• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EZEEDark Souls & Demon's Souls | PREPARE TO DIE! | Bloodborne | Sekiro | Elden Ring | atd | ...aneb umíráme s nadšením
    _KOFILA_
    _KOFILA_ --- ---
    Zajímavé jak o Elden Ringu informuje můj poslední kůň videoherní "žurnalista" Ondřej Trhoň. Spoléhal jsem, že se k tomu postaví kriticky a né takto opatrným stylem, kdy se svému publiku omlouvá za kacířskou myšlenku "že prostě neví co si má o tom myslet". Člověk co psal zajímavé texty na kterých se dalo rozvíjet dál nějaké konstruktivní myšlení se zařadil po bok všem těm wanabe videoherních pisálků a pisaček (je to pisačka?) a stal se dalším nástrojem fanservisu:

    Pohlednice z Mezizemí: monumentální Elden Ring je herní událostí posledních měsíců — ČT art — Česká televize
    https://art.ceskatelevize.cz/inside/pohlednice-z-mezizemi-monumentalni-elden-ring-je-herni-udalosti-poslednich-mesicu-uypYJ

    Posuďte sami, jak o ničem může takový text být. Nejde o to, že to nedohrál, nejde o to že neví jak debilně jsou poskládaní bossové na konci, jak je to zmar opakování se všeho viděného, jde hlavně o to, že všichni už nedokážou odstoupit od toho, že by si někdo mohl myslet že open world skutečně zabíjí videohry... Dát si údaj kolik hodin si ve hře trávil rovnou do nadpisu a položit v recenzi jedinou smysluplnou otázku jestli je toto vůbec potřeba spolu s omluvou že si není jistej a jedním odkazem na externí zdroj je ještě horší než číst recenze Pavla Dobrovského, které jsou uplně bez názoru resp. které jsou opatrné podle toho jak patreon píská.

    Přitom to téma tady rezonovalo tak dlouho a dalo se velmi jednoduše postavit pár úvah alespoň takto:

    – nakolik ovlivnuje prodeje hra která je tak obludně velká že se o ni první měsíc (kdy má největší prodeje) nedá vůbec nic smysluplného napsat
    – je téma open worldu bez invence (případ elden ring) ještě vůbec aktuální? řada z nás čekala že tam ten prázdný obrovský svět bude mít nějaký smysl, že to nebude dark souls 4, 5 a 6 dohromady s jedním hradem a odfláknutým leveldesignem uplně všeho...
    – nakolik ve hrách v současné době očekáváme nějaký inovativní prvek vs. stačí nám to co bylo jen obludně obrovské?
    – je samotné cestování nekonečnou krajinou ještě odměnou? stačí něco takového dnešní generaci hráčů co vyrostla na zx spectru? co viděla zrod žánrů a herních mechanik?
    – co se v takových světech dá dělat nad rámec toho v co tě nutí vývojáři? pvp souboje s poschovávanejma mimickama? trolling tří cibuláčů s kanonama?

    určitě bych takových otázek k zamyšlení připravil víc, a vy taky... budu rád když je o další věci které vás napadli doplníte... díky!
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    NAGASAWA: já k tomu mám jedno imho, cizinci většinou vidí naše artefakty v jiným kontextu a vlastně to celý rekontextualizujou. Fascinovalo, když jsem viděl zpracování Zoly do korejského vampírskýho filmu. Ona celá neoformalistická filmová škola je o principu ozvláštnění, kde se posouvají známé významy, aby vznikly nové interpretace a světy ožili zájem diváka. Jde mluvit o tom, jako východo asijské umění změnilo moderní umění. Ale i třeba to, že Gibson už měl v Neuromanceru šuriken - a ta buchta, myslím katanu (měla snad vysouvácí ostří ale katanu ne). Tyhle střety chápání kultur jsou největší zábava cestování, ale i kulturních artefaktů nebo jídla;-)
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    PHOW_SAATCH: jde to. ten prvni pruchod je seznamovaci a potom tam mas obtiznosti typu Dante Must Die, Heaven and Hell a Hell and Hell s tim, ze si muzes prochazet libovolne kapitoly. Tam ta hra teprve zacina a na trofeje je to nutnost.
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    NAGASAWA: ten byl dobrej, no... moc mě zatim nebaví prostředí koridorů mezi bossfightama, ale ty jsou zábavný... a ani by mi nevadilo, kdyby po dohrání na normální obtížnost přituhlo a daly se procházet jen samotný boss areny (možná to jde, zatim jsem nezkoušel)
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    VIRIK: jj design potvor a bossu je v DMC5 super. Treba takovyho Elder Geryona si pamatuju do dneska. Sice bossove padaji po par minutach, ale kdyz to clovek bere, jako soft From Soft verzi na odreagovani, tak se na to prinejmensim dobre kouka.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    NAGASAWA: ono to tak ale přesně je.

    Dokonce u těch DMC 5, tam Capcom nakonec přímo najal tu slovensko-českou agenturu – příšeráky tam navrhovali slovenští a moravší ilustrátoři.
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    VIRIK: on uz to tu psal trochu zakryptovane Kofila, ale onehda jsme byli s klucima ve Vidni v Naturhistorisches museum, kde cloveku dojde spousta veci, respektive pochopi, ze muzes celej bestiar, design a lore napsat prave na dvou patrech tehle budovy, ktera schranuje jednu z nejvetsich prirodovednych sbirek na svete. Automaticky si tam predstavis vypravu Japoncu ovesenych fotaky, kteri prochazeji sekci mineralu, ktera hned navazuje na taxidermii a modře nasviceny skleneny modely meduz a ruznych fantasknich monster od sklare pana Blaschka. Japonci se potom vrati s tisicovkou fotek vsech tech clenovcu, modelu prasivych psu pro Bloodborne, koster, obrazu, jako z Painted World, zavesenych pod stropem, vcetne architektury a soch a po par letech z toho mas Dark Souls, kde zasnes nad tim, jak na takovej svet ti japonci vubec prisli a pritom ho mame u sousedu pod strechou. Jestli chcete videt Dark Souls, polovinu bossu a potvor, jedte do Vidne :)
    VON_GILOTINE
    VON_GILOTINE --- ---
    a to ten strom je vlastne dost uspornej a nejde se tam moc ztratit. oproti vselijakejm katakombam z nichz nektery jak jsou haluzne zdvojeny ze je to obcas o rozum...
    jinak teda osmdesat hodin..to jsem se jeste placal kolem hlavniho mesta.
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    SITH: klasickej postup. pri prvnim pruchodu arenou vsechno prozkoumej, pozabijej, zkus najit vsechny predmety a kdyz tam budes podruhy a kdyz nebudou z potvor padat nejaky vyznamny expy, tak je proste bez vycitek obehni a neztracej tam vubec cas, nebo v tom nechas 200 hodin a nektery pasaze, specialne na vetcich stromu te budou regulerne frustrovat.
    VON_GILOTINE
    VON_GILOTINE --- ---
    SITH: druha varianta je proste levelovat a vsechno na patej pokus umlatit s mimicem ci jinym summonem. tato strategie mi nefungovala snad jen u toho zrudneho draka v arene, nejradsi mam kdyz ve treti fazi zapne lasery z oci a to kdyz neuhnes tak gg a znovu tam bezet tri minuty. ..
    VON_GILOTINE
    VON_GILOTINE --- ---
    SITH: rad. vecer bych mel u toho sedet, napisu ti tady na nyxu. pripadne me ma tady fousáč v přátelích.
    SITH
    SITH --- ---
    btw, než to dokončím, zkusíme někdy ten multiplayer? chci si s někým z vás zahrát. Přes PC. jakýkoliv boss, for fun
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    VIRIK: Údolí včel... to si musim zopakovat..
    Film vznikl z popudu Barrandova. Tehdy zbyly kulisy a rekvizity ze slavné Markéty Lazarové, a vzhledem k tomu, že Vláčil hodně překročil rozpočet, doslova zruinoval dvě produkční skupiny, nařídili mu udělat ještě jeden film se středověkou tematikou. „Jeli jsme na obhlídky na Šumavu, kde stály tvrze a stavby po Markétě Lazarové a zjistili jsme, že čeští chataři všechno rozkradli. Tak se aspoň využily kostýmy a jiné rekvizity,“ vypráví autor předlohy Vladimír Körner
    SITH
    SITH --- ---
    já si po 80h nad tou hrou strávených stále musím připomínat, že tohle je prostě ta hra, kde nemusím každého zabíjet a každou lokaci vyčistit a prostě nějaký nepříjemný lokace proběhnout. A ono to, překvapivě, prostě funguje a zabijím jen toho, kdo mi časově/expama/skillově přijde příjemný. Takže Farum Azula proběhnuta přes moby až k té dvojce Godskinů, kterou si nechám na dnes na večer. Po prostudování pár youtube videí a článků na wiki tam použiju summon toho rytíře z Volcano Manor, plus můj mimic a projedu je azur kometou. Hrát to bez toho předstudia bych to nebyl schopen hrát. Nemůžu u někoho trávit tři hodiny a číst jeho pohybu a skilly, na to jsem moc starý / moc líný
    ENDER
    ENDER --- ---
    VON_GILOTINE: o tom ted hodne premyslim... Rekl bych, ze to bude velky challenge, protoze treba takova malenia byla pro me totalni pain bez mimica..
    VON_GILOTINE
    VON_GILOTINE --- ---
    ja jsem hodne zvedavy, az se dokopu do "no mimic" pruchodu. minimalne u tech bossu to bude hodne znat.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    Bych mírně odbočil a přitom ne.

    Těch kulturních vlivů, kterým podléhal pan Mijazaky bylo za tu dobu více. Nejen Berserk, vycházející volně z Barkera, ale psalo se hodně i o vlivu československého filmu, mezi nima i filmy Jana Švankmajera (je pravda, že v jednom z nich jsou koláže podobné okolním gotikám v DS a je tam modrý a červený rytíř a po svém přepsané a zajímavě interpretované původní pověsti...).

    To, co DS a ER hodně vyděluje od jiných her a umění, je i atmosféra a právě přístup ke zpracování příběhu. A vedle Švankmajera je tu ještě jeden český tvůrce, kterýho japonci asi znát nebudou, ale kterej se tomu hodně blíží a česká televize dala jeden z těch filmů krátkodobě onlajn – a to jsou filmy Františka Vláčila. V jeho světech s fantastickou atmosférou jako je Markéta Lazarové, nebo Údolí včel, by se klidně Elden ring mohl stát. A pak ještě jeden vynikající film – Ďáblova past.

    Ďáblova past - iVysílání | Česká televize
    https://www.ceskatelevize.cz/porady/25526-dablova-past/
    TERZ
    TERZ --- ---
    VIRIK: Možná jo, netuším jak to budu vidět za rok :) ale zatim když se o té hře začnu s někým bavim mam z toho jen horší a horší pocit. Nemyslim si že by to bylo nějak zásadně delší, na první pruchod kdy dlouho trva nez ti dojde jak hrozně moc recyklovaný to je a jak zbytečná většina obsahu pro tvojí postavu je, tak jo, tam tech 100h uděláš ale dneska kdyz zapnes ten ci onen build tak to mas za 20-30h což je tak nejak prumer tech spulsovek imo.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    TERZ: a není to spíš proto, že je to prostě větší a tak to chce mezi další hraním udělat větší časový odstup?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam