• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SGNLRSITUACIONISMUS- život/umění/politika
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    COMMENTS ON MEGAPOLIS(Vladimír Turner)
    https://vimeo.com/94527591


    Vladimír Turner
    Rotterdam/ Praha 2014
    18min, 1280x720, progressive, stereo zvuk, bez dialogů
    http://www.sgnlr.com/

    CZE
    Film se skládá ze čtyř kapitol, z nichž je každá kritickým komentářem k současnému městu. Problémy, na které tvůrce obvykle ukazuje ve svých umělecko- aktivistických projektech tentokrát komentuje více poetickou a osobní formou. COMMENTS ON MEGAPOLIS si bere na mušku čtyři hlavní témata: třídní/ rasovou klasifikaci, restrikce/sledování pohybu po městě, urbanismus/ spekulace s městkým prostorem, znečišťování životního prostředí. Umění ve veřejném prostoru/ intimní performance spojil Turner videoartovými postupy v jeden větší celek, kdy stál jak před, tak i za kamerou. Film vznikl na jaře 2014 během umělecké residence v het Wilde Weten v Rotterdamu.

    ENG
    The film consists of four chapters, each of which is a critical commentary on the contemporary city. Problems which the creator usually shows in his art/ activist projects in public space are this time captured in more poetic, abstract and personal form. COMMENTS ON MEGAPOLIS takes aim at four main topics: the class/ racial classification, restrictions / monitoring people’s life in the city, urbanism/ speculation with public space, pollution of the environment. Vladimír Turner was standing in front and also behind the camera, and created intimate but also political series of performances which are edited in a greater whole piece of videoart. The film was made in the spring of 2014 during the art residency at Het Wilde Weten in Rotterdam.
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    Výstava v pasáži Vzájemnost

    Milan Mikuláštík - "Passagenwerk"
    28.11. 2014 - 9.1. 2015

    "Passagenwerk" je minimalistickou site-specific instalací vytvořenou pro konkrétní místo galerie Vzájemnost. Galerie se nachází v pasáži procházející budovou postavenou ve dvacátých letech 20. století na základě architektonického návrhu prof. Antonína Engela, významného českého architekta. Budova je součástí monumentálního Engelova urbanistického řešení Dejvic a Bubenče s centrálním prostorem Vítězného náměstí. Tento projekt zůstal pouze torzem a plánovaný tvar náměstí není dodnes uzavřen, přesto se prostorová koncepce Dejvic stala největším urbanistickým dílem moderní Prahy. Fragmentárnost Vítězného náměstí je do jisté míry příznačným symbolickým výsledkem selhání velkorysých utopických plánů moderny – plánů na dokonalý racionálně řízený a fungující svět, které ztroskotaly v racionálně vyprojektovaných plynových komorách Auschwitzu během Druhé světové války.

    Název instalace "Passagenwerk" odkazuje k jinému monumentálnímu torzu evropské moderny - stejnojmennému nedokončenému textu německého židovského filosofa Waltera Benjamina, satelitního člena vlivné neomarxistické Frankfurtské školy, jejíž "kritická teorie" je jedním z nejvýznamnějších příspěvků dvacátého století k analýze společnosti. Benjamin na Passagenwerk pracoval od roku 1927 až do své předčasné smrti v roce 1940. Plánovaná kniha se měla zabývat městským životem Paříže, pro kterou se během devatenáctého století staly typickými právě pasáže, kryté ulice zaplněné krámky s výkladci, prostory na rozhraní exteriéru a interiéru umožňující tzv. flanérům (individualisticky založeným a sociálně dobře situovaným kulturně naladěným tulákům) bezcílně se dlouhé hodiny poflakovat a nasávat atmosféru moderního města.

    Výše zmíněné skutečnosti lze vnímat jako myšlenkové pozadí instalace "Passagenwerk". Čtyřiadvacet kovových háčků rozmístěných v pravidelných rozestupech na protilehlých zdech pasáže může být odkazem k moderní společnosti masové produkce, k racionalizované výrobě, racionalizovanému vzdělávání, racionalizovanému zdravotnictví i racionalizovanému industrializovanému zabíjení (může jít o šatnu určenou pro odložení šatů dělníků, školáků, pacientů zdravotního střediska, které sídlí v patře nad pasáží, nebo o připomínku místnosti, v níž si odkládaly své svršky před vstupem do plynové komory oběti šoa). Všechny zmíněné interpretace zůstávají na divákovi. Jisté je, že přítomnost veřejné šatny v průchozí pasáži, v místě, které nikdo nehlídá, v sobě obsahuje značnou dávku absurdity. Instalace "Passagenwerk" může být v neposlední řadě prostou výzvou kolemjdoucím flanérům, aby na prázdné háčky zavěsili nadbytečné kusy svého oblečení, a věnovali je touto cestou (zejména v tuto roční dobu) potřebným.
    MM



    SGNLR
    SGNLR --- ---


    Vladimír Turner
    PARCEL

    ze série venkovních instalací ProLuka:
    galerie pod vršovickým nebem

    mezi ulicemi Krymská a Moskevská /zastávka tram Ruská/

    vernisáž 18. prosince 2014 od 18 hodin

    pořádají: Čtyři dny + Start Vršovice
    prostor poskytli: MČ Praha 10 + Magnolia Invest
    www.ctyridny.cz
    www.startvrsovice.cz
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    The WA
    "Homies"


    Street signs are financed by companies in Sri Lanka, here some of the subsidiaries of these companies are added to the sign.
    KALICOR
    KALICOR --- ---
    C8400: pravdu rict jsem jeste nestihnul vyzkouset, ale melo by to takhle rust, a zatim tomu naivne verim, nemam duvod neverit ;)
    C8400
    C8400 --- ---
    KALICOR: neni to fake? ty obrazky na konci clanku nevypadaji ze vznikly "mechovou malbou"...
    KALICOR
    KALICOR --- ---
    Ce qu'à fait ce type est peut-être le projet artistique le plus cool qu'on ait jamais vu mais aussi le plus illégal. Le résultat... GENIAL
    http://bridoz.com/graffiti-mousse/
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    Veřejný prostor
    Joanna Erbel

    Veřejný prostor je v přesném slova smyslu prostor přístupný všem, je to demokratická aréna, kde se mohou scházet a společně trávit čas lidé různých věkových skupin, společenských tříd, pohlaví a ras. Z postsocialistických měst, která od 90. let minulého století procházejí procesem rychlé transformace (viz heslo Turboarchitektura, Srdjan Jovanović Weiss), tento druh prostoru jak se zdá mizí. Pokud bychom chtěli nalézt společné jmenovatele změn, které tato města podstupují, jedním z nich by byl právě úbytek veřejných prostorů. Stále více veřejných zón je totiž nahrazováno soukromými prostory uzavřených komunit či prostory kvaziveřejnými. Řada z nich, kupř. velká nákupní centra, vzbuzují dojem, že jsou otevřená všem a že představují lepší verzi klasického veřejného prostoru. Často jsou podobně jako běžné parky vybavena lavičkami a fontánami, je v nich – nezávisle na venkovním počasí – udržována příjemná teplota a nabízí se zde řada dalších zdrojů zábavy v podobě obchodů, koncertů a soutěží, v nichž můžete vyhrát dárky, slevové kupony či peníze. Působí přátelsky a přitahují tak zástupy obyvatel města, pro které jsou atraktivnější než jiná místa....

    Veřejný prostor / Joanna Erbel / Atlas Transformace
    http://www.monumenttotransformation.org/...ransformace/html/v/verejny-prostor/1-verejny-prostor.html
    MATEKOU
    MATEKOU --- ---
    http://17listopad.noblogs.org/ přihazuji pozvánku na demo v Praze. 17. listopadu
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    MYSLET MĚSTO

    Lucie Stejskalová / Myslet město. Současné městské strategie - Knihkupectví ArtMap
    http://bookstore.artmap.cz/...ctober_2014&utm_medium=email&utm_term=0_c410da25f4-961982946f-54292621



    Název publikace odkazuje na současnou situaci v urbanismu, ve kterém nepřevažuje žádná jednoznačně sledovaná teorie či manifest; pohybujeme se na hranici mezi snahou o důslednou organizaci města a procesy, které probíhají ve městě samovolně a spontánně.
    Kniha se zabývá způsoby řízení a organizace města, kontextem místa, měřítkem zásahů a otázkou času. Témata jsou představena na případových studiích z různých světových měst (Curitiba, Londýn, Lagos, Săo Paulo, Teherán, apod.).
    Cílem práce je otevřít debatu o podobě současného evropského a zejména středoevropského města, přiblížit ji širší odborné veřejnosti a studentům prostřednictvím konkrétních příkladů a poukázat na úspěšné výsledky nových přístupů z jiných měst v kontextu současného urbanistického vývoje Prahy.
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    ve filmus e mluví dost i o těch "radikálnějších" Situacionistech

    The Angry Brigade
    https://www.youtube.com/watch?v=lrNyFlUK7Jo
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    na Mystreetfilms právě zkončilo přihlašovací období na zasílání filmů, tak by to teď mělo být plné zajímavých kusů:

    http://mystreetfilms.cz/cs/filmy/p%C5%99ihl%C3%A1%C5%A1en%C3%A9-filmy

    SGNLR
    SGNLR --- ---
    SGNLR: a video

    ERBE (videodocumentation) / TREMBLIN & TURNER
    https://vimeo.com/88243397
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    ERBE(z němčiny "Dědictví")










    more photos: https://www.flickr.com/photos/signaler/sets/72157642898975893/
    Mathieu Tremblin, Vladimír Turner
    2013, Innere Neustadt, Elbe river bank, Dresden (Germany)
    Pavement path, nails, chisel, hammer, engraving. 40 x 50 cm.
    Electric meter, decoration, stencil, spray paint. 40 x 50 cm.

    Erbe is a complex graffiti intervention creating a link between antique writing and name writing.
    First, “ERBE” a four letter word – meaning in German “heritage” or “legacy” – is carved with rusty nails, chisel and hammer on a ancient pavement path, parallel to the Elberadweg along Elbe river bank. Then, the engraved graffiti is transferred on a sheet of paper by frottage technique. The obtained letters are cutted with a kraft knife in order the imprint becomes a stencil. Finally, the graffiti is spray painted in black at the junction of Antonstraße and Albertplatz in the city center over a electric meter decorated with a fake wall with stone reminding the one from the ancient pavement path in a trompe-l’œil style which might have been spray painted by local writers.
    Erbe action is a kind of reenactment of the evolution of graffiti writing through ages; from the anthropologic gesture – the word could be read as two pairs of initials – to the contemporary one – the word could be used as a nickname.

    https://vimeo.com/88243397
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam