SCOLEX: to mi nepřijde jako úplně pravdivý tvrzení. Concurrency je v Go v essenci velmi podobná Erlangu, a to je řekněme 30 let starý jazyk. Použití kanálů již bylo v distribuovaných operačních systémech, namátkou
Plan9,
Infernu nebo
Singularity od Microsoftu. Actory jsou totiž převážně krásně v teorii, ale v praxi dost záleží na okolnostech. To je ostatně důvod proč například Rich Hickey, autor Clojure, nemá ten přístup rád. Ale pravdou je, že to je pragmatický jazyk. Například se v něm celkem spolehlivě narozdíl od Javy nebo C# lze vyhnout excesivnímu garbage collection, který sužuje většinu enterprise aplikací. Implicitní interfacy jsou fajn nápad, popravdě teď v Javě furt bojuju s tím, že vytvářím - ač nechci tzv. chudoktervnej objektovej model, prostě třídy, které drží data, ale neobsahují téměř žádný kód, nebo interfacy, které mám jenom proto, protože to je jednodušší to pak (unit) testovat.
Ty kompilační časy jsou hezký no :) Kdo programoval někdy ve Scale musí skřípat zubama :D