Tak další update. Trochu konkrétnější pravidla.
Vliv. Cílem je získat všechen vliv ve hře. Na začátku mají oba hráči stejný vliv (pracovně 10, ale může se to změnit). Kdykoli hráč získá vliv, získá ho na úkor protihráče. Kdo získá všechen vliv, vyhrál. Vliv se získává především pomocí událostí.
Události. Událost je speciální karta mimo balíčky obou hráčů, která se každé kolo umístí na stůl (doprostřed) pokud tam momentálně žádná není. Událost také může vzniknout z některých karet, např. z karet zabitých osob. V tom případě může být ve hře i několik událostí. Každá událost má jednu vlastnost – význam – která říká jak těžké je událost využít ve svůj prospěch a zároveň kolik vlivu získá hráč, který událost využije (vyhraje nad ní politický souboj).
Hráči mohou k události přikládat osoby, pokud se tapnou. Na začátku každého kola se sečte politický vliv všech takto tapnutých osob na každé straně. Pokud jeden hráč má součet větší než druhý o více než je význam události, tak získal výhodu v boji o událost. Pokud někdo získá výhodu dvakrát po sobě, tak událost vyhrál. Karta se v tom případě odstraní a hráč získá příslušné množství vlivu. Kdo měl výhodu v předchozím kole se naznačí buď něčím, co se položí na správnou stranu události, a nebo natočením karty události.
Hráč, který má u události výhodu, ji může ututlat. Událost se v tom případě odstraní a nikdo z ní nic nezíská. Pokud událost na sobě na začátku kola nemá žádné tapnuté politiky (tj. Nikdo se jí nesnaží využít), odstraní se automaticky.
Osoby. Osoba má čtyři vlastnosti – politická síla, psychotronika, boj a vůle (Po, Ps, B, V), každá v rozsahu 0 – 10, přičemž pomocí bonusů z karet může tento limit přesáhnout na obě strany. Osoba může získávat události. Osoba může získávat a nést předměty. Osoba může útočit na jiné osoby a přemoct je. Osoba může používat svoje speciální schopnosti.
Dosud nevím jak se osoby budou vnášet do hry. Momentální předpoklad je že budou jako normální karta v balíčku každého hráče. Do hry je bude možné vnést z ruky pokud hráč splní nějaké požadavky, které ještě nevím jaké budou.
Lokality. Tohle by se mi líbilo, ale nevím jestli to pak už nebude překombinované. Lokality představují balíček neutrálních karet, podobně jako události. Každá osoba každého hráče se vždycky musí nacházet na nějaké lokalitě. Každá osoba se v hráčově kole může jednou přesunout na libovolnou lokalitu, bez ohledu na to kdo na ní už je (nebo není). No a útoky se odehrávají vždycky v rámci lokality, tzn. Všechny osoby útočníka na dané lokalitě útočí na všechny osoby obránce na dané lokalitě. Lokality by navíc mohly dávat různé bonusy a nebo by se na nich daly hrát zvláštní efekty.
Přemožení osoby. Útočník vybere útočníky, obránce obránce. Obě strany si sečtou Ps + B všech osob účastnících se boje. Pokud má útočník větší součet než obránce, byly všechny bránící se osoby přemoženy. Útočník si od nich může vzít 1 předmět, a může max. jednoho zabít. Může taky hrát karty, které se dají hrát jen na přemožené osoby nebo vlastní. Do toho spadají i oběti.
Trëighrü. Některé osoby mají schopnost trëighrü o velikosti 0 – 10. Pomocí toho může přemoct jednu osobu na stejné lokalitě, která má vůli (V) menší než schopnost treïghrü útočníka. Přemožená osoba se chová jako by byla přemožena bojem. Pokud se na lokalitě nachází aspoň jedna osoba protihráče, která v daném kole není přemožena bojem nebo trëighrü, pak všechno trëighrü v tomto kole na dané lokalitě selhalo.
Zabití. Zabitá osoby jde doprostřed stolu jako událost, jejíž význam je rovný Po osoby. Její nesebrané předměty a další karty jdou ze hry.
Předměty. Každá osoba může během svého kola získat předmět (jehož kartu hráč musí mít na ruce). Podmínky pro získání předmětu jsou řečené na kartě předmětu. Někdy stačí osobu tapnout, někdy musí mít navíc nějaké minimální vlastnosti, jindy je potřeba udělat něco dalšího. Významné předměty lze získat jen pomocí dalších karet.
Houby. Houby se počítají jako předměty, ale jsou neutrální, mimo balíčky obou hráčů. Houby lze získat jen pomocí speciálních karet nebo schopností osob. Každá houba má hodnotu 0 – 10, která říká jak těžké je jí získat (karty a schopnosti pro získání hub s tím pracují). Pokud osoba nese houbu, je možné ji zkonzumovat, a tím získat jednorázový bonus do konce kola podle typu houby. Nebo je možné obětovat dvě houby stejného typu a nasadit si je do krve. Potom osoba získá trvalý bonus. Pokud si osoba nasadí do krve houbu z pětice (kromě räwë) aniž by měla všechny předchozí stupně, umře.
Lodě. Loď je předmět. Lze ho získat za specifických podmínek obnášejících obětní body. Loď má schonosti, které se aktivují pomocí obětních bodů. Schopnosti by měly být poměrně silné, aby byla motivace Lodě získávat.
Obětní body. Pomocí karet nebo schopností může hráč získat obětní body. To jsou jednorázové body, které zmizí na konci kola. Jimi se platí kdeco ohledně Lodí. Obětní body by mohlo být možné získat i ze zabití osoby, bez nutnosti mít na to kartu.