• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BRAMBOREENAMycelium -- Nejdůležitější věci se odehrají vskrytu...
    KAVEN
    KAVEN --- ---
    GENTIANA: :-) O karetní hře na Myceliální téma.
    GENTIANA
    GENTIANA --- ---
    Vůbec nechápu, o čem mluvíte.
    KAVEN
    KAVEN --- ---
    Jinak jsem sehnal free prográmek, který na základě XLSX s popisem karet vytvoří pdfko s kartama, které si může vytisknout, rozstříhat, a hrát. Ještě si s s tím hraju a zprovozňuju, ale v zásadě to asi funguje. Takže kdybyste chtěli testovat, tak můžu dodat xlsx a skript pro ten program, a kdokoli si může karty udělat sám a zkoušet s tím hrát.

    Ad offtopic - za to si může Bramboreena sama, když nevydává poslední díl a tudíž nemůžeme probírat to podstatné :-)
    KAVEN
    KAVEN --- ---
    E2E4: To je tak trochu ideologická záležitost, a nakazil jsem se tím z přednášek Viktora Bocana z Warhorse. Myšlenka je taková, že designér by měl udělat hru takovou jak si představuje že by měla být (nebo jak si myslí že se bude dobře prodávat) , a tu předat hráči. Pokud udělá některé mechanismy hry volitelné, tak to znamená, že nemůže vlastnosti hry dokonale vyladit; když hru vyladím pro variantu s mechanismem X, tak se bude chovat divně ve variantě bez mechanismu X a naopak. Takže designér by měl předat jen jednu hru, a v podobě jakou on považuje za nejlepší. Hráči si to pak můžou hrát po svém, a třeba se zjistí že jejich nový způsob hraní je větší sranda než ten originál, takže designér pravidla do dalších verzí upraví nebo změní ... vždycky by ale měl odevzdávat právě jen jeden konkrétní produkt, protože ten bude lepší, než když se spoustou voleb bude snažit vyhovět všem.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    KAVEN: furt nevim proc by nejaka hra nemohla mit 2 varianty, poker ma variant desitky ne? no nic, to je nejaka ideologie tvurcu her kterou asi nechapu a jsme tu uplne off topic, za mne hra Mycelium dobry. :)
    KAVEN
    KAVEN --- ---
    XCHAOS: Protonaci jsem hodlal simulovat nahlížením do protivníkových karet. Což sice není to, co by to mělo být, ale je to aspoň koukání na něco, co je jinak skryté :-) V MUDu bys protonaci sice měl, ale bylo by zatraceně těžké udělat to tak, aby to ve hře bylo k něčemu užitečné a lidi měli motivaci do ní zasahovat.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    E2E4: Problém karetní hry je, že nemá protonaci :-) To scházení se na společné hraní jsem ale vždy bral jako plus, o tuhle fázi života jsem nějak přišel...
    KAVEN
    KAVEN --- ---
    E2E4: To není level složitosti, to je herní mechanismus, se kterým si nejseš jistý. Tohle by se mělo vyřešit tak, že otestujem obě varianty, a pak zvolíme tu, která nám přijde lepší.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    KAVEN: ja se s zjednodušenými pravidly setkávám u her pro děti, a nějak nevím proč by designer nemohl vydesignovat různé levely složitosti..
    KAVEN
    KAVEN --- ---
    E2E4: Fakultativní ... nene, to nejde. Pravidla musí být pevně daná, jinak to nemá smysl. Když chceš nechat na hráči aby se rozhodl jaký typ chce vlastně hrát, tak ho necháváš aby dělal práci, kterou měl udělat designér hry.
    KAVEN
    KAVEN --- ---
    XCHAOS: Jenže takováhle věc je velmi náročná pokud to má za něco stát ... už jenom vymyslet to tak, bay to byla zábava ... a nakonec to nebude moc k čemu, protože takové hry bez grafiky už budou bavit málokoho. MUDy aby bavily, tak potřebují hodně hráčů, a ty už dneska na nějakou obskurní textovku neseženeš. Počítačovou hru bych nechal na Warhorse, tam to udělají líp.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    E2E4: co bychom mohli udělat, by byla klasická textovka ve stylu 80tých let. Můžeš jít na sever, na jih, na východ, na západ. Protonace: nahlédnout, vymazat (protonace by hře fungovala v podstatě jako log událostí... pokud odemkneš svoje gleewari schopnosti, čteš log toho, co se v místnostech dělo a můžeš ho mazat).

    Ideálně by mi to bavilo jako klasický mud, který by se oldschoolově hrál přes telnet (resp. dneska asi ssh). jenom kde na to vzít čas :-) takže hlavní součástí by bylo diskuzní fórum, kdy by se hráči domlouvali, kdy to vlastně budou hrát (a kdo za jaký tým :-)
    E2E4
    E2E4 --- ---
    KAVEN: karetnima hrama krome prší se moc nezabývám, ale přijde mi to super. nevím jestli ti tohle řekne že to má smysl, pro mě jo. :)

    složitá pravidla typu lokace můžeš udělat fakultativní..
    KAVEN
    KAVEN --- ---
    Tady přikládám velmi hrubý nástřel některých karet.

    No a minule jsem dostal různé thumbs up, ale ne odpověď. Potřeboval bych vědět jestli vám to připadá perspektivní a mám se snažit, a pokud jo, tak jestli je někdo ochotný přiložit ruku k dílu.

    KAVEN
    KAVEN --- ---
    Tak další update. Trochu konkrétnější pravidla.

    Vliv. Cílem je získat všechen vliv ve hře. Na začátku mají oba hráči stejný vliv (pracovně 10, ale může se to změnit). Kdykoli hráč získá vliv, získá ho na úkor protihráče. Kdo získá všechen vliv, vyhrál. Vliv se získává především pomocí událostí.

    Události. Událost je speciální karta mimo balíčky obou hráčů, která se každé kolo umístí na stůl (doprostřed) pokud tam momentálně žádná není. Událost také může vzniknout z některých karet, např. z karet zabitých osob. V tom případě může být ve hře i několik událostí. Každá událost má jednu vlastnost – význam – která říká jak těžké je událost využít ve svůj prospěch a zároveň kolik vlivu získá hráč, který událost využije (vyhraje nad ní politický souboj).
    Hráči mohou k události přikládat osoby, pokud se tapnou. Na začátku každého kola se sečte politický vliv všech takto tapnutých osob na každé straně. Pokud jeden hráč má součet větší než druhý o více než je význam události, tak získal výhodu v boji o událost. Pokud někdo získá výhodu dvakrát po sobě, tak událost vyhrál. Karta se v tom případě odstraní a hráč získá příslušné množství vlivu. Kdo měl výhodu v předchozím kole se naznačí buď něčím, co se položí na správnou stranu události, a nebo natočením karty události.
    Hráč, který má u události výhodu, ji může ututlat. Událost se v tom případě odstraní a nikdo z ní nic nezíská. Pokud událost na sobě na začátku kola nemá žádné tapnuté politiky (tj. Nikdo se jí nesnaží využít), odstraní se automaticky.

    Osoby. Osoba má čtyři vlastnosti – politická síla, psychotronika, boj a vůle (Po, Ps, B, V), každá v rozsahu 0 – 10, přičemž pomocí bonusů z karet může tento limit přesáhnout na obě strany. Osoba může získávat události. Osoba může získávat a nést předměty. Osoba může útočit na jiné osoby a přemoct je. Osoba může používat svoje speciální schopnosti.
    Dosud nevím jak se osoby budou vnášet do hry. Momentální předpoklad je že budou jako normální karta v balíčku každého hráče. Do hry je bude možné vnést z ruky pokud hráč splní nějaké požadavky, které ještě nevím jaké budou.

    Lokality. Tohle by se mi líbilo, ale nevím jestli to pak už nebude překombinované. Lokality představují balíček neutrálních karet, podobně jako události. Každá osoba každého hráče se vždycky musí nacházet na nějaké lokalitě. Každá osoba se v hráčově kole může jednou přesunout na libovolnou lokalitu, bez ohledu na to kdo na ní už je (nebo není). No a útoky se odehrávají vždycky v rámci lokality, tzn. Všechny osoby útočníka na dané lokalitě útočí na všechny osoby obránce na dané lokalitě. Lokality by navíc mohly dávat různé bonusy a nebo by se na nich daly hrát zvláštní efekty.

    Přemožení osoby. Útočník vybere útočníky, obránce obránce. Obě strany si sečtou Ps + B všech osob účastnících se boje. Pokud má útočník větší součet než obránce, byly všechny bránící se osoby přemoženy. Útočník si od nich může vzít 1 předmět, a může max. jednoho zabít. Může taky hrát karty, které se dají hrát jen na přemožené osoby nebo vlastní. Do toho spadají i oběti.
    Trëighrü. Některé osoby mají schopnost trëighrü o velikosti 0 – 10. Pomocí toho může přemoct jednu osobu na stejné lokalitě, která má vůli (V) menší než schopnost treïghrü útočníka. Přemožená osoba se chová jako by byla přemožena bojem. Pokud se na lokalitě nachází aspoň jedna osoba protihráče, která v daném kole není přemožena bojem nebo trëighrü, pak všechno trëighrü v tomto kole na dané lokalitě selhalo.

    Zabití. Zabitá osoby jde doprostřed stolu jako událost, jejíž význam je rovný Po osoby. Její nesebrané předměty a další karty jdou ze hry.
    Předměty. Každá osoba může během svého kola získat předmět (jehož kartu hráč musí mít na ruce). Podmínky pro získání předmětu jsou řečené na kartě předmětu. Někdy stačí osobu tapnout, někdy musí mít navíc nějaké minimální vlastnosti, jindy je potřeba udělat něco dalšího. Významné předměty lze získat jen pomocí dalších karet.

    Houby. Houby se počítají jako předměty, ale jsou neutrální, mimo balíčky obou hráčů. Houby lze získat jen pomocí speciálních karet nebo schopností osob. Každá houba má hodnotu 0 – 10, která říká jak těžké je jí získat (karty a schopnosti pro získání hub s tím pracují). Pokud osoba nese houbu, je možné ji zkonzumovat, a tím získat jednorázový bonus do konce kola podle typu houby. Nebo je možné obětovat dvě houby stejného typu a nasadit si je do krve. Potom osoba získá trvalý bonus. Pokud si osoba nasadí do krve houbu z pětice (kromě räwë) aniž by měla všechny předchozí stupně, umře.

    Lodě. Loď je předmět. Lze ho získat za specifických podmínek obnášejících obětní body. Loď má schonosti, které se aktivují pomocí obětních bodů. Schopnosti by měly být poměrně silné, aby byla motivace Lodě získávat.

    Obětní body. Pomocí karet nebo schopností může hráč získat obětní body. To jsou jednorázové body, které zmizí na konci kola. Jimi se platí kdeco ohledně Lodí. Obětní body by mohlo být možné získat i ze zabití osoby, bez nutnosti mít na to kartu.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KAVEN: tak trochu Dungeons & Mushrooms...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KAVEN: tak když nakouknu do protonace, tak :-)
    KAVEN
    KAVEN --- ---
    Tak schválně jestli to někoho zaujme.
    Tož přemýšlel jsem nad tou karetní hrou podle Mycelia. Původní nápad že by každý hrál za nějakou frakci a měl jiný cíl jsem nakonec zavrhnul. Jednak před vydáním posledního dílu pořád u některých frakcí není jasné o co jim vlastně jde. Druhá věc je, že existující frakce mají cíle hodně různorodé, takže kvůli každé frakci bych musel mít herní mechanismus, který by ostatní moc nepoužívali. Tak třeba Össeané by měli za cíl zabránit příchodu hvězdovládců, takže by musel být ve hře mechanismus přicházení hvězdovládců. Jenže lidem a Gerdáncům třeba jsou hvězdovládci dle příběhu ukradení, vlastně o nich ani neví. A kdyby hrál jeden člověk za Gerdánce a druhý za lidi, tak by mechanismus přicházení hvězdovládců neměl vůbec smysl, a přitom by tam musel být pro případ, že by někdo chtěl hrát za Össeany.

    Takže bych hru situoval do období okolo Jantarových očí, kde to vypadá jednodušeji – lidi a Össeané zápasí (skrytě) o vliv nad pozemskou společností. Hra by tudíž byla dělaná pro dva, jen by hrál za lidi a druhý za Össë a cílem obou by bylo získat vliv. Kdyby se pak v budoucnu přidávalo rozšíření třeba s Gerdánci, tak i ti by mohli bojovat o vliv, což by se prezentovalo jako získání převahy nad Össë.
    Celé by to měla být čistě karetní hra, ale ne sběratelská; když si koupím hru, budu mít všechny karty, které potřebuju.

    Základní principy. Bojuje se o vliv, což je prostě nějaké počítadlo. Na začátku má každý např. 10 vlivu. Kdykoli během hry vliv získá, získá ho na úkor druhého hráče. Kdykoli ho ztrácí, tak ho vlastně dává druhému hráči. Cílem je získat všechen vliv, což je totéž jako sebrat všechen vliv protihráči.
    Hráč představuje frakci jako celek. Jednotlivé konkrétní osoby jsou už karty, které postupně vnáší do hry. Osoby mezi sebou můžou různě interagovat, předávat si předměty, zabíjet se, a taky používat svoje speciální schopnosti. Základním způsobem získání vlivu je pomocí politiky. Během hry nastávají politicky využitelné události (např. zabití osoby protivníkem, ale taky třeba provalení kauzy D-alfy atd.) Osoby mají několik vlastností, z nichž jedna je politický talent. Když nastane využitelná událost, hráč na ní může nasadit svoje politiky kteří se jí snaží získat pro sebe, a totéž může udělat protihráč. Událost získá ten, kdo jich tam nacpe víc (nebo lepších), a tím získá vliv.

    Jako vlastnosti osoby si představuju boj (pro útok na protivníkovu osobu nebo na obranu), psychotronika (taky na boj, ale i na používání některých karet s psychotronickými akcemi), vůle (na odolávání trëighrü, případně dalších věcí) a ten politický talent.
    Osoby se taky můžou mezi sebou zabíjet, okrádat, obětovat atd. To je způsob jak protivníkovi vyřadit jeho politiky, abych to pak měl jednodušší. V zásadě jedna osoba může přemoct jinou pomocí boje, psychotroniky, případně trëighrü, a následně se rozhodnout co s ní udělá; čím drsnější opatření, tím snáz z toho protihráč vyrazí vliv pomocí politiků. Herní taktika spočívá v tom jestli pojedu spíš na politiku, nebo spíš na likvidování protivníka, ale zase pokud budu celou dobu jenom likvidovat, tak všechen vliv ztratím a prohraju, takže to musím něčím kompenzovat.
    Houby by byly univerzální mechanismus jak boostit postavy. A to buď jednorázově (vypiju to jako čaj), a nebo dlouhodobě (nasadím si to do krve). A samozřejmě by existovala karta Závislost, která osobu po požití čaje v každém kole zneschopní, pokud si nedá další čaj. Představuju si že by mělo být možné protivníkovi osobu přemoct a nasadit ji třeba yantrün aniž by měla v krvi předchozí stupně, čímž ji zabije. Össean by za takové zabití měl získat nějaký obzvlášť chutný bonus.
    Lodě by nebyly přítomné jako osoby, ale spíš jako předměty se zvlášťními schopnostmi. Schopnosti by se aktivovaly pomocí obětí, takže když po Lodi něco chci, musím nejdřív někoho obětovat (klidně i svého, když neseženu nikoho od protivníka). Když ho obětuju yantrünem, tak za to získám víc a budu moct aktivovat lepší schopnosti.

    Tož to je takový nástřel, abych zjistil jestli to někomu přijde zajímavé (a mám pokračovat) nebo ne. A pokud jo, tak abych získal další kreativní návrhy :-)
    KAVEN
    KAVEN --- ---
    XCHAOS: Žeby? Jakou máš úspěšnost se Zenerovými kartami? :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KAVEN: nebo od psychotronika :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam