• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHARKKaravany a přívěsy



    Vše, co se týká karavanů a obytných přívěsů - úpravy, přestavby, vylepšeni, montáže doplňku, zkrátka vše kolem šnečích domku.


    Dohady ohledně toho, co se dá tahat s řidičákem sk. B, si můžete odpustit, znění zákona je na nástěnce;)
    rozbalit záhlaví
    WASPER
    WASPER --- ---
    ALLEKTO: Chci si tam dat gsm gps tracker.
    ALLEKTO
    ALLEKTO --- ---
    ahoj, máte nějaké tipy, jak ochránit, ukotvit volně stojící karavan na zahrádce, aby ho neukradli?
    SHARK
    SHARK --- ---
    WASPER: jen bacha, karavany-levne je Burimex, kterej prodava anglany. Na techto strankach degraduje nemecke kvalitni karavany s tim ze anglicani jsou o mnoho lepsi.

    Za me ale muzu ric ze lepsi usporadani maji nemci, a hlavne ozelim radeji plynovou troubu ci nadstandartni vybavu, ale budu mit dvere v pravo. Jiz x krat jsem stavel v iTA na dalnici v tom SOS stani ci na placku u silnice s tim ze decka ci polovicka potrebovali na hajzlik. Nedovedu si predstavit ze by vylejzali z karavanu primo do silnice do jizdniho pruhu, jen kuli tomu ze jsem koupil anglicana a mam dvere na leve strane.
    MASOO
    MASOO --- ---
    WASPER: ma pravdu, ale je to psany pro desny mastaky
    WASPER
    WASPER --- ---
    Mozna se to bude nekomu hodit
    ....
    Kdo touží po karavanu a na nový mu chybí prostředky, ten ani nemá jinou možnost. Amatérskou stavbu silně omezují předpisy a navíc by se dnes už ani nevyplatila. Vybavení (ani to, které je běžným standardem), se v tuzemsku nevyrábí a při použití dovezených komponentů se nedá mnoho ušetřit.
    Zbývá tedy ojetý karavan. Dnes už není nutné vydat se za jeho nákupem za hranice. Stačí se porozhlédnout po autobazarech ve větších městech a vznikají dokonce už i specializované „karavanbazary“. Ale pozor na některé záludnosti. Nechci tvrdit, že dovozci ojetých karavanů jsou za cenu zisku ochotni dovézt cokoli i na úkor zákazníka. Ale situace na trhu, prahnoucím po co nejlevnějších karavanech, umožňuje dovézt i přívěsy, které jsou na západ od našich hranic odsouzeny už jen k jediné, poslední cestě - na vrakoviště.
    Nechme zaznít názor povolaného, majitel přední firmy, která se zabývá opravami a servisem karavanů, Jana Jechy:
    „Před časem jsme jen tak pro zajímavost požádali hygienika o kontrolu čalounění několika karavanů starých patnáct až dvacet let. Matrace jsou plné roztočů. Co všechno dalšího za ta léta nasály? Fantazii se meze nekladou. Zvednete sedáky u lavic a zjistíte, že rohy jsou shnilé, překližka nacucaná, drží to pohromadě už jen náhodou, ale když je kvalitní tapeta, nemusíte to na první pohled ani poznat. Přitom při takovémto poškození často už oprava ani není možná. Mnohdy k nám přijíždějí lidé, kteří jsou úplně nadšeni, jaký koupili pěkný karavan za třicet nebo čtyřicet tisíc, jak má krásně vyřezávaná dvířka, a teď tomu člověku řekněte nejen tohle, ale navíc i to, že ten přívěs nemá homologovanou brzdu, takže ho nebude moci dát na číslo a může si ho postavit leda někam na zahradu. To se říká špatně.“
    Máte-li v úmyslu koupit ojetý karavan, není to určitě nápad hodný odsouzení. Ale buďte opatrní, je lépe obětovat při nákupu víc peněz než potom často ještě větší částku vložit do nákladných oprav.
    Čeho byste si při koupi karavanu měli především všímat a na co dávat pozor?
    1) Pokud možno dejte přednost přívěsu, který není starší deseti let. U starších přívěsů, které nemají stálé odvětrání světlíky a mřížkami ve dveřích, může na hnití nástavby upozornit pach zatuchliny. U odvětraných karavanů však tato pomůcka příliš neplatí. Zatékání a hnilobu mohou prozradit i mapy v rozích pod sedáky lavicí. Přívěs by neměl být moc opravovaný či předělávaný. Pryč od karavanu, u něhož vezmete za lištu a ona vám zůstane v ruce.
    2) Kupujte raději značku, která je v České republice zastoupena oficiálním prodejcem.
    3) Brzda musí být u nás homologovaná (AL-KO, BPW), vybavená couvací automatikou. Není-li tomu tak, nelze karavan přihlásit k provozu.
    4) Svítilny vnějšího osvětlení musejí být označeny značkou E (E1, E8 apod.). Tento nedostatek lze však odstranit s relativně malými náklady.
    5) Všechny karavany uváděné u nás do provozu musejí mít výchozí revizi elektřiny a plynu. Na všechny typy včetně zcela nových karavanů se musí montovat proudový chránič.
    ...
    Srovnání nových a starých obytných přívěsů a karavanů
    http://karavany-levne.cz/porovnani-nove-stare/
    Caravaning - Kupujeme caravan
    http://www.karavanklubchomutov.eu/kupujeme.htm
    MASOO
    MASOO --- ---
    SHARK: ja mam sprchu DIY a v pohode, ale je samostatna
    SHARK
    SHARK --- ---
    A jeste jeden levnejsins pevnym luzke
    OBYTNÝ PŘÍVĚS CARAVELAIR ANTARES - Příbram, prodám
    http://auto.bazos.cz/inzerat/29496702/OBYTNY-PRIVES-CARAVELAIR-ANTARES.php
    SHARK
    SHARK --- ---
    Jinak tady je jeste zajimavej kousek, prizpusobenej na kempovani na divoko, ma plyn boiler

    KNAUS SudWind ,""SLEVA"" PERFEKTNÍ STAV - Opava, prodám
    http://auto.bazos.cz/inzerat/31036999/KNAUS-SudWind-SLEVA-PERFEKTNI-STAV.php
    SHARK
    SHARK --- ---
    SHARK:
    Novej odkaz
    Karavan Sterckeman - Uherské Hradiště, prodám
    http://auto.bazos.cz/inzerat/31078343/Karavan-Sterckeman.php
    SHARK
    SHARK --- ---
    WASPER: zalezi kolik do toho chces dat.
    Jen podotknu, na sprchu se vykasli, pokud neni delana tovarne a neni samostatna, tak se tam stejne moc nevysprchujes, a hlavne ti voda natece kolem vanicky a hajzlu a zacne to hnit ci uz to bude shnile napadrt.

    Treba tady mas neco lehkeho s predstanem a s moznosti predelani predniho sezeni na trvale luzko.

    Obytný karavan Sterckeman Fjord 4004 - Uherské Hradiště, prodám
    http://auto.bazos.cz/inzerat/31016429/Obytny-karavan-Sterckeman-Fjord-4004.php
    SHARK
    SHARK --- ---
    MALAMUT: Ale houby S beckem muzes tahat prives i 1,5t jen vaha soupravy nesmi prekrocit 3,5t. Pokud jsi prez 3,5t se soupravou (coz je muj pripad) tak je potreba B+E



    Po 19. 01. 2013 je rozsah řidičského oprávnění skupiny B následující:
    Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje jeho držitele k řízení motorového vozidla, jehož největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg, s nejvýše 8 místy sezení kromě řidiče, ke kterému smí být připojeno přípojné vozidlo:
    a) o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg
    (tj. motorové vozidlo o max. hmotnosti 3 500 kg + přípojné vozidlo o max. hmotnosti 750 kg → celková hmotnost soupravy nepřesáhne 4 250 kg),
    b) o největší povolené hmotnosti převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost jízdní soupravy nepřevyšuje 3 500 kg
    (tj. motorové vozidlo o max. hmotnosti 3 500 kg + přípojné vozidlo o hmotnosti větší než 750 kg → celková hmotnost soupravy ale nepřesáhne 3 500 kg),
    c) o největší povolené hmotnosti převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy převyšuje 3 500 kg, ale nepřevyšuje 4 250 kg, jedná-li se o řidičské oprávnění v rozšířeném rozsahu
    (tj. motorové vozidlo o max. hmotnosti 3500kg + přípojné vozidlo o hmotnosti větší než 750 kg → celková hmotnost soupravy ale nepřesáhne 4 250 kg; rozšířený rozsah řidičského oprávnění získá řidič pouze na základě doplňovací zkoušky – tato skutečnost se následně vyznačí v řidičském průkazu harmonizovaným kódem 96).
    MALAMUT
    MALAMUT --- ---
    WASPER: jo, jednoznačně. se samotným B max 750 kg, přes to vlak nejede ... a cajti tuplem :-) ti se občas hádaj, když přelezeš 3,5t se soupravou, ale nakonec se nechaj zdolat, když před tím te přívěs 4x převáží na 2 STK a mobilní váze, jestli se nedostane aspoň půl kila přes limit ...
    MASOO
    MASOO --- ---
    MASOO: i kdyz, kdybych to tam prekopala puvodne uplne (respektive nechala prekopat, tu prestavbu jsem si nedelala sama), tak jsem mohla mit postel sirsi, i kdyz vlastne nemohla, protoze sporak

    takze asi budes muset?
    MASOO
    MASOO --- ---
    WASPER: existuji, mam takovej, ale je to celkove dost maly a ta postel ma na sirku 110 cm a na dylku jen ty presne 2m, co ma karavan..... a vzhledem k tomu, ze se ted mackame (kdyz mam nespavost) i na matraci 120 na sirku, tak nechci videt, jakej bude navrat na jare do karavanu...
    WASPER
    WASPER --- ---
    Ted koukam po tech internetech a vidim ze si budu muset asi udelat ridicak B+E.
    Mam fabii ktera ma v technicaku max hm prip vozidla 1000kg. Ale ja to tak vypada tak u vleku nad 750kg musi byt doplnene Ecko. Je moje uvaha spravná.

    Coz me privadi na myslenku jestli existuji karavany ktere maji loznici a stul (tak abych nemusel furt stlat jako magor v hmnotnostni kategorii do 750kg.
    MASOO
    MASOO --- ---
    WASPER: myslim, ze SHARK: je asi nejpovolanejsi, ja mam punk karavan, ktery uz asi jen tak nikam nepojede a spoustu veci bych udelala dneska jinak
    (a hlavne by to byl obytnak:/)
    WASPER
    WASPER --- ---
    MASOO: Muzu zaprahnout max 1 tunu.
    Chtel bych aby to melo kuchynku, hajzlik, sprchu, Oteviraci okna a stresni okno. Do zimy bych asi nejezdil. Chtel bych to tahat k mori do bulharska rumunska a chorvatska. Spani pro dva + pes. Byl by dobrej nejakej malej predstan.
    SHARK
    SHARK --- ---
    WASPER:
    Wohnwagen Angebote bei mobile.de
    http://suchen.mobile.de/...ng=de&categories=Caravan&licensedWeight=FROM_1_TILL_1000_KG&ambitCountry=

    Popripade si jeste uprav dalsi hodnoty, prives a vahu mas uz zadanou
    MASOO
    MASOO --- ---
    WASPER: to ja bohuzel netusim, ale nekdo se treba najde
    a co povazujes za nejlepsi? jakym smerem?
    WASPER
    WASPER --- ---
    Jaky je nejlepsi karavan do 1 tuny? Exituje nekde nejaka stranka jako katalaog karavanu?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam