Ptat se me na healovani ... ale rekli jste si o to.. bude pravdepodobne nasledovat silene dlouhy text.
JETELICEK: To je docela tricky odpoved. Medic je TED (tyden nebo dva) zrovna nejlepsi healer jen kvuli bugu na AMPu, ktery mu uplne silene posiluje heal, co bude opravevo v dalsim velkem patchi. Ale jinak jsou healeri vyrovnani a opravdu zalesi spis na stylu boje, ktery vam vyhovuje nez na tom, ze by nekdo byl nejak lepsi nebo snad nejlepsi. Healovat se da se vsema vse, ale kazdym trochu jinak.
Medic je mid range healer/dps, v cemz je jeho sila i prohleti. Jako dps tezi z medium armoru (=skvela survivalita) a ma opravdu hodne burst plosek a neuveritelnou mobilitu. Mobky si musi vodit 3-9 metru pred sebou a neni radno, aby se me nejak vic dotykaly, nebot zase tak moc nevydrzi. A cele sazi na burst dmg, kterou je schopen vyvinout na zacatku (protoze zacina s plnymi core (build sorce), kdyz je vyplitva, tak jeho dmg silene klesne nez je zase vyrobi a doskacou cooldowny a je schopen pustit dalsi burst. Ja za nej hraju tak, ze udelam vlacek mobek, ktere pak popravim najednou behem prvniho burstu, ale je to trochu adrenalynek, protoze staci lag a ryju hubou v blate.
Jako healer je na tom stejne musi drzet tanka a pripadne postizena dpska v 50° konickem vyrezu 3-9 metru pred sebou a kdyz je cela parta zranena, musi se u nej shluknout v 15m ctverci, aby je healnul. Jako jediny healer umi healovat stit. Prakticky to znamena, ze si hrajete s tankem v dungeonu na honenou. On vam neustale utika z range, jak uhyba utokum a vy honite tanka a zaroven se snazite nenechat prastit a cestou sem tam dohelnout i nejake to dpsko, kter emijite. Vsechny healy jsou mobilni a ale ma opravdu malo DoTek. Je to docela odvaz.
Myslim, ze hlavni vyhoda medica jak dps tak healera je v pvp nebo uzkych prostorach, kde je opravdu ve vyhode, protoze spojeneci byvaji blizko sebe a i nepratele. U medica pokud se vam nedostanou na kuzi, tak je jedno jestli zabijite jednoho nebo vlacku nepratel zaroven. Vzdy date stejnou dmg jenomu nebo vsem zaroven.
Spellslinger je range healer/dps. To je ten muj nejnovejsi alt, takze popisuju, to co mam ze zazitku, kdyz jsem hrala jako dps a on healoval. Samozrejmne jsem je bedlive pozorovala a pak podrobila vyslechu. :) SS ma obrovskou vyhodu v tom, ze ma nejdelsi telegrafy ve hre, jak dps, tak healer tim myslim 40m dlouhe telegrafy a je opravdu hodne mobilni ma spousty oh shit unikovych abilitek. Ale je light armor, coz znamena, ze je papirak. Jako dps je nuker a prakticky vsechny jeho telegrafy jsou dlouhe nudle pred nej a nektere super silne jsou staticke. V praxi to znamena, ze je super silny v boji jeden na jednoho. Ale kdyz jde na nej vlacek, tak je velmi tezke dostat hlavy jednotlivych mobu presne do zakrytu a prostrelit je zaroven. Jde to, ale spis je ustrili jednoho pod ruhem. Tu muzu mit nejake diry. Neni to class pro nekoho, kdo by mel nemoc z otaceni kamerou, protoze vetsina meho boje se odehrava v kitovani v osmickach a CCskovani. Jeho smrt jsou male prostory.
Jako healer ma podobnou povahu jako dps. Vsechny spelly jsou rovne pred nej a maji minimalni rozptyl. Je uzasny na healovani jedne postavy s opravdu velike vzdalenosti, kdy ani moc nemusi uhybat telegrafum, protoze tak dlouhe zase nebyvaji. Diky te vzdalenosti ma i uzasny prehled nad bojistem. V raidech bych si ho predstavovala jako main tank healera.
Epser je short-range dps/range dot healer. S tim mam nejvetsi zkusenosti. Jako dps ma dva typy spellu dalkove a nektere staticke 25-30m a nebo vyslovene na blizko. Nic mezi. Kdyz byste ho hrali dalkove, tak je podobny jako vetsina casteru. Buildnete builderem(zacinate s 0), date aoe, CCcknete, popojdete a date mobkam dalsi aoe. Opet light armor = papir. Me ho bavi hrat jako close combat. V mem pripade to znamena, ze se na vlacek mobek vrham na blizko a aoeckuju je nekolika aoe prez sebe, kdyz jde do tuheho root, odskok mobilizace a dalsi aoecka. V buildu mam jeden heal a skilly mam tierovane do life stealu. Stejne jako medic prospiva na vice nez jedne mobce, ale zatim co je medic musi sundat burstem na zacatku, protoze pak ceka na cooldowny, tak esper ma dmg continualni.
Jako healer je podobny jako dps, builduje na tankovi pointy pomocich dlouhych 30m telegrafu, ktere invetsuje do obrovskych aoecek. V soucasne dobe je dost builderu ale statickych. Jako jediny nema absolutne, zadny problem, pokud cela parta/raid dostane dmg, za pulku hp a hriri sebou dezorganizovane uplne vsude. Predstavuju si ho jako skeveleho party healera do raidu.
JULIAN: Ani jeden z healeru neni wow healer, kdy hrajete ui minigamu s klikanim na bary a spamovanim spellu, co by zvladla cvicena a polochroma opice. Healnete pouze toho, kdo stoji v telegrafu. A bezne se stane, ze klicovym healem minete, protoze tank necekane dashne stranou, aby ziskal lepsi pozici a prehled nad instanci. Ve vsech pripadech jako healer musite drzet prehled nad lokaci, vedet, kde mate hrace, kam se pravdepodobne budou hybat, do toho sledovat po ockubose, co casti a dotoho nestat v telegrafech a snazit se do tech svych nacpat, co nejvic zranenych lidi. Nejake zakladni rotace existuji. Nicmene malo kdy svou rotaci dokoncim, protoze to skilly clovek pousti v okamzik, kdy jsou zrovna vyhodne je pustit a nebo je zrovnana to cas. Healovani v instancich je asi nejtezsi role ze vsech tri. Nejvic vyklidneny je ve WS tank, ktery uhyba telegrafum a drzi agro. Sem tam mobku povodi, ale o vic se nestara. Healer opravdu freneticky klavirista s potrebovou vetsich davek kofejnu.
Takze zvazuj medica nebo espera. S tim, ze bych te spise smerovala k tomu medicovi.