádroš hodně pomůže, dřevo už se tolik neprojeví, a upevňovat to do toho budeš jak? Jak vyřešíš parotěsku u předpokládám plechové střechy? Tam už si bohužel nevím moc rady, abych nesebral moc prostoru a zároveň abych tam za 2 roky neměl všude schovaný penicilin. Na stěnách máš z venku dřevo?
    SUOTAM
    SUOTAM --- ---
    CUKI: povrch zevnitr jeste nevim nekde asi sadros,nekde drevo,parkety,prkna,dlazba..
    SUOTAM
    SUOTAM --- ---
    CUKI: nijak ji recyklovat neplanujem,budeme v ni bydlet dokud nas to bude bavit, pak se do ni nastehuje urcite rad nekdo dalsi
    TLOUDEV
    TLOUDEV --- ---
    pro akumulaci doporucuju par poradnejch sutru na kamna na zpusob sauny. nebo i obyc cihly. pro ezomaniaky klidne trochu feng-shui ;-) stacej fakt velky sutry, at se ma drak na co posadit.
    CUKI
    CUKI --- ---
    SUOTAM: vata i EPS se dělá od 0,031, takže to už pak takový rozdíl není. Ale hlavní výhoda je v tom, že tím vyřešíš různé problematické technické detaily a máš to zaručeně beze spár. A některé jsou i UV stabilní a tedy mohou řešit izolaci z venku a zároveň fungovat i jako izolace proti vodě.
    Jak bude finálně vypadat povrch zevnitř?
    CUKI
    CUKI --- ---
    SUOTAM: Upozorňuji právě na ty negativa, se kterými se musíš nějak poprat a nebo je ignorovat. akumulace nábytku sice taky funguje, ale kolik ho tam budeš mít? Navíc nejdůležitější je akumulovat do plochy. Šamotky kolem kamen ti v létě moc nepomůžou, ta letní absence akumulace tě bude asi trápit víc. V zimě zalezeš dovnitř a prostě budeš furt roztápět na novo.
    A malé levné bydlení je vcelku pochopitelné. Ale ne každá maringotka je k tomu vhodná. A všechny mají ten blbej nešvar, že jsou dost úzký. Kdybych chtěl maringotku předělat na trvalé bydlení, tak z ní použiji pravděpodobně jen podvozek a nebo ji zaizoluji z venku a rovnou tím vyřeším difuzi a přesah střechy.
    Ale dotaz na tebe. Co s tím plánuješ udělat až ti doslouží? Jak ji budeš recyklovat?

    TSOH: Cca o 20-33% lepší lambda než EPS (cca 0,023). Má taky mnohem větší difuzní odpor. V případě dřeva z venku by se jednalo o difuzně otevřenou k-ci. Bohužel u plechu to prostě nevyřešíš. A střecha je z plechu skoro vždy - a to vyřešit neumím :-(
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam