• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BRAMBOREENAMycelium -- Nejdůležitější věci se odehrají vskrytu...
    BORGDOG
    BORGDOG --- ---
    Pokorně prosím Církev Akkütlixovu, aby zajistila navrácení čtečky, která se mi ztratila před třemi dny. Jsem si vědom faktu, že jsem v ní právě četl druhou část hanebného kacířského díla Mycelium, ale bylo to čistě ze studijních důvodů a kromě toho mám kopii na PC, takže bude stejně dočten - otázku vhodného pokání zvážím později. :-)
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    Zde pro srovnání, jak je to zdejší mycelium vlastně hrozně levné: http://www.nejlevnejsi-knihy.cz/vyhledavani.html?q=mycelium . :)
    RUFO
    RUFO --- ---
    BORGDOG: Mam vsechno :-D
    ZOIDBERG
    ZOIDBERG --- ---
    BORGDOG: Jo? U nás v antíku se objevují pravidelně, tak není problém :-)
    BORGDOG
    BORGDOG --- ---
    BRAMBOREENA: Kdepak, nikdo neunikne, a Giles Hildebrandt už se spokojeně usmívá, jaké dostaneš školení. Vím o víc lidech, co shánějí tvé starší věci, a právě v těch prvních vydání, prý aby to měli "autentické."
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    DELLAMORTE: Uaaá, spaste duši, kostlivci ze skříní vylézají... Malaz je príma, ale Eternaal tě asi nepotěší, psala jsem to v osmnácti a je to na tom vidět :( Do druhého vydání jsem to o polovinu zkrátila, což je přesně akorát. Jestli se vážně pokusíš zdolat původní vydání, asi to bude chtít číst jenom každou druhou větu, nebo pro jistotu jenom každou třetí - to výrazně zvýší šance na přežití... :)
    DELLAMORTE
    DELLAMORTE --- ---
    Dneska jsem obcházel antikvariáty a byl jsem náležitě odměněn: 3 a 4 díl malazu a první vydání Na pomezí Eternaalu z čehož mám ohromnou radost. Druhé Mycelium si nechám naložit pod stromeček spolu s posledním svazkem Lovecraftových spisů.
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    GALE: Ještě k těm obrázkům: zrovna jsem tu vyhazovala štos dětských malůvek naší nejmladší příšery, a to mě utvrdilo v závěru, že kreslení 2D obrázků v naší civilizaci jen tak nezanikne. Úplně všechny malé děti si kreslí (a které náhodou nekreslí, po těch hned vyjede psycholog), protože to má i jiné funkce než "umění" - je to způsob, jakým se děti snaží uchopit a nějak si uspořádat okolní realitu, takový první pokus o abstraktní myšlení (z reálného předmětu se převezmou podstatné rysy a vznikne piktogram...). Skica je rychlý a názorný způsob záznamu informací i pro dospělé; i když máme 3D filmy, stejně se začne tím, že někdo vezme tužku a nakreslí scénosled jen tak na papír. Každý, kdo se chce věnovat výtvarnému umění v libovolné podobě, nejdřív vyfasuje baličák a uhel a trénuje zátiší. Je to natolik základní věc, že se imho nedá ničím nahradit, ani kdyby další nástavbové výtvarné techniky byly sebevíc sofistikované. A pak věřím, že i ty kreslené vtipy budou, stejně jako malůvky na záchodcích. :)
    CORWEX
    CORWEX --- ---
    RIP: Lehký hindsight-metahumor je, že ta budoucnost, kde se nezměnilo lautr nic, je Chestertonem zasazená do roku 1984:-)
    RIP
    RIP --- ---
    RICARDERON:
    BRAMBOREENA: O tomhle je krásná Chestertonova předmluva k Napoleonovi z Notting Hillu, jmenuje se "O uměním prorockém", tuším. GKC za tím účelem napsal budoucnost, kde se nezměnilo ale lautr nic (čímž lidi zas jednou zvítězili v oblíbené hře "Ošiďte proroka" :-)))
    VANEK
    VANEK --- ---
    BRAMBOREENA: Nevzpomenu.
    Proti celkové idee založit to na vztazích a ne prognostice jistě nikdo nic nenamítá, korát byla chyba tam narvat natvrdo to 26. století :-)
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    RICARDERON: To se shodneš s Elho Cidem, ten mi taky vyčítal, že svět Mycelia je náš svět nanejvýš za dvacet let.
    Zde si vždycky vzpomenu na nějakou tu prastarou sci-fi (JVjr jistě bude vědět), kde se psalo o tom, že v městech budoucnosti už nebudou lidi muset sami nosit do horních pater uhlí, neboť na to budou mít robotické sluhy. Ve skutečnosti se to vyřešilo totálně odlišnou koncepcí vytápění. A tak přesně to bude i v naší budoucnosti: posune se totálně jinam, než se nám teď zdá. Proto tam chci mít futuristicko-věšteckých aspektů co nejmíň; pravděpodobnost, že se seknu, totiž hraničí s jistotou :D
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---
    BRAMBOREENA: No mě jen že ruší ta současnost.:-)
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    RICARDERON: Velmi pravděpodobně nebude vůbec nic z toho. Žádné telestěny (lidi budou číst za pomoci čipu v sítnici), žádné kanceláře (a dost možná žádná města), žádné oblečení na vícero použití (ve skutečnosti si myslím, že to bude jako papírové kapesníky - člověk si koupí vzor trika, který se mu líbí, a dostane balík dvanácti jednorázových kusů, které bude odebírat jako listy z trhacího kalendáře :D) Nikdo nebude mít telefon na stole. Asi se ani nebude jezdit na nákup, protože člověk především bude mít doma nějaký molekulový syntezátor, kde si všechno včetně jídla poskládá a vytiskne jako z 3D tiskárny. A tohle všechno ještě může úplně proměnit jakýkoliv zatím nepředvídatelný vynález (tak jako během deseti let proměnil svět internet a mobily) nebo móda (co když se zase budou nosit napudrované paruky?). Můj názor je, že svět bude úplně jiný v tolika různých aspektech, že absolutně nemá smysl to řešit. O prognózy vývoje potravinářského průmyslu a obalových technik (plechovky nebudou URČITĚ!) mi nejde. Pár vynálezů, které mě napadly, jsem přidala, a zbytek je naše okopírovaná současnost. Od světa v pozadí chci jenom to, aby člověka moc nerušil a neodváděl pozornost od příběhu. :)
    GALE
    GALE --- ---
    RICARDERON: Kreslené vtipy (spíš satira) jsou tu už pár tisíc let. Proč by neměly vydržet dalších 200? Politiků, manželských neshod a blbců bude vždycky dost, stejně jako ne-anonymů, kteří budou mít potřebu se bavit na jejich účet. Jen se mění jejich podoba. Co když Sofie říká "kreslené vtipy" futuristickým hologramům, co jí pobíhali po stole, když byla malá?
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---
    BRAMBOREENA: Dobrá. Ale budou v tvém 26. století ještě energetické drinky? V čokoládu bych ještě věřil. A o těch kreslených vtipech pochybuju 2x.:-)
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    Aš-šád si to přečetl z protonace. Schválně je tam scéna, jak ve starém Lucasově domě zaleze do ložnice a dělá průzkum, aby bylo naznačeno, že podobné věci umí a že si takhle vytahuje informace, kudy chodí. Navíc měl ještě týden na chatě, kde ho mohla všemožně zaučit Sofie. Beru to tak, že on si musí permanentně věci ověřovat a reálie nasávat z okolí, protože kdyby to nedělal, problém vznikne mnohem dřív - totiž hned jak otevře zobák. Někdo, kdo byl pět století mimo vývoj jazyka, už by nejspíš nemluvil úplně srozumitelně. Ale kdybych tam měla ještě sáhodlouze popisovat, jak se Aš-šád pomalu adaptuje na pozemské reálie, zanesu to šílenou nudou. Tím spíš, že tam zásadně (a záměrně) nikde není ani jedna jediná scéna z jeho pohledu.

    Ve čtvrtém dílu o tom přemýšlí Sofie:
    Bezpečnější je rovina sexu než temné kaňony nitra. Sofie si radši nepřipouštěla, že se tak úporně drží záležitostí těla, aby ji nemohla zdrtit nevyzpytatelnost Aš~šádovy duše.
    Protože duše, to bude asi potíž. Proboha, za jeho měkkýma hnědýma očima se klidně mohly skrývat celé tuny vesmírné cizoty: absurdní náboženské představy, které mu nasadili do hlavy divoši na Fomalhiwě, absurdní zvyky, absurdní Prsty Chaosu. O jeho pravém Já toho věděla málo. Ve skutečnosti nic. Uměl jíst příborem, nosil pozemské šaty a četl si na Síti zprávy. Zvládl lehkou konverzaci, politické vtipy i narážky na večerníčky z dětství – což je jinak test, který prý cizí agenty bezpečně prozradí. Nikdy nevypadl z role; nikdy se nespletl v archetypech, v slangu ani ve stylu. Měla pocit, jako by se sem přistěhoval jenom z jiného kouta globalizovaného světa: jenom ze sousedního habitatu, nikoliv z dokonale neznámé planety. Mluvil s ní o Trismegistu, který byl snadno představitelný, ale mlčel o Hiwaiw. Nezahlédla jediný odlesk toho, čím byl tam. Urrümaë. Co je vlastně skutečnost? Aš~šád vplul do pozemské reality a převzal pozemský způsob života tak hladce, jako když chameleon přeleze na vedlejší list.
    Jen tu a tam něco zaskřípalo. Vada na kráse: trhlina v plakátu... trhlina v realitě.
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---
    WITTGENSTEIN: tak určitě...
    WITTGENSTEIN
    WITTGENSTEIN --- ---
    RICARDERON: A proč by je nemohl poznat na palubě generační lodi Trismegistos, ještě než ztroskotala?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam