• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHEESHORNAMENTAL / GEOMETRICAL TATTOO
    SHEESH
    SHEESH --- ---
    LAIO: jo a jestli se můžu zeptat, tak kde tetuješ?
    SHEESH
    SHEESH --- ---
    LAIO: je to tak jak říkáš. obecně místa, která jsou vystavena častýmu mech. namáhání jako jsou prsty, dlaně, klouby, atd. jsou sot obtížná na tetování. Kůže se tam častěji obnovuje a proto když se nesprávně nanese barva, tak ta kůže rychle odroste a z kérky máš bordel.
    LAIO
    LAIO --- ---
    NYXYN: ...já tetovat začínam, ale popravdě musim říct, že tohle jsou v podstatě hodně exponovaná místa na těle. Teď jsem tetoval prst z boku minulej tejden a už je jasný že budu opravovat. Jinak prsty které jsem do teď viděl a dlaně hlavně, nikdy ostrý doopravdy nezustali. ...no a ta kůže na hřbetu kloubů u prstů se ještě rozvírá, tudíž to ani na tetování, ani na trvanlivost nebude žádnej hit. Ta kůže na rukou "stárne" jakoby nejrychleji...ty ruce jsou prostě neustále v procesu. ...ale ber to jako laickej pohled...
    LAIO
    LAIO --- ---
    ...a ještě muj největší oblíbenec. Dříve k nalazení u Roxx v 2spirit tattoo, k nalezení tam už není, nejspíš jede na své triko. Ben Volt http://www.benvolttattoo.com/
    ...pokud tu již je, tak omluva...
    NYXYN
    NYXYN --- ---
    LAIO: Zvláštní a zajmavé zároveň. Jen když jsem byl poptávat kéru v Hellu, která byla z části i přes vnější strany malíků na rukou, tak mi slečna sdělila, že bych to musel několikrát do roka obtahovat, že to tam nevydrží. Jak tomu tedy je??
    LAIO
    LAIO --- ---
    Brody PolinskyAKA Berlin
    http://www.cleanandsobertattoo.com/
    KBN
    KBN --- ---
    DJSHPACK: prvnímu "jaksi" chybí Itálie a na posledním mě baví "citát"
    VIXLE
    VIXLE --- ---
    DJSHPACK
    DJSHPACK --- ---
    Pár kousků z mojí dílny...










    a motýlek. snad spadá pod "ornamental"
    SHEESH
    SHEESH --- ---
    Název klkubu je ORNAMENTAL / GEOMETRICAL TATTOO. Proto budu filtrovat věci, který sem nepatří.
    MSTATTOO
    MSTATTOO --- ---
    Tetování je řemeslo, krásné, ale přesto řemeslo a tak jako i u ostatních řemesel je alespoň částečná automatizace nevyhnutelná. A stejně jako u ostatních řemesel bude výroba rozdělena na masovou produkci která bude velice levná a na individuální ruční práci která bude cenově uplně někde jinde.
    Jedna starší věc.. jak jinak než bez použití strojku. Hezký víkend přeju
    LAIO
    LAIO --- ---
    77WHITE: ...tater ve vetsine pripadu stoji i za celou kreativou navrhu kterej projednava s osobou ktera jej prave za timto ucelem vyhledala. Plnost a kvalita vytetovaneho vzoru od cerne po vsechnu ostatni paletu barev vzdy odpovida zkusenostem tatera to je skoro pravidlo. Styl ktery ten ci onen tater tetuje se uz muze pohybovat v ramci jakesi osobni znacky, rukopisu, pro ktery je treba zadany...mno a pokud bychom vzali pet jinych tateru a stejnej vzor v kazdem by se dal najit jisty rozdil, neco co by zkuseny pozorovatel mohl popsat rovnez jako jisty druh rukopisu... Kazdy z tateru by technicky postupoval nejspis stejne, ale nekdo pouziva takovej a makovej strojek, nekdo barvy aplikuje tak ci trochu jinak, nekdo linky jede do mrte a na chlup presne silne a pomalu nekdo linkuje rychle a slabeji, da se v tom konecnem vysledku najit jisty rozdil pro ktery je lidska osoba unikatni. Stroj by sebelepsi navrh dozajista na chlup presne do kuze strojove aplikoval ale bez spetky empatie zrucnosti a citu nebo zkusenosti s kuzi a lidskou osobou jsko takovou....stroj pokud by se podarilo mu vstepit vsechny potrebne dovednosti stejne zustane jen pomuckou nebo nastrojem. Dokazu si predstavit ze bude provadet tetuaz malych motivu z katalogu nebo na pozadani i navrhu, ale stejne budou tateri kterejm takovej stroj nikdy nevleze do baraku zisk nezisk a prave treba proto zustanou vyhledavanymy mistry ve svem oboru.
    77WHITE
    77WHITE --- ---
    77WHITE: *o tetovani
    77WHITE
    77WHITE --- ---
    LAIO: Mluvme konkretne uz pouze tetovani prosim, vytvarnymu umeni trochu rozumim a do urcity miry souhlasim s rukopisem, ale tetovani je z obliga z duvodu co sem psal nize. To jak táhnu krivku vytetovanejch bodu je neskutecne snadno definovatelny, stejne tak prechody barev, hustot apod. To dnes bezvyhradne lezi na zkusenostech a schopnostech tatera, jestli je schopnej prevest navrh na kuzi. Pro me kreativita spociva v navrhu, tater je jen prostredek jak ho dostat na kuzi...
    LAIO
    LAIO --- ---
    77WHITE: stetec hadr strojek cokoliv co pouzivas ovladas jistym citem kterej strojem nelze nahradit, pri blizsim zkoumani jednotlivych interpretu, ve stejne discipline, stejnym nastrojem tak mas moznost pozorovat kezdeho osobity styl, rukopis da se rict...je to prave tahle drobna nuance ktera nas odlisuje od stroju. Kuprikladu i tiskari kteri pozivaji presne stroje k presne reprodukci mohou mit jisty rukopis, nebo dokazi jen neco nechat zkopirovat bez znamky jedine drobne odlisnosti, coz je ucelem a stroj je v tomhle narozdil od lidske ruky neomylny. Pokud tetovani pozorujes globalne a ne do detailu, muze se zdat ze je prace s nastroji, v tomhle pripade treba s tetovacim strojkem, bez znatelneho rukopisu, ale opak je pri blizsim prozkoumani pravdou a tato cinnost vyzaduje jistou zkusenost a zrucnost, plus kazdy z tateru ma svuj nastroj jinak serizen a nastaven, kazdy tetuje trochu jinak. V principu se vpusteni inkoustu pod kuzi nelisi, ale prave ruce tateru a jejich nastroje a zrucnost ve vysledku mohou mit jisty rukopis...toho strojem dle meho nazoru nelze dosahnout.
    77WHITE
    77WHITE --- ---
    SHEESH: Stetec je jen nastroj. Kovare nenahradis, protoze nektery vyrobky se proste musi z fyzikalniho hlediska ukovat (a nestaci je odlejt), a jeste neexistuje stroj co by dokazal automaticky kovat v napr 5ti osach... V cem si nerozumime je napriklad to, ze malir maluje obrazy stetcem. Ale dokaze to stejny vicemene utvorit i hadrem na tyci nebo vlastnima vlasama. Nebo stetcem co drzi robot a umelec jen reziruje kazdej tah. Neni tak dulezitej nastroj jako umelecka vize. Pokud jde spis o ten akt tvoreni tak se bavime spos o performance a do toho okruhu tetovani rozhodne nespada.
    Ja sam tetovani rozumim vicemene jen povrchne a hodnotim estetiku, ale pokud to chapu spravne tak jde jen a pouze o zabodnuti jehly do kuze do urcite hloubky a o primichani barvy v tom momentu. Neexistuje nejakej rukopis co se tyce samotny techniky, jde jen o to jak dobre ten strojek drzim/ jestli dokazu bejt dost trpelivej na klasickou techniku a sazet body s potrebnou jistotou. A o to de, to sou fakt strasne lehce definovatelny parametry. Uhel, barva, hloubka, nijak se to nelisi od inkoustovy tiskarny. Tak proc je takova hereze kdyz by samotnej akt tetovani delal stroj? Vetsina tateru ted taky pouziva strojky aby si usnadnila zivot, tradicnich tvurcu asi zas tolik nebude... Jde o navrh, o jeho kvalitu. Ne o to jestli nemam tu ruku dost pevnou a jestli sem se naucil stinovat, zejo...
    LAIO
    LAIO --- ---
    ...troufnu si tvrdit že stroj nikdy nebude mít to co maj lidi...totiž zručnost...
    SHEESH
    SHEESH --- ---
    ok, neberu ti tvůj názor, jsem rád, že k tomu máš jiný postoj, ale tvrdit že kovář nemusí umět s kladivem a kovadlinou, malíř se štětcem a barvama, tatér se strojkem a kůží je úplně mimo... a pokud stroje převezmou veškerou řemeslnost, budou z nás pouze tupí konzumenti. a to by podle mě vedlo k demenci celé společnosti. což už se z části děje. proto bych nejradši ty lidi co přemejšlej nad mechanizací procesu v umění poslal do prdele.
    77WHITE
    77WHITE --- ---
    77WHITE: a ve finále je úplně ukradený jestli ti to tetoval týpek nebo robot, protože výsledek mám z toho obrázku na kůži, ne z toho jestli sem si s tim týpkem dobře pokecal. Pokud budou oba produkty na naprosto stejný úrovni, samozřejmě.
    77WHITE
    77WHITE --- ---
    Umělce nečiní umělcem to, že umí držet štětec. Umělce činí umělcem jeho tvorba, že ano. Jestli tatéři nemají originální návrhy a jediný co je vypichuje je množství pokérovaný kůže, tak ať se radši ztratí na smetišti dějin a kérky navrhujou nějaký originální děcka z úplně jinejch oborů, který najednou nebudou limitovaný tou obtížností zvládnutí nástroje (a zprznení velkýho množství lidí než se k tomu dostanou).
    (Mimojiné Ikea nepoužívá nic podřadnějšího nebo odlišnýho jako jakejkoliv jinej současnej truhlář. Jen toho vyrábí dost a proto i levně...)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam