• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DO_ITEuropa Universalis IV a jine "paradoxni" hry
    Strategie od Paradox Interactive. Pojďme společně ovládnout svět jako Dubrovník v EU IV, přemoci Hitlera/Stalina v Hearts of Iron a porodit ditě od manželky svého syna v Crusader Kings II.
    rozbalit záhlaví
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    SULINAR: ne určitě ne, protože u toho jejího synka Briachislava jsem určoval koho si vezme
    SULINAR
    SULINAR --- ---
    HONCKA: nevdal jsi ji náhodou patrilineárně?
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    Nevíte, proč mi to hlásí, že nemám žádnýho dědice? Jsem královna Samboja a mám Confederate Partition
    screen stromu
    https://lh3.googleusercontent.com/...mElxzvfDwn4X8tgrYPvUkT7pAiLchSrP5BOvUz02NJhCwuu_=w3097-h1297-no
    JULIAN
    JULIAN --- ---
    Shattered retreat je podle me uplne v pohode. ze to "kurci" hru, to je jako fakt silne slovo, ano, je to trochu otravne, zvlast pro slabsi hrace, kteri casto nervi, ze nemuzou nekoho rushnout. Nedejboze s armadou hybat, ci si branit uzemi, ne jen klikat na pevnosti!!! jen to ne
    SULINAR
    SULINAR --- ---
    HONCKA: ted z hlavy me napadaji husitske valky, porazena strana se rozpustila ale za par mesicu opet postavila vojsko a delo se to na obou stranach.
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    D1RABBIT: tenže ta mechanika toho shattered retreatu o které se bavíme víceméně ten gameplay celkem dost kurví (teda aspoň u mě). Jinak už existuje mod
    Steam Workshop::No Shattered Retreat
    https://steamcommunity.com/workshop/filedetails/?id=2218690493
    Akorát nevím, jestli to půjde naroubovat na gamepass verzi
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    SULINAR: můžeš být konkrétní, co to bylo za bitvu?
    SULINAR
    SULINAR --- ---
    HONCKA: často se stávalo, že se pak po několika týdnech znovu zformovala i poměrně daleko. To původně bylo v CK2 simulované morálkou, ale ta teď ve trojce myslím už není.
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    ANTICLOVEK: Totálním vyhlazením to neskončilo, ale většinou to ta jedna větší bitva na rok na 2 rozhodla, nevím o žádný historický události, kde by se po prohrané středověké bitvě poražená strana seskupila a v rámci týdnů šla znovu do boje proti armádě, která jí porazila. To je vidět třeba u Saladina, kdy větší bitvy jsou v rozmezí let, nebo u stoletý války, kde bylo za tu dobu cca 50 bitev, v tom jsou započítány i šarvátky typu bitva třiceti, kdy proti sobě stálo na každé straně 30 rytířů.

    SULINAR: rozprášení=víceméně zničeni a pokud šlo o organizovaný ústup, tak větsinou do nejbližšího hradu, kde pak následovalo obléhání. Úprk znamenal to, že armáda byla bez zásobování a když se podíváš, že při shattered retreatu poražená armáda zdrhá klidně 200km, tak realisticky aby měla někoho bojeschopnýho, tak by muselo docházet ke kanibalismu :)
    SULINAR
    SULINAR --- ---
    HONCKA: takhle to ve skutečnosti většinou nefungovalo, poražená armáda mohla ustoupit organizovaně nebo naopak se mohla rozprášit a nebylo často možné hledat všechny vojáky a stejně tak výhra neznamenala automaticky, že byla armáda schopna rychle pokračovat, takže ten shattered retreat je celkem rozumné řešení. V případě, že armáda je ž dostatečně nahlodaná, tak je možné ji ve hře totálně zničit
    ANTICLOVEK
    ANTICLOVEK --- ---
    HONCKA: já chápu že to je často frustrující, nicméně v rámci realismu by to asi nedávalo moc smysl. bitvy historicky většinou končili při zlomení morálky jedný strany a ne totálním vyhlazením a bojem do posledního muže. zároveň i armáda co vyhraje se málo kdy může pustit rovnou do pronásledování, protože má spoustu zraněnej, mrtvejch, vojáci se zajímají o kořist a taky nechtějí jen nonstop bojovat a užít si vítězství (nemluvě o vyčerpání).. oproti tomu poraženej nepřítel má dost motivace zdrhat co síly stačej... imho teda:)

    rozpuštěním/vyhlazením armády po první prohrané bitvě by se války rozhodli právě tou první zásadní bitvou, to by asi nebylo zrovna šťastné řešení.
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    ANTICLOVEK: v případě, že by ta armáda, co prohraje byla na uzemí svého panovníka, tak rozpustit a možnost znovu povolat dejme tomu po roce, v případě, že ne, tak totál zničení. Nebo nechat, ale dát jí stejnou rychlost a zapnout to, že když jí vítěz pronásleduje, tak při každém posunu o území se zmenší na polovinu.
    ANTICLOVEK
    ANTICLOVEK --- ---
    HONCKA: chápu no, ale zároveň jak to udělat líp?:)
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    ANTICLOVEK: všechno super, až na nemožnost vypnout Shattered Retreat, tahle mechanika je nerealistická a vopruz.
    ANTICLOVEK
    ANTICLOVEK --- ---
    tak co říkáte na CK3 :)
    JULIAN
    JULIAN --- ---
    map painting bych v ck2 nedoporucoval, ta hra na to neni moc delana a je to od pulky docela otrava. Ale presne ty ahistoricky debilovinky je neco ceho je tam plno. Jednou jsem to hral tak ze jsem vubec nevalcil a pres snatky, vrazdy a tak se mi podarilo kontrolovat skoro celou evropu. Jindy jsem chtel zenskou vladkyni od old gods az do konce, zacatek je docela hustej, to jsem teda nedohral protoze kolem roku 1000 uz to bylo o nicem, ale jako napad dobre. Super kampan byla kdyz jsem nejakeho posledniho zijiciho Merovingiana zkousel dostat zpet na trun a pomoct jeho linii dostat se k moci, to bylo vtipne, takovej jakoze multiplayer s AIckem. Vetsinou to prokladam tim ze se snazim vypestovat genius+strong+attractive heira, vypiplavam si demesne, sbiram artefakty.
    DO_IT
    DO_IT --- ---
    PROZAC: je to o roleplayingu, stanovis si cil sam

    ja treba rad hral za lucemburky a snazil se na trun dostat cernocha genia
    PROZAC
    PROZAC --- ---
    PROZAC: ptam se pouze z pohledu feuadlniho panovnika v "zapadni" evrope, pohani mohou reformovat nabozenstvi atd.
    PROZAC
    PROZAC --- ---
    o co se da hrat dal v ck2?

    priklad vybral jsem si zacatek 767 v lucembursku, zabil jsem dve deti svyho brachy, pak popravil brachu a tim,jsem ziskal asi 2 "duchies", dostal nejaky zame od krale, udelal jsem revoluci a diky zidovske pujce jsem utvoril samostatne Friske kralovstvi. Pozdeji jsem vyuzil revolty ve Francii (asi za me vladnuti) abych si pripojil de jure jednu zemi k Dychy...mam 30% war progress a najednou mi patri cela Francie(vladnul muj svagr nebo co) - udelal jsem Empire of France. A tedka mam moznost "claim Lombardy", ktera zabira horni pulku Italie toho casu...toto asi za 70 let hrani (2. postava) ...

    nechci tim machrovat (hraju na normal), jen nevim jesli se mi chce pokusit ovladat celou evropu bo tak...
    JULIAN
    JULIAN --- ---
    HONCKA: podle mě ještě ne. Ani zdaleka.
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    Má smysl už Imperator Rome, skoušel jsem to hned po releasu a vůbec mě to nechytlo, že mi to přišlo takový nedodělaný
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam