Já bych jen připoměl, že hodně kritiků openworldů schválně přehlíží jednu zásadní věc.
Openworld, jako ten skutečný s funkčním role play, se nemusí dohrávat poražením bosse na konci poslední uličky, jako u koridorovek, kde se nedá uhnout. Hráč si v klidu může 500 hodin žít a řádit úplně někde jinde, v místech, kde ho to baví a něco mu to dává. Fromové si to plně uvědomují a proto lze i hned na začátku obejít hrad.
To je taková funkce openworldu, že může mít "konce" někde úplně jinde, než je určeno u koridorovky, kde všichni prostě nejpozději do dvaceti hodin končí na stejné dlaždici.
Spousta lidí měla stovky hodin v Zaklínači 3 a byli totálně šťastný a hladní příběh vůbec nedohráli, nezajímal je a ani nemusel.
Není to teda platný argument.
I přes to Elden RIng má asi lepší % lidí co porazí bosse, než jiné soulsovky, což je jednak fajne a ukazuje to, že lidi jsou stále (a rádi) kreativní a rádi činí volby, a jednak to boří zarputilé obránce naváděných uličních koridorovek.