• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DO_ITEuropa Universalis IV a jine "paradoxni" hry
    MICHIGAN
    MICHIGAN --- ---
    novy DLC do CK2 uz za par dni:

    Latest News - Paradox Sets Date For Crusader Kings II: Conclave - Paradox Interactive
    https://www.paradoxplaza.com/news/Conclave-Release-Date/
    ZARREMGREGARROK
    ZARREMGREGARROK --- ---
    TOMAS3333: Coring range je stejný jako colony range.
    TOMAS3333
    TOMAS3333 --- ---
    podla coho sa rozhoduje ci nieco mozem corenut alebo nie? priklad, mam britaniu, iba ten jeden big ostrov. bol som vo vojne s anglickom, ktore malo nejake ostrovy v karibiku, nieco v afrike a kusok mexika. vsetko som porazil, 99% war score ale aj tak som nemohol annexovat lebo vraj nemozem corenut napriklad tu afriku.

    claim mozem ziskat ked so mnou nejakym sposobom susedi, to chapem, ak to je rovnake pre core, potom netusim preco mi to dovolilo zobrat tie ostrovy v karibiku
    HAREMHEB
    HAREMHEB --- ---
    Pomoci zvyseni autonomie naopak muzes riziko revolty snizit. Je to tedy zpusob, jak se vyporadat s hrozicimi rebeliemi. Snizeni autonomie riziko revolty zvysi. Autonomie se casem sama snizi. U zamorskych uzemi autonomi neklesne pod 50 nebo 75%, presne si to nepamatuju. Presne efekty autonomie si muzes zobrazit pri prejeti mysi pres hodnotu autonomie v detailu provincie. Autonomie ovlivnuje efektivitu provincie - manpower, dane, produkci a dalsi veci.
    ZARREMGREGARROK
    ZARREMGREGARROK --- ---
    ZARREMGREGARROK: Teď provincie na vysokém local autonomy i něco vytváří.
    TOMAS3333
    TOMAS3333 --- ---
    ZARREMGREGARROK: takze len efektivita, nemusim cakat ze budu zrazu chciet nejaku samostatnost alebo co? na to su rebeli, ze jo
    ZARREMGREGARROK
    ZARREMGREGARROK --- ---
    TOMAS3333: Vpodstatě totéž, jen aditivně, ne multiplikativně.
    TOMAS3333
    TOMAS3333 --- ---
    ZARREMGREGARROK: co to robilo predtym?
    ZARREMGREGARROK
    ZARREMGREGARROK --- ---
    TOMAS3333: Po posledním patchi žere procento z produkce,daní,manpoweru,local goods (a možná ještě něčeho)
    Prostě zkrouhne tolik procent z efektivity provincie, co je local autonomy.
    TOMAS3333
    TOMAS3333 --- ---
    ake efekty ma vysoka local autonomy a co to znamena ked bude prilis vysoka?
    HAREMHEB
    HAREMHEB --- ---
    JULIAN: Což více méně odpovídá historickým reáliím ve vztahu k herním mechanikám. "Zajímavé" věci se v koloniích děly až při národním uvědomění v koloniálních státech. Do té doby to bylo "jen" kolbiště velmocí (korzáři, války o koloniální území), zdroj bohatství z těžby a obchodu a taky místo pro otrokářství a genocidu. Většina těchto mechanik je ve hře poměrně dobře znázorněna, byť těžiště děje je většinou jinde, pokud si ho tam hráč sám nepřenese. I ten boj o nezávislost se tam nakonec odehraje, pokud to hráč dopustí.
    HAREMHEB
    HAREMHEB --- ---
    Tak tak, těch efektů je více, máš pravdu. Nechtěl jsem tu vypisovat vše, jen to nejpodstatnější. Třeba ještě komplikují konverzi, ale naopak mají nějaké bonusy na toleranci hereze/pohanství. Pokud to někoho zajímá celé, nejjednodušší bude wiki.
    ZARREMGREGARROK
    ZARREMGREGARROK --- ---
    ZARREMGREGARROK: A zvědá goods produced u ne-západních národů ze stejného trade node, takže máš větší šanci získat "trading in" bonus.
    ZARREMGREGARROK
    ZARREMGREGARROK --- ---
    HAREMHEB: A ještě navíc provincie kterou ovládá tvá obchodní společnost se nepočítá pro okolní státy jako "sousední western provincie pro spuštění westernizace".
    JULIAN
    JULIAN --- ---
    Uprimne, CN poslednich par patchu trosku vylepsili, ale porad je to z velke casti akorat o posilani kolonistu a tim to konci.
    HAREMHEB
    HAREMHEB --- ---
    D1RABBIT: Jo je to tak. V obou Amerikách a v Austrálii se automaticky po dokončení kolonizace 5. kolonie založí koloniální stát, který nelze přímo řídit. V Africe a Asii bude vždy to území tvoje (zvýšení manpower, daně atd.), jen tam bude penalizace za zámořské území, která je dost vysoká. Místo toho lze jednotlivé provincii přiřadit status obchodní společnosti, čím přestane odvádět rekruty a platit daně, poskytne však větší limit pro loďstvo a více tradepower. Nevyplatí se to dělat pro všechny zámořské provincie, ale určitě pro důležité obchodní uzly, delty řek atp. Důležité je, aby ty obchodní společnosti získaly více jak 50% tradepower v daném obchodním centru, protože pak ti poskytnou dalšího obchodníka.
    HAREMHEB
    HAREMHEB --- ---
    TOMAS3333: Kolonie jsou dobrý základ pro obchodní impérium. Přidávají to obchodníka, zvyšují limit pro lodě a poskytují trade power. Časem si s nimi můžeš užít zábavu v podobě snah o osamostatnění. Můžeš je buď vykrmit vojenskou expanzí nebo je použít jako odrazový můstek pro kolonizaci dalších oblastí.
    TOMAS3333
    TOMAS3333 --- ---
    nejake tipy ku koloniam? Jak hrajem za skotsko tak v europe to velmi nedopada, proti anglicku nemam sancu, tak som sa rozhodol ze aspon zalozim Kanadu. Tak mam Novu Scotiu s asi 12 provinciami. Ale netusim co sa da s koloniami robit, v podstate iba posielam typkov nech kolonizuju a kolonia rastie.
    HAREMHEB
    HAREMHEB --- ---
    OLDASADLO: Mě zase přišlo lepší nejdřív ty továrny vybudovat na vhodných místech (bonusy za návaznost výrobních procesů) a až pak přejít na kapitalismus a ideálně ještě s možností intervencí. Pro každý stát je to však jiné. Třeba za demokracii si moc vybírat nemůžeš, prostě to nějak dopadne a nezbude ti než se s tím smířit a uzpůsobit tomu strategii. V ostatních zřízeních si můžeš vládnoucí stranu vybrat, ale když neodpovídá preferencím obyvatel, tak tím zvýšíš jejich militantnost, což znamená že budeš buď čelit povstáním, nebo moc rychle musíš reformovat a způsobíš si ekonomické problémy z přebujelého socialismu. Tohle vybalancovat bylo docela zábavné.
    OLDASADLO
    OLDASADLO --- ---
    HAREMHEB: to je pravda, ekonomika byla jeden velký clusterfuck, většinou jsem mocně vyexpandoval, totálně zkrachoval, oklepal se a udělal to samé znova. později jsem se snažil co nejdřív svěřit vládu kapitalistům, abych nemusel manuálně stavět, otvírat a expandovat továrny, čemuž jsem moc nerozuměl a hlavně to bylo hrozně nepřehledné. celkem se mi osvědčilo nechat kapitalisty vybudovat co nejvíc továren, pak přepnout zpátky na centrálně plánované hospodářství a všechny ty továrny expandovat a masivně dotovat z válečných reparací co jsem z někoho vytřískal. jsem si celkem jistý, že takhle se to hrát nemá.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam