• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LIQUID_SOUNDZvuková postprodukce ve filmu
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    PANIKA: Právě to jsem chtěl napsat. Nakolik si to pořeší ty edity? Dělá to třebas nějaký crossfady? Dokáže to v tý nový verzi dodat markery tam, kde nějaká změna proběhla, abych to nemusel hledat růčo?
    PANIKA
    PANIKA --- ---
    NOOLY: stejne to pak musis zkontrolovat, potahat si atmosfery a ja nevim co ,ale 90proc prace za tebe udela VK :)
    NOOLY
    NOOLY --- ---
    PANIKA: oh yeah, to zni jako sen! uz ani nevim, kolik noci jsem stravil presouvanim regionu kvuli zmenam ve strihu.
    PANIKA
    PANIKA --- ---
    PANIKA: testoval jsem jak virtual katy 3 , tak 4 a to na macu, jedou v pt8 a jednou v pt10.3 (minor verzi si nejsem uplne jistej). nejlepsi je donutit strihace pouzivat co nejmene video stop, pokudmozno jednu, potom VK funguje mnohem lip, nez kdyz je stop hodne.

    zkousel jsem praci se 2 edlkama - pred a po zmenach. Do vk se nahrajou postupne verze a VK sama pozna rozdily a vypise jejich seznam - umi ukazat v pt kde zmena je.

    VK ovlada PT pres klavesove zkratky, proto je zahodno nechat program pracovat v klidu a neklikat u toho nic jinyho - 2 hodinovej film to prestrihavalo min nez minutu, takze to neni zadny utrpeni.

    katy se pouziva tak, ze si clovek posunutim timecodu udela misto pred veskerejma zvukama, ve VK interface se nastavi pocatecni timecode (+ a - nad oknem zmen). VK potom oznacuje kusy puvodniho strihu a prekopirovava je na novy tc, podle seznamu zmen. prenese to automatizace, ale treba markery ne (nebo jsem aspon neprisel na to jak).

    pouzil jsem edl z avidu cmx3600. dale by to pak melo umet change list (ten se mi nepodarilo naklikat) a aaf, kteryzto jsem sice naklikal, ale VK to nepobrala/nenacetla.

    davaji 2 denni plne funkcni trial ktery lze na jednom iloku2 aktivovat pouze jednou - fun fact: zadosti vyhodnocuje clovek.. budget varianta muze byt koupit si spis novy ilok2 za 1000kc, nez tydeni pronajem za 200USD (na druhou stranu VK usetri fakt more prace a je to dobre napsany SW, takze si imho ty prachy zaslouzi..). pri samotnem strihu licence potreba neni, staci ji mit jen na tech 15-30 minut na stroji s pt, ve strizne VK vubec byt nemusi, leda tak pro kontrolu strihace, jak se vyrovna s edlkama.

    kdyz jsem objednal 2 tydenni pronajem, tak trvalo pres 15 hodin, nez mi nacetli licenci na ilok, napsali mi, ze maji problemy s jejich pristupem k iloku a pote co jsem se ptal, na druhou stranu odpovedeli snad do pul hodiny.

    taky me trochu jako ajtaka nasralo, ze VK vlastne nema zadny manual - ma par workflows, ma par videotutorialu ale manual na jaky jsem zvykly proste prirucku nema.



    PANIKA
    PANIKA --- ---
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    PANIKA: Toto?
    AWARD WINNING SYNC AND CONFORM TOOL SET FOR AUDIO POST PRODUCTION | VirtualKaty
    http://www.virtualkaty.com
    PANIKA
    PANIKA --- ---
    LIQUID_SOUND: dneska vecer snad konecne budu mit chvilku - napisu , tenhle tejden mam nejakej krute nabitej..
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    PANIKA: Určitě, sem s tim. S jakym daw si to použil? S Pro Tools?
    PANIKA
    PANIKA --- ---
    PANIKA: mam ode dneska asi od poledne 7 dni pronajem VK4, kdyby nekdo akorat potreboval, tak se muzem dohodnout na conformingu - tipy a zkusenosti sepisu pozdeji az nebudu mit takovej fofr, jestli to tady teda nekoho zajima :)
    PANIKA
    PANIKA --- ---
    PANIKA: VirtualKaty - udelal jsem test ze 2 edl a funguje to uplne jako na videu.
    jedinny co me prekvapilo, ze nejblizsi ilok2 skladem byl az v brne - wtf
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    LIQUID_SOUND: No jo pravda. Přidělanou na kouli…

    Neumann M 150 Tube | RecordingHacks.com
    http://recordinghacks.com/microphones/Neumann/M-150
    NOOLY
    NOOLY --- ---
    LIQUID_SOUND: ve specifikacich pisou, ze ma 12mm kapsli, taky me to onehda prekvapilo. hezka fotka! az budu mit mega na vybaveni, perfektni teoreticke i prakticke znalosti a dostatek bohatych klientu ve fronte, tak jich mozna par poridim ,]
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    NOOLY: U těchdle je to Neumannem dokonce doporučovaný. Ale zaskočils mě tou malomembránou. To fakt nevim. Vim že je titanová a nějaká supertenká.

    Ale jo LDM se na ambienty používaj běžně. Akorát ne třebas v koncertních sálech. Je to velký a působí to rušivě. Níže třebas fotka z Abbey Road, Studio 1.

    NOOLY
    NOOLY --- ---
    LIQUID_SOUND: M150 je prakticky malomembrana, ze? jeste nikdy jsem nevidel velkomembrany viset ze stropu, pouziva se to nekde?
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    NOOLY: NO to jsou jakoby dvě sestavy. Ta blíž, ten vánoční stromek je DPA, to za tim je Decca tree osazená Schoeps MK2S. Na tý teď máme 3x ultrasupr Neumann M150. To je doplněný mimo fotku ještě AB párem plus párem surroundů. Vánoční strom je nazpět v Dánsku.
    NOOLY
    NOOLY --- ---
    LIQUID_SOUND: hezkyy. to vepredu je decca, vzadu ambienty? dvojice uprostred snima co?
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    LION: Jo díky, tahle odpověď už je mnohem jasnější! Nemyslel jsem tim to, že bych tlačil spodky někam jinam naž do LFE, ale spíš že to prostě nijak neořezávám.

    S domácíma systémama si nemá zas tak moc smysl lámat hlavu, ty nezvládnou full range korektně ani stereo. ;)

    Odevzdávám nekomprimovanej mix tj. šest stop s tim, že ty věci v sále krom close mikingu už do pětikanálu nabírám ambientama. Tady je jeden super systém DPA půjčenej z Dánska. V ČR to ani nikdo nemá.

    LION
    LION --- ---
    LIQUID_SOUND: Dolby norma hraje roli jenom v případě, že to má mít Dolby mastering, pokud to máš jako 6 diskrétních kanálu, můžeš samozřejmě poslat kamkoliv cokoliv. Jestli to myslíš jenom jako referenci, tak máš pravdu, teoreticky je všech pět kanálů full range.
    S mixem hudby do 5.1 prozměnu nemám moc zkušeností já. Hudbu jsem dostával buď už vymíchanou do 5.1 nebo se ze sterea rozmíchávala přes různé utility, ale co se týče posílání subbasových frekvencí do LCR, nebo dokonce Ls/Rs byl bych maximálně obezřetný - zejména pokud se bavíme o zvuku hromu, kterej může mít těžiště kolem 50 hz i níž. Protože:
    1) domácí systémy to budou reprodukovat špatně, buď to ty satelity vůbec nezvládnou anebo se to přes nějakou vnitřní matici toho zařízení více či méně zmrší
    2) promítací sály jsou často v dost žalostném stavu a bál bych se rezonancí, zkreslení, praskání a dalších prasárniček
    3) když to pošlu zárověň do víc beden, riskuji fázové problémy
    4) podle teorie je ve finále jedno, kam to pošleme, protože divák by to u takhle nízkých frekvencí neměl poznat, tak proč si komplikovat život

    ale možná jsem jenom pesimista:)

    EQ na finální stopy jsem nepoužíval, hlídal jsem si jednotlivé zvuky. Nevím jestli je to nejsprávnější cesta, rozhodně to jde i jinak.

    Co se týče mixu hudby do 5.1 - jak jsi to řešil? pak to šlo ještě na mastering?
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    NOOLY: No já řešim trochu rozpor s Dolby normou v tom co řiká id LION. Protože 5.1 jsou (sorry jedu z hlavy) 5x full range plus LFE hrající do 120Hz s xover freq 80@24. Proto se ptám. Jedna věc je ale samo norma, druhá realita a zkušenost.
    NOOLY
    NOOLY --- ---
    LIQUID_SOUND: slysel jsem, ze je dobry mit 5 neekvalizovanych kanalu a orezany LFE. Naprosta vetsina prehravacu si i s neorezanym LFE poradi, ale prej existujou i takovy, kde to dela neplechu. sam jsem se s tim ovsem nesetkal.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam