• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EZEEDark Souls & Demon's Souls | PREPARE TO DIE! | Bloodborne | Sekiro | Elden Ring | atd | ...aneb umíráme s nadšením




    Demon's Souls wiki | Dark Souls wiki | Dark Souls II wiki | Bloodborne wiki | Dark Souls 3 wiki | Sekiro wiki | Elden Ring wiki

    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

    Nioh wiki | Ashen wiki | Remnant wiki

    rozbalit záhlaví
    _KOFILA_
    _KOFILA_ --- ---
    VESNACH: Nebude nic jednoduššího než ukázat prstem na někoho komu se to prostě nelíbí a basta. Narovinu: kvůli ds3 jsem si koupil ps4. Ne snad že bych si ji nechtěl koupit dříve, ale znám se. Nová hračka, nové hry a po pár měsících přijde vystřízlivění a říkám si: vrátí mi někdo ten čas?

    From Software miluju. Ano, to je asi ta panická láska jak píšeš. Přišel jsem k DeS jako slepý k houslím a nedám na ně dopustit. Už kvůli naprosto mistrnému leveldesignu, nexusu, postavám v onom světě a celkové ponuré bezvýchodné atmosféře. Ta herní mechanika sama o sobě na mě udělala dojem. Ještě ono World Tendency a bylo vymalováno. Navíc to byla první hra. Žádná jiná, opakuji, žádná jiná hra od FS nedokázala u mě vzbudit takové napětí a beznaděj jako DeS. A popravdě nemyslím si, že by to bylo tím že to bylo poprvé. Srovnám-li to například ze serií Zelda, vím že každý díl mne příjemně překvapí a v podstatě nemám slov. V DS ale nejde uplatňovat stejný metr. U druhého dílu nám leveldesign uplně vypadnul a nemusím snad s výčtem dalších (jak ty říkáš hejtů) pokračovat...

    Nyní k DS1. Už jsem několikrát psal, že jsem na to čekal jak na pomazání z hůry. Bez debat povedená hra. Pro mne osobně ale nedosáhla kvalit DeS. A pokud chceš vědět proč, můžeme se do toho někdy pustit. Ve zkratce jen, chyběl mi nexus, chyběla mi stínohra, nasvícená scén. To DS1 nemělo a dohánělo to texturama. Na DeS jsem miloval tu skromnost rekvizit. Nebylo třeba vytvářet opulentní hrady a zámky aby si hráč připadal jako v jeskyni či na dobrodružství.

    Připomínám že tu nehraju nějaké "teď se všichni poserte, je tady Debustrol" a že názor co píšu je mé subjektivní stanovisko, které má každý naproto jiné...

    Každopádně u DS1 mi chyběla práce se světlem, "skomnost" levelů (rozuměj úzké uličky a ne opulentní dálnice v koridoru). I tak jsem si hru královsky užil a nezapomenu na určité momenty. Každopádně platinu jsem v ní nikdy nezískal.

    DS2 přeskočíme a dnešní DS3? No co, věřil jsem jim... A po nějakých 100 hodinách říkám dojedu to do konce ale bych to doporučil dál? To si ještě rozmyslím. Ta značka se vydala uplně jinou cestou než jsem si myslel že půjde. Jasně, baví mě to projít, všechno objevovat, zkoušet každou zbraň a zbroj, ale těm slepejm uličkám a zákoutím se směju a to mě sere. Chtěl jsem respekt ze hry, nemám ho. Opulentnost ještě větší než v DS1, světla prakticky žádná, vše přepálené bez stínů (až na vyjímky) a ty dálnice, obrovské silnice pro dobrodruhy... Prefabrikát pár dlaždic který tvoří level? V pravidelných čtvercových tvarech? Nefunguje to na mě. Sere mě to, ale což, ještě nejsem na konci. Ještě čekám opulentnější z nejopulentnějších závěrů herní serie a bude to.

    Co ale musíme FS nechat je jak se skvěle učí a přijímají nové výzvy. Může se zdát že na PC hráče nadávám a říkám že serie patří na konzole, ale s čím FS opravdu umí je jak si na začátku s DS1 zkusila port na PC, u DS2 už vydávala přímo pro PC a DS3 už zvládla i launch "všech" platforem.

    Závěrem: Jasně že se těším až to zapnu, až si zase zaskočím ke stromu jestli tam není semínko, prokecám Firelink, podívám se jestli dorazil zlodějíček z dobrodružství. Jasně že tam chci, ale tak nějak to zhořklo a už tam není ta poklona, pokora, úžas. Lžu, byl tam, ale jen první dva levely...
    SPINGEE
    SPINGEE --- ---
    VESNACH: jeste bych dodal ze bloodborne zapich po prvnich trech bossech
    _KOFILA_
    _KOFILA_ --- ---
    VESNACH: O ds1 pozdeji. V ds3 mas prvnich par svetu, pockej az budes dal...
    VESNACH
    VESNACH --- ---
    _KOFILA_: hele kofilo, nevim, jestli ti uplne dobre rozumim. Kazdopadne beru tvoji panickou lasku k des, respektuju tvuj hejt na ds2, na druhou stranu vubec neberu to co siris na adresu ds1. A tim, co rozjizdis na ds3, tak tim si taky nejsem uplne jistej. I kdyz uznavam ze zatim.

    Mam za sebou teprve 13h, protoze tomu nechci dat vic casu a ani nemuzu, kvuli necemu vadnymu v kompu. Kazdopadne ta hra me fakt bavi. Rozhodne nemam pocit linearnosti a prijde mi to pekne vybalancovany. Kdyz uz mas pocit, ze te nuti jit jednou cestou, prijdou baziny a ty nevis, kam vlezt driv. Hraju to stylem, ze prolejzam kazdej kout, mam plnej inventar veci od zbrani pres armor a uzivam si nahodny pvp, ktery je naprosto paradni. Po 13 hodinach pocitam, ze nejsem ani v polovine hry, spis furt na zacatku, a to bez sebemensi znamky frustrace = tesim se pokazdy na to, az to znova zapnu. Coz uz sem treba touhle dobou u tebou opevovanejch des nemel a byl sem spis nasranej, nez ze bych si to jenom plne uzival. Zatim me fakt nenapada duvod, proc bych na tu hru nadaval. Ty lokace sou paradni a celkove me to prijde dokonce i napaditejsi nez ds1, co se tyce prostredi a takovejch tech malejch grafickejch detajlu. I kdyz uznavam, ze to je spis tim, ze doba pokrocila a autori se mohli vic odvazat, coz je vylozene hodne znat a je to parada.
    _KOFILA_
    _KOFILA_ --- ---
    BEREGOND: Jo. V tomto dile to pry jde...
    BEREGOND
    BEREGOND --- ---
    Už se asi blížím ke konci a mám dotaz, budu moci až to dohraju pokračovat ve stejným světě tj. dosbírat si věci který jsem vynechal, případně invadovat a pomáhat ostatním?
    LLGHOSTLL
    LLGHOSTLL --- ---
    _KOFILA_: parádně řečeno
    LLGHOSTLL
    LLGHOSTLL --- ---
    DAVESADE: Který video? Chci vidět.
    Za mě fakt pecka. Nebude to objevný, ale zabavím se tím.
    _KOFILA_
    _KOFILA_ --- ---
    Ten Nioh je hodně rázné a seběvědomé gesto. Co se vlastně stalo? Vyšel třetí Dark Souls (stojím u brány na kterou potřebuji papenku), který co si budeme povídat má po vzoru současného moderního marketingu naprosto okouzlující první 3 hodiny hry (high wall a undead settlement) a pak to spadne jak řetěz z kola. Ale, v tichosti vyjde demo hry která byla oznámena už v roce 2006 na ps3 a která ještě stále není dokončena. Na deset dní dostáváme seběvědomé demo s naprosto parádním soubojovým systémem, pěkným level designem (to už v serii Dark Souls postrádám od druhého dílu). Rozhodně doporučuji zkusit. Je to jen na pár dní.



    S Koei Tecmo jsem měl první zkušenost když před lety připravili pro Nintendo Zeldu ve stylu Dynasty Warrior. Zkoušel jsem od nich "klon" Monster Huntera "Toukiden", který taky vřele doporučuji.

    Nioh je Toukiden s leveldesignem a mechanikama jako Demon's Souls. A je to hodně těžké. Zkuste, litovat nebudete.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    LLGHOSTLL: Na základě toho videa mi přišlo, že to kombinuje soubojovej systém Dark Souls a Monster Huntera. Neboli blaho ;).
    BELIEVER
    BELIEVER --- ---
    Já mám koupený Risen 3 Titan Lords, bylo to v rámci PS+ asi za dvě stovky... Ale nic moc od toho nečekám.
    LLGHOSTLL
    LLGHOSTLL --- ---
    SPINGEE: Spíš bych se těšil na NIOH. Včera jsem zkoušel a dobrý. Chůze, běh a blok jsou zatím meh, ale jinak za mě jednička. Hodně lidem se to nebude líbit, ale jinak samurai dark souls fajn.
    SPINGEE
    SPINGEE --- ---
    Kdybyste nevedeli co po dark souls http://store.steampowered.com/app/386080/
    NJORL
    NJORL --- ---
    Obecne se mi moc nelibej otevreny mapy - bazina a lava - a zbytek je fajn. :)
    BELIEVER
    BELIEVER --- ---
    ICARUS: Mě se katedrála naopak děsně líbila. Ta "nejedovatá" bažina je nic moc, ale přeběhneš jí hned. Jedovatá bažina je na stejné brdo, jako level 5-1 v Demons Souls. Blight Town bylo lepší :)

    Teď jsem v katakombách, přezbrojil jsem na holy halapartnu +4 a zatím dobrý. :)
    JOPS
    JOPS --- ---
    ICARUS: me treba bazina bavila :) Ale pak je to zase super, katakomby, ithyryl, dungeon pak zase docela dost hnusne prituhne.
    BEREGOND
    BEREGOND --- ---
    ICARUS: Souhlas, ale konec bazin uz mi prisel zase fajn. Vubec bosove co maji mezi prvni a druhou fazi animaci jsou dobry. Skoda ze jsem potkal zatim dva.. Taky mi nekdy prijde ze bonfiry jsou tak blizko sebe ze tam musi planovat DLC, jinak mi to nedava smysl.
    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    Čaroděj byl dobrej. Aspon jeden boss kteryho jsem dal na poprve :) Jenom si myslim že ty krystaly ze země by měli dostat víc HP. Jsou směšně k ničemu. Kdyby se do nich muselo parkrat seknout bylo by to o poznáni hutnější
    _KOFILA_
    _KOFILA_ --- ---
    ICARUS: Jo!
    ICARUS
    ICARUS --- ---
    prijde to jenom me, nebo jde kvalita hry nekde v okoli baziny/katedraly docela dolu? predtim to byl dost tezkej grind, bonfiru malo, ale cca od tehle oblasti je bonfire za kazdym rohem, bossove jsou lehci (treba ten carodej, wtf?) a vseobecne mi level design prijde hodne slaby, obzvlaste s porovnani s tim nemrtvym mestem. stejne tak nektere prvky proste nechapu (neznicitelni zombici, pijavice) a tak dale.

    anebo to taky muze byt tim, ze uz jsem do te hry proniknul a to prostredi mi zrovna nesedne. tezko rict. citite to stejne?
    XLEEF
    XLEEF --- ---
    easy.. jeste tam pada hodne chunku, ale pospichal jsem tak jsem nesbiral https://www.youtube.com/watch?v=swkSJOkrI8A
    _KOFILA_
    _KOFILA_ --- ---
    Dark Souls 3: Havel's Greatshield Meta
    http://www.youtube.com/watch?v=tQOUNx387aM
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam