• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KULHYTRAINSIM (Train Simulator, Railworks, Trainz, BVE, Mechanik a jiné) - forever alone!
    MELOP
    MELOP --- ---
    A blíží se každoroční železniční neštěstí... tento týden dochází k upgradu na TS2015.
    zatím je to docela "bumpy ride" a vykolejení jsme párkrát unikli jen o vlásek. Tak uvidíme.

    Btw. pokud se vám nelíbí styl, jakým RSC/DTG produkuje novější DLC, můžete to dát najevo v této petici:
    Petition | Change DLC production practices. | Change.org
    https://www.change.org/p/dovetail-games-change-dlc-production-practices#

    Ne, že bych si dělal iluze o účinnosti, ale zas na straně druhé, člověk si aspoň uleví...
    MELOP
    MELOP --- ---
    Kdyby si třeba někdo chtěl pohrát s Trainz 12...
    The Trainz Bundle
    http://www.bundlestars.com/all-bundles/the-trainz-bundle/

    Kódy jsou pro Steam a Trainz 12 SP1 ze Steamu je už plně kompatibilní s ostatními verzemi Trainz 12 SP1 (tedy asi až na tu CZ, ale ta zdejší rarita od "comradů z Comgadu" je stejně dost nepoužitelná tak jako tak).
    MELOP
    MELOP --- ---
    Záznam vystoupení Paula Jacksona (RSC/DTG; TS2014) z konference 100% Steam.

    100% Steam (Dovetail Games)
    http://www.youtube.com/watch?v=ivjEh6k2sEY


    Sice je to oficiální korporační propaganda, ale dává to celkem slušný přehled o současné oficiální pozici DTG v rámci Steamu.
    KULHY
    KULHY --- ---
    MELOP: Spíš šlo o to, že jsem to kupoval asi za 20. :)
    MELOP
    MELOP --- ---
    KULHY: Osobně si myslím, že ještě bude šance - jde o to, že Steam letos údajně vydal interní pokyny +/- v tom duchu, že se k oběma výprodejům bude interně přistupovat jako k jednomu, takže nejde vyloučit teoretická možnost, že už žádný podobný (flash) sale v dohledné době nebude. Bylo by to sice poprvé, co by RSC neměla sale o Vánocích, no ale... ono je to taky letos poprvé, co je RSC zcela objektivně v průšvihu, protože se dá říct, že railworksákům dochází trpělivost s jejími praktikami.

    Mimochodem, Iron Horse House, jeden z hlavních 3rd party modelářů pro Railworks, fakticky krachuje a končí k 31.12.2013 - to o něčem vypovídá. IHH sice patřila k menším firmám a šlo o učebnicovou ukázku firmy typu "one trick pony" - no ale právě proto, že... a když se člověk kouká, jak "úžasně" dodržují termíny vydání ostatní 3rd party vývojáři (aneb rok zpoždění žádná doba), tak se to začne skládat do nepříliš povzbudivé mozaiky.
    KULHY
    KULHY --- ---
    MELOP: Zrovna na to koukám trochu si rvu vlasy, ale jen trochu. :)
    MELOP
    MELOP --- ---
    Kdyby náhodou někdo chtěl testnout RW5/TS2014, tak je na něj "flash sale" na Steamu se slevou 82%, takže stojí 7,55€, což lze v rámci možností považovat za poměrně příčetnou cenu. Sleva bude trvat do 19:00 našeho času.

    Je tu jistá šance, že se tento flash sale bude opakovat i někdy během Vánočního Sale za měsíc, ale 100% jisté to není.

    A jinak obecně, na Steamu je Autumn Sale, takže pokud chce někdo doplnit něco jiného, ať už z Railworks nebo z Trainz, je zde slušná šance to udělat za poněkud nižší cenu, než bývá v kraji zvykem.
    MELOP
    MELOP --- ---
    N3V/Auran zahájil kampaň na Kickstarteru:
    Trainz Simulator: A New Era - Create, Drive, Operate, Share by N3V Games — Kickstarter
    http://www.kickstarter.com/projects/426668601/trainz-simulator-a-new-era-create-drive-operate-sh

    Vypadá to zajímavě a zatím co celkem odsejpá... tak uvidíme. Načasování nemohlo být lepší - s ohledem na to, v jakých bez pardonu sra*kách se tč. nachází RSC a jejich Railworks 5 / Train Simulator 2014.

    Btw. Trainz 12 SP1 přinesl pár novinek - lepší integraci se Steamem (takže nyní odpovídá oficiální build na Steamu oficiálnímu buildu z retailu) a stand alone add ony sice už nejdou instalovat klasicky offline, ale instalují se ála DLC v případě, že jsou registrovány via Planet Auran (u mne byl problém v tom, že jsem napřed vždycky nainstaloval offline add ony a pak teprve se přihlásil na Planet Auran kvůli updatům - no a když první fáze neprošla, tak jsem se do té druhé ani nepouštěl).
    Ale ve srovnání s verzemi 2009/2010 je to pořád ta samá líná mrcha...
    KULHY
    KULHY --- ---
    Kdo máte zkušenosti se stavbou tratí v TS201x případně obecně?

    Konkrétně mi jde o přístup k tvarování terénu a pokládání kolejí. Fungují mi satelitní mapy i terén od NASY, ale nejsem si jist, že je to úplně štastné řešení.
    MELOP
    MELOP --- ---
    Tak malý update... doslova. Dneska RSC zhruba po měsíci konečně "zhasla" v tunelech... různé drobné problémy přetrvávají.
    MELOP
    MELOP --- ---
    ZDENDAK: Od RW3/TS2012 výš, resp. od zavedení TSX už ne... a bacha, mnohé britské lokomotivy mají často jen indikátory "že tam něco jede", ty ani nemají nějak pořádně svítit.
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Hele a pořád je v RW to, že nesvítí světla? Teda že světla na modelu jakože svítí, ale nevrhají světlo? Tuhle fičuru jsem nějak nepobral :o)
    MELOP
    MELOP --- ---
    A ještě jsem zapomněl... jako třešničku na dortu smázla RSC staré achievementy z časů RW2 - RW4 a nahradila je novými, které jsou 100% závislé na koupi DLC...

    A kdyby tu čirou náhodou byl někdo s TS2014 a WLOS, tak bych si potřeboval "porovnat poznámky" stran pár záležitostí.
    MELOP
    MELOP --- ---
    KULHY: Jednak je rozbitý in-game interface pro workshop (nezobrazuje se popis a dependence, takže je to hra na "slepou bábu") a jednak jsou in-game rozbité shadery, což se projevuje zejména v tunelech, kde je dost často světlo jak ve dne.
    Obojí přinesl bohužel upgrade na TS2014 - ač TS2013 měl mnoho nectností, tohle v něm chodilo OK (v rámci možností).
    KULHY
    KULHY --- ---
    A vůbec, v čem jste začínali? Já poprvé pařil Mechanika někdy v roce 98 ještě před vydáním MSTS a byl jsem z něj úplně vydřenej!
    KULHY
    KULHY --- ---
    MELOP: Zdar,

    co je konkrétně na TS2014 takový peklo?
    KULHY
    KULHY --- ---
    ZDENDAK: Parádní popis, díky.

    Já kdysi pořídil Šemorovu trať, ale bohužel DVD je kdo ví kde. Nicméně aktivita Den blbec pro seznámení s tratí byla super a dodnes si pamatuji jak mě bavila.

    Momentálně by mě lákala nějaká spíš kratší lokálka, v co nejpropracovanější podobě.

    Nevíte existují vlaky 809, 810, 811 pro RW?
    MELOP
    MELOP --- ---
    A heleme se... :o) book!
    (občasný Trainzák a momentálně znechucený Railworksák se hlásí...)

    Ono popravdě, Trainz si nemají s Railworks, co se dojení uživatele týče, moc co vyčítat.
    U RW je to sice vidět na první pohled, ale u Trainz jsou náklady hezky skryté... jednak člověk musí čas od času koupit novou verzi, pokud vůbec chce mít přístup na Planet Auran, o first class ticketu, aby se to stahování vůbec hejbalo ani nemluvě a možná není od věci dodat i to, že ani světu Trainz není DLC mor nijak cizí. A když mi pod TRS12 SP1 laskavě přestaly chodit stan alone add ony pro TSR10/12, tak jsem byl vyloženě nadšením "bez sebe".

    A to, co momentálně provedla RSC s RW5 aka TS2014, no, to je pomalu na žalobu...
    (mmch., u RW vůbec není problém cena DLC, problém je naprostá laxnost RSC cokoli dělat s chybami a taky to, že RSC si navykla, že starší DLC bez varování stahuje z prodeje, což dělá neuvěřitelný binec v závislostech).
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ZDENDAK: Jinak samozřejmě MSTS je velmi zastaralý engine, který sám o sobě i přes své kouzlo obsahuje spoustu limitací no a taky prostě už není tak pěknej jako dnešní enginy, ale je tam toho vytvořeno mnoho, autoři si vychytali způsoby jak různé haluze obcházet (mmj to byl český autor, kdo přišel s binární úpravou origiálního kódu MSTS, neoficiálního patche, čímž umožnil do té doby n e t u š e n é možnosti, kromě zvednutí výkonu i možnost simulace dalších vychytávek) a tak se tam tvoří dál protože je k čemu přidávat :o)
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    KULHY: Zbyněk Šemora je vysloužilý ajznboňák, na železnici strávil velkou část života a má ji rád, je snad vdovec, a tak si vytváří v simulátoru železnici, jako Hustopečák začal původně s úsekem myslim Kúty-Brno no pak se mu to nějak vymklo z kontroly. Jeho dílko je zaměřené na přesné stoupání, poloměry oblouků, vzdálenosti a podobně, chce svoji trať v nezkoridorované podobě, tak vytváří vpodstatě už historickou podobu s důrazem na přesnot kolejí, ale s tím jak se mu to prorůstá a spojuje tak to někde už nevychází uplně reálně, musí natahovat oblouky nebo rovinky a všechno by vždycky celé nejradši přestavěl aby mu novej úsek vyšel jak má, ale je mu líto strávených let :o) Rozsah má značný a hraje si i s různýma vedlejšíma tratěma, vlečkama, místama na které má vzpomínky. Jinak s krajinkou okolo si začal víc pohrávat až později, tahle trať byla jakoby ne tak "hezká" jako mnohem mladšího studenta Martina Stavitelxx trať "321", kterej zase blejská krajinu, koleje jede podle google maps, staví unifikované koridory a až tak moc mu nejde o to že to nemá kolejově na centimetr, ale kdo tam nejezdí v reálu tak je mu to šumák a jede si tak vlakem napříč českem někem na slovensko a řiká si jo tay to znám :o)

    Obě jsou to impozantní díla několika lidí. Trať Zbyňka Šemory s důrazem na koleje a Martinova s důrazem na hezkej průjezd krajinou.

    Když připočtu kvantum českých, slovenských, polských, maďarských, rakouských a německých vozidel které za ty roky vytvořila komunita, tak to nabízí slušnej balík se kterým se dá na nějakou dobu vyhrát :o)


    Jinak musím doporučit i fiktivní tratě autora JiříkTK z období ČSD, včetně úzchorozkodek a tramvají, elektrifikovaných i neelektrifikovaných tahů no a vůbec velmi nápaditě a citlivě vytvořené krajiny s nejedním fórkem pro bystré oko :o)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam