Zajímavé jak o Elden Ringu informuje můj poslední kůň videoherní "žurnalista" Ondřej Trhoň. Spoléhal jsem, že se k tomu postaví kriticky a né takto opatrným stylem, kdy se svému publiku omlouvá za kacířskou myšlenku "že prostě neví co si má o tom myslet". Člověk co psal zajímavé texty na kterých se dalo rozvíjet dál nějaké konstruktivní myšlení se zařadil po bok všem těm wanabe videoherních pisálků a pisaček (je to pisačka?) a stal se dalším nástrojem fanservisu:
Pohlednice z Mezizemí: monumentální Elden Ring je herní událostí posledních měsíců — ČT art — Česká televizehttps://art.ceskatelevize.cz/inside/pohlednice-z-mezizemi-monumentalni-elden-ring-je-herni-udalosti-poslednich-mesicu-uypYJPosuďte sami, jak o ničem může takový text být. Nejde o to, že to nedohrál, nejde o to že neví jak debilně jsou poskládaní bossové na konci, jak je to zmar opakování se všeho viděného, jde hlavně o to, že všichni už nedokážou odstoupit od toho, že by si někdo mohl myslet že open world skutečně zabíjí videohry... Dát si údaj kolik hodin si ve hře trávil rovnou do nadpisu a položit v recenzi jedinou smysluplnou otázku jestli je toto vůbec potřeba spolu s omluvou že si není jistej a jedním odkazem na externí zdroj je ještě horší než číst recenze Pavla Dobrovského, které jsou uplně bez názoru resp. které jsou opatrné podle toho jak patreon píská.
Přitom to téma tady rezonovalo tak dlouho a dalo se velmi jednoduše postavit pár úvah alespoň takto:
– nakolik ovlivnuje prodeje hra která je tak obludně velká že se o ni první měsíc (kdy má největší prodeje) nedá vůbec nic smysluplného napsat
– je téma open worldu bez invence (případ elden ring) ještě vůbec aktuální? řada z nás čekala že tam ten prázdný obrovský svět bude mít nějaký smysl, že to nebude dark souls 4, 5 a 6 dohromady s jedním hradem a odfláknutým leveldesignem uplně všeho...
– nakolik ve hrách v současné době očekáváme nějaký inovativní prvek vs. stačí nám to co bylo jen obludně obrovské?
– je samotné cestování nekonečnou krajinou ještě odměnou? stačí něco takového dnešní generaci hráčů co vyrostla na zx spectru? co viděla zrod žánrů a herních mechanik?
– co se v takových světech dá dělat nad rámec toho v co tě nutí vývojáři? pvp souboje s poschovávanejma mimickama? trolling tří cibuláčů s
kanonama?určitě bych takových otázek k zamyšlení připravil víc, a vy taky... budu rád když je o další věci které vás napadli doplníte... díky!