• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BRAMBOREENAMycelium -- Nejdůležitější věci se odehrají vskrytu...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KAVEN: tak trochu Dungeons & Mushrooms...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KAVEN: tak když nakouknu do protonace, tak :-)
    KAVEN
    KAVEN --- ---
    Tak schválně jestli to někoho zaujme.
    Tož přemýšlel jsem nad tou karetní hrou podle Mycelia. Původní nápad že by každý hrál za nějakou frakci a měl jiný cíl jsem nakonec zavrhnul. Jednak před vydáním posledního dílu pořád u některých frakcí není jasné o co jim vlastně jde. Druhá věc je, že existující frakce mají cíle hodně různorodé, takže kvůli každé frakci bych musel mít herní mechanismus, který by ostatní moc nepoužívali. Tak třeba Össeané by měli za cíl zabránit příchodu hvězdovládců, takže by musel být ve hře mechanismus přicházení hvězdovládců. Jenže lidem a Gerdáncům třeba jsou hvězdovládci dle příběhu ukradení, vlastně o nich ani neví. A kdyby hrál jeden člověk za Gerdánce a druhý za lidi, tak by mechanismus přicházení hvězdovládců neměl vůbec smysl, a přitom by tam musel být pro případ, že by někdo chtěl hrát za Össeany.

    Takže bych hru situoval do období okolo Jantarových očí, kde to vypadá jednodušeji – lidi a Össeané zápasí (skrytě) o vliv nad pozemskou společností. Hra by tudíž byla dělaná pro dva, jen by hrál za lidi a druhý za Össë a cílem obou by bylo získat vliv. Kdyby se pak v budoucnu přidávalo rozšíření třeba s Gerdánci, tak i ti by mohli bojovat o vliv, což by se prezentovalo jako získání převahy nad Össë.
    Celé by to měla být čistě karetní hra, ale ne sběratelská; když si koupím hru, budu mít všechny karty, které potřebuju.

    Základní principy. Bojuje se o vliv, což je prostě nějaké počítadlo. Na začátku má každý např. 10 vlivu. Kdykoli během hry vliv získá, získá ho na úkor druhého hráče. Kdykoli ho ztrácí, tak ho vlastně dává druhému hráči. Cílem je získat všechen vliv, což je totéž jako sebrat všechen vliv protihráči.
    Hráč představuje frakci jako celek. Jednotlivé konkrétní osoby jsou už karty, které postupně vnáší do hry. Osoby mezi sebou můžou různě interagovat, předávat si předměty, zabíjet se, a taky používat svoje speciální schopnosti. Základním způsobem získání vlivu je pomocí politiky. Během hry nastávají politicky využitelné události (např. zabití osoby protivníkem, ale taky třeba provalení kauzy D-alfy atd.) Osoby mají několik vlastností, z nichž jedna je politický talent. Když nastane využitelná událost, hráč na ní může nasadit svoje politiky kteří se jí snaží získat pro sebe, a totéž může udělat protihráč. Událost získá ten, kdo jich tam nacpe víc (nebo lepších), a tím získá vliv.

    Jako vlastnosti osoby si představuju boj (pro útok na protivníkovu osobu nebo na obranu), psychotronika (taky na boj, ale i na používání některých karet s psychotronickými akcemi), vůle (na odolávání trëighrü, případně dalších věcí) a ten politický talent.
    Osoby se taky můžou mezi sebou zabíjet, okrádat, obětovat atd. To je způsob jak protivníkovi vyřadit jeho politiky, abych to pak měl jednodušší. V zásadě jedna osoba může přemoct jinou pomocí boje, psychotroniky, případně trëighrü, a následně se rozhodnout co s ní udělá; čím drsnější opatření, tím snáz z toho protihráč vyrazí vliv pomocí politiků. Herní taktika spočívá v tom jestli pojedu spíš na politiku, nebo spíš na likvidování protivníka, ale zase pokud budu celou dobu jenom likvidovat, tak všechen vliv ztratím a prohraju, takže to musím něčím kompenzovat.
    Houby by byly univerzální mechanismus jak boostit postavy. A to buď jednorázově (vypiju to jako čaj), a nebo dlouhodobě (nasadím si to do krve). A samozřejmě by existovala karta Závislost, která osobu po požití čaje v každém kole zneschopní, pokud si nedá další čaj. Představuju si že by mělo být možné protivníkovi osobu přemoct a nasadit ji třeba yantrün aniž by měla v krvi předchozí stupně, čímž ji zabije. Össean by za takové zabití měl získat nějaký obzvlášť chutný bonus.
    Lodě by nebyly přítomné jako osoby, ale spíš jako předměty se zvlášťními schopnostmi. Schopnosti by se aktivovaly pomocí obětí, takže když po Lodi něco chci, musím nejdřív někoho obětovat (klidně i svého, když neseženu nikoho od protivníka). Když ho obětuju yantrünem, tak za to získám víc a budu moct aktivovat lepší schopnosti.

    Tož to je takový nástřel, abych zjistil jestli to někomu přijde zajímavé (a mám pokračovat) nebo ne. A pokud jo, tak abych získal další kreativní návrhy :-)
    KAVEN
    KAVEN --- ---
    XCHAOS: Žeby? Jakou máš úspěšnost se Zenerovými kartami? :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KAVEN: nebo od psychotronika :-)
    KAVEN
    KAVEN --- ---
    XCHAOS: to je jak od psychoanalytika :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BRAMBOREENA: podle mě máš problémse rozloučit s tím obdobím, kdy dílo vlastně "žilo", kdy možnosti vývoje v tom světě byly ještě otevřené ...
    UNREALONE
    UNREALONE --- ---
    How a mycologist is making 'living' bricks out of mushrooms that are stronger than concrete
    https://www.zmescience.com/science/living-bricks-mushrooms-0423432/
    UNREALONE
    UNREALONE --- ---
    taky by šla udělat hra ve stylu Arkham Horror a místo Cthulhu by přicházeli hvězdovládci :-)
    RIP
    RIP --- ---
    GAARQ:
    VANEK:
    To je to, jak ve svých textech o psaní opakovaně vychvaluje a doporučuje Gaiman, ne?
    VANEK
    VANEK --- ---
    GAARQ: Jéé, to jsem před lety až dekádami hodně sháněl… že bych si to letos konečně přečetl elektronicky?
    GAARQ
    GAARQ --- ---
    KAVEN: musel jsem se sice podívat, kde ta chvaleč je, ale zní to dobře. promiň nebohému presenilovi, ale vy máte tu farmu, že? to by situaci zjednodušilo. ženu ponechám s tvými zvířátky a můžeme zasmažit.
    KAVEN
    KAVEN --- ---
    GAARQ: Já už to taky nehrál přes 10 let. Přijeď někdy do Chvalče a můžem si zahrát :-)
    GAARQ
    GAARQ --- ---
    KAVEN: jeje, někde ve skříni mám 2000 karet medžiků a celkem mi to chybí...
    GAARQ
    GAARQ --- ---
    RIP: žena dovlekla z nějaké konference toto a také je to úža, není to přímo o psaní, ale spíš o světech a tak.
    KAVEN
    KAVEN --- ---
    BRAMBOREENA: Tak ale teď jsi mě inspirovala! Já jsem hrával Magic the Gathering, takže mám přirozenou náklonost ke karetním hrám. Mycelium by jako sběratelská hra asi nebylo, představoval bych si to spíš jako Bang! Nicméně by se tak dalo určitě zpracovat. Už to vidím - strana Össe a strana Země, bojují mezi sebou o politický vliv, vykládají si svoje charactery, navzájem si je zabíjejí nebo přetahují na svoji stranu ... Zkusím na to něco vymyslet
    RIP
    RIP --- ---
    BRAMBOREENA: https://www.martinus.cz/...wAwpk-uJd1B7bK_EDCAtx7ZlottAzUmWCH--C93Mi6x-nFM4StJmHsWGCYAhoC280QAvD_BwE
    Tuhle příručku o psaní fantasy teď překládám. Jde mi to pekelně pomalu, trpím jak zvíře, je to hadí peleš problémů a komplikací všeho druhu a už teď jsem si posunul termín odevzdání o víc než měsíc. Ale věřím ti, že si to ještě přečteš před dokončením Mycelia, vyjde to až někdy ke konci podzimu (když) a je tam řada užitečných pasáží o autorském bloku a tak :-)
    VANEK
    VANEK --- ---
    BRAMBOREENA: Dvě slova: Houbový čifir.
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    Douglas Adams měl trilogii v pěti dílech, čili ve srovnání s ním v poměru ohlášeného ku rozbujelému přetahuju vlastně málo... ;) (i když moje svědomí to moc uchlácholit nedokáže, hm).

    Nicméně s tou hrou: já už na to tuhle myslela, představovala jsem si takovou deskovku jako Talisman blahé paměti. Každý hráč by hrál za nějakou frakci (Össeané, Gerdánci, Lodě, pozemská "organizace" Daniela Byrda, sekta Vítačů z Eilu...), hlavní postavy by se do toho mohly promítnout v podobě nějakých bonusových karet (nebo karet "událostí" s nimi spojených), a cílem by bylo získat Klíč a s ním něco, to ještě není vymyšleno, buď dopravit ho do Awalünu versus nedopravit ho tam, možná by každá frakce spíš měla svůj cíl... No chce to unýst Vlaaďu Chvátila, opít a přesvědčit (a to půjde blbě, neb nepije) :D

    Ech, tak já to jdu teda hlavně dopsat, dneska odpoledne už určitě, určitě, určitě... ;)
    (ne, vážně - odsejpá to, vidím světlo na konci tunelu, nepropadám úplné beznaději... ale ač jsem betačtenářům slibovala nějakou verzi na Vánoce, pořád ji nemám :( )
    HARALD
    HARALD --- ---
    KAVEN: Já jsem doufal v tabletop rpg, počítačové hry nehraju. Ale i s tím mají u Klímů zkušenost. :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam