• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GREGIMalá bydlení ☼ žijme nezávisle ♫♪☺◄◄ neobvyklá obydlí ►► Jak žít ve zdravém prostředí a hlavně, co s hovnama? ☼☺☺
    ZABAKOVA
    ZABAKOVA --- ---
    77WHITE: mně se líbí myšlenka,že za chvíli můžu bydlet,ale myslím si,že někdo šikovnej zvládne udělat sám soběstačnej domek za polovinu i za celkem únosnou dobu,cena mě zajímá,ptz známá hledá podobnej domek a má nějaký rozpocet
    77WHITE
    77WHITE --- ---
    ZABAKOVA: premejslim proc bys mela tu cenu vedet, resp bejt pobourena ze ti to okamzite nekdo nerekl. Kazdej dum je jinej, a to i v pripade tehlech modularnich stavbicek, takze cena se vzdy lisi.
    ZABAKOVA
    ZABAKOVA --- ---
    Ověřením principů jsou roční náklady na energie u tohoto domku v příjemné výši 21,5 tisíce korun,“ vysvětluje architekt. To se mi líbí, ale nenašla jsem cenu domu...
    ZABAKOVA
    ZABAKOVA --- ---
    MATT
    MATT --- ---
    Akumulační kamna v roubence u rybníka
    https://www.youtube.com/watch?v=EIY1uEHt7-o
    ZABAKOVA
    ZABAKOVA --- ---
    HENTAIRUSH: mně se to líbí,ta kuchyň i koupelna...úplně by mi to stačilo:)
    HENTAIRUSH
    HENTAIRUSH --- ---
    ZABAKOVA: Kdyby byl někdo zvědavej, je to tohle Airbnb: https://www.airbnb.cz/rooms/45583260
    ZABAKOVA
    ZABAKOVA --- ---
    HENTAIRUSH: mno nemůžu najít..když najdu,tak postnu
    HENTAIRUSH
    HENTAIRUSH --- ---
    ZABAKOVA: Nebylo by více fotek?
    ZABAKOVA
    ZABAKOVA --- ---

    TPA
    TPA --- ---
    Pitná voda z prasečí kejdy? Otázka vteřin, tvrdí odborník - DVTV na Aktuálně.cz
    https://video.aktualne.cz/dvtv/pitna-voda-z-praseci-kejdy-otazka-vterin-tvrdi-odbornik/r~488bf2fae52211e4b8ba0025900fea04/
    ZABAKOVA
    ZABAKOVA --- ---
    POPEY
    POPEY --- ---
    diky za odpoved.
    nikde poradne nejsou clanky o tom 12V vs 24V
    pokud to spravne chapu tak z meho pohledu chatare s jednou lednickou staci 12V system?
    FOSSIL666
    FOSSIL666 --- ---
    CUKI: Jojo, mam 24V vnitrni osvetleni. Na bydleni mi 48V smysl dava, do auta ne. 24V jsem primarne daval kvuli moznosti nabijeni za jizdy z altiku (24V motorovej system). Nechci to tu dal moc rozebirat, aby to nebylo uz OT...
    CUKI
    CUKI --- ---
    FOSSIL666: Jo čtu to teď taky, mohl jsem to napsat líp. V každém případě jsem koketoval s myšlenkou 48V baterie a stepdown měnič. Ale pak jsem zjistil že i přes výhodu levnějšího regulátoru mi to moc nepřinese. Protože regulátor stejně bude vedle baterie a step down měniče. A nejdelší část vedení bude stejně 12V. Ale nemám tam ledničku. Mít tam větší výkonové spotřebiče bylo by to jiné no.
    CUKI
    CUKI --- ---
    FOSSIL666: Máš v obytňáku světla na 24V? Těch s účinností nad min 100lm/W moc v teplý bílý není :-(
    Já spíš než lednici, řešil množství malejch spotřebičů které jsou výhradně na 12V. 3 NTB, Nabíječka na NiMh, foto, nabíječka akuček,...
    FOSSIL666
    FOSSIL666 --- ---
    CUKI: Tak je jasny, ze kdyz si das balancer na 2 odlisny baterky tak ti bude k hovnu :-) Jo, s tim levnejsim rozvodem 24V jsi to napsal trochu kostrbate, jak ta veta zacina 12V, tak jsem to pochopil na levnejsi 12V system. Typek resi jen lednici, svetla a nabijeni laptopu. Lednice klasicka domaci by musela jet stejne pres menic na 230V a sezeru mu vsechnu stavu. Kompresorovky se bezne delaj 12/24V. To samy vetsina svetel a nabijecka na laptop... pri nejhorsim se vzdy da pouzit kvalitni stepdown 24/12V, zas tak nehospodarny to neni... Tuhle problematiku jsem hodne resil pri staveni auta a ok, jedina vyhoda 12V systemu byla pred 4 rokama vetsi nabidka kvalitnich svetel za rozumny penize...ve 12V.. resp.i takovejch aby vyhohovaly mejm pozadavkum na velikost, kvalitu, svetelnost atd...
    CUKI
    CUKI --- ---
    FOSSIL666: Jo paralelně to jsem se přepsal. Respektive záleží z jakého pohledu to bereš :-) Balancer je ale znouzecnost. Prostě 2 rozdílné baterie k sobe nepatřej.
    To že 24V rozvod je levnější i z pohledu regulace zde píšu "bude o něco levnější i regulace ze solárů"

    Podle mě hodně záleží co tam bude za spotřebiče. Na tom to celé stojí a padá. Případně jaké budou vzdálenosti toho vedení. Bohužel ne vše zapojíš na 24V. Tedy ano, skoro jakýkoliv spotřebič (typ) ale to neznamená, že většina těch spotřebiču nejede pouze jen na 12V.
    FOSSIL666
    FOSSIL666 --- ---
    CUKI: Nemáš pravdu v několika věcech. Většina MPPT Solárnich regulátorů je jak na 12 tak 24V, čili cena je stejná. Měnič napětí 12/24V na 230V je cenově taky stejnej pro 12 i 24V, takže když si vezmeš potřebu menších průměrů kabelů při použití 24V systému, vyjde to levněji, navíc jak píšeš, účinnost systémů je větší, díky menším ztrátám ve vhodně dimenzovaným systému. Baterie pro 24V zapojuješ seriově, ne paralelně.. Tak jako tak existuje elektronická krabička zvaná Balancer, která ti vyrovnává napětí na bateriích zapojených ať už paralelně, nebo seriově a stará se o to, aby byly obě aku ve stejný kondici. Nicméně, jak píšeš, i tak je předpoklad použít ideálně stejný baterie, stejný šarže - k tomuhle způsobu užití určený. Dokonce i většina spotřebičů, který jsou na stejnosměrnej proud fungujou shodně na 12 i 24V.


    CUKI
    CUKI --- ---
    POPEY: V zásadě jde pouze a jen o účinnost. Pokud by jsi měl všechny spotřebiče na 24V. Není co řešit. Pokud by jsi měl některé na 12V je potřeba stepdown měnič cca 95% účinnost.
    Bezpečné napětí je obojí, navíc je DC (tedy asi pro člověka je bezpečný asi 3x vyšší proud než AC). 12V rozvod bude potřebovat ke stejnému distribuovanému výkonu dvojnásobný proud a tedy budou o to větší i ztráty ve vedení. Tedy je potřeba použít silnější vodiče.
    Druhá věc je že krom silnějších vodičů bude o něco levnější i regulace ze solárů. Nevýhoda je pouze fakt že paralelně zapojené baterie musí být stejné, jinak dochází vyrovnávacím proudům a tedy nižší kapacitě.
    Tedy je dobré baterii mít rovnou na 24V. Tohle se týká hlavně při použití nevhodných startovacích auto baterií.
    Dále je možné jet rovnou na 48 nebo i 60V (v nebezpečném prostředí je to stále bezpečné napětí i na živých částech) A pak měnit dle potřeby. Trakční akumulátory se rovnou na 48V i 60V dělají.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam