POPEY: V zásadě jde pouze a jen o účinnost. Pokud by jsi měl všechny spotřebiče na 24V. Není co řešit. Pokud by jsi měl některé na 12V je potřeba stepdown měnič cca 95% účinnost.
Bezpečné napětí je obojí, navíc je DC (tedy asi pro člověka je bezpečný asi 3x vyšší proud než AC). 12V rozvod bude potřebovat ke stejnému distribuovanému výkonu dvojnásobný proud a tedy budou o to větší i ztráty ve vedení. Tedy je potřeba použít silnější vodiče.
Druhá věc je že krom silnějších vodičů bude o něco levnější i regulace ze solárů. Nevýhoda je pouze fakt že paralelně zapojené baterie musí být stejné, jinak dochází vyrovnávacím proudům a tedy nižší kapacitě.
Tedy je dobré baterii mít rovnou na 24V. Tohle se týká hlavně při použití nevhodných startovacích auto baterií.
Dále je možné jet rovnou na 48 nebo i 60V (v nebezpečném prostředí je to stále bezpečné napětí i na živých částech) A pak měnit dle potřeby. Trakční akumulátory se rovnou na 48V i 60V dělají.