• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LIQUID_SOUNDZvuková postprodukce ve filmu
    Nejen o postprodukci ve filmu, obecně o filmovém zvuku a práci na place. Cokoliv o ADR/Foley/SoundEffects/Music.
    rozbalit záhlaví
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    NOOLY: Jo to neni problém, TC jako audio signál je snadnej. NIcméně v rekordéru prostě zabere jednu stopu. POKUD teda nejede pár vteřin TC aby se díky těm pár vteřinám aspoň dal zjistit něco jako start time toho fajlu… Eh… Pak by se stopa uvolnila pro druhej kanál audia. Okej no. Je to teda dřevní a amatérský ale ok.

    No tak to asi fakt syncujou ručně… Co když ale je třebas 200-300 tejků za jeden den? To se fakt z dlouhodobýho hledika vyplatí zaplatit střihače na den resp. x-dní, kterej to bude ručně nasazovat, než pořídit nahrávadlo s TC in a vysypat ven hromady bwf fajlů, který se na timeline rozbalej na správný start times samy?

    Hrozně mě to překvapuje, protože TC se dá třebas přenášet po wifi tj. žádný dráty… A ta ekonomická stránka věci...

    A hrozně mě to překvapuje po druhý, protože mi to přijjde, a to se fakt nechci kasat, prostě docela elementární věc, která práci natolik urychluje, že… Prostě wow. ;)
    NOOLY
    NOOLY --- ---
    LIQUID_SOUND: jo, vetsina nahravadel nema TC. nicmene TC je audio signal, ktery drzi digitalni informaci. vim o stabech, kteri nejak (treba pocitacem) generuji TC a bezdratove ho posilaj do audio vstupu DSLR (a treba do rekorderu). na jednom place jsem mel v PT vyrenderovanou TC stopu, kterou jsem diskretnim vystupem na zvukovece bezdratove feedoval kameru (slo o playback na reklame).

    jo a nekteri strihaci jsou zvykli nasazovat zvuk rucne a dovolim si odhadnout, ze ti rychlejsi maj nasazenej celovecerak za den prace ;]
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    JUGI: Imo kecáš.
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    NOOLY: Jinak dík za Plural eyes, už to tu sleduju. Kdysi dávno by mi to vydělalo spoutu peněz. Škoda že to ještě nedělali. ;)
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    JUGI: Jo už si vzpomínám. Ty užs tu byl. Nic nesmíš říct a všechno děláš. Už vim. Stačí. S kym spolupracuješ je mi fuk. ;)
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    NOOLY: Právě oni nejsou nijak propojený... Jo okej, i kdyby TC generovalo audio nahrávadlo, TC šel do kamery a výsledkem byly BWFka tak proč ne. Ale většina těch nahrávadel nemá TC gen ani TC In/out...? To musí vyjít na strašný prachy nasazovat to růčo. Kdysi jsem dělal takovej asi dvouhodinovej koncert a trvalo to asi víkend sestřihbnout a nasadit na obrázek.
    NOOLY
    NOOLY --- ---
    LIQUID_SOUND: ti blazni to skutecne casto nasazuji rucne. chytrejsi strihaci maji 'plural eyes', ktery porovna pomocny zvuk z kamery s externim zvukem a syncne to.

    jinak TC muzes taky generovat jako audio stopu a posilat do kamery.
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    JUGI: Odkud resp. z jakýho pracoviště?
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    JUGI: Neee. To je nuda. Jsem na stopro jeden z českejch průkopníků remote recordingu. ;)
    JUGI
    JUGI --- ---
    LIQUID_SOUND: Aha, v tom případě jsem to asi nepochopil. Myslel sem, že se ptáš na remote recording s následným remote masteringem. Ve zkratce, točíš někde něco v Americe (obraz/zvuk/cokoliv) na Holandský server s režisérem ve Francii. Pak si to smíchají kluci v Číně. Myslel sem, že se ptáš na konkrétní technologii, ne na to když ta technologie nefunguje :)
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    JUGI: Popravdě nějak jsem z toho nerozklíčoval co s tim. Resp. nejsem si jistej jestli je to odpověď na co se ptám. Dokázal bys to nějak polopaticky rozvést?

    Aby bylo jasno nejde mi o to, že by TC byl vedenej bezdrátově. Jde mi o workflow v momentě, když audio rekordér vůbec nedokáže synchronizovat. Tim mysli, zda-li vezmou klapku nebo nějakou ios app, která klapku simuluje a pak to nasazujou ručně. Nebo jestli akustickej pípanec v digi klapce obsahuje zakódovanej aktuální TC atd... To mám na mysli.
    JUGI
    JUGI --- ---
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    Může mi někdo vysvětlit, jakym způsobem syncujou malý štáby obrázek třebas u DSLR a nějakýho zvukovýho nahrávadla bez TC in? Vídám to hodně a nechce se mi věřit, že by to pak nějakej blázen nasazoval ručně. To by dělal dýl než samotný natáčení. Možná mi něco jenom uniká...
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    Ten render jeste neni final. Mel jsem jen radost ze sem to lousknul
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    MARIHAI: Error (403)
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    ilustrovat zvukem hlaven samopalu morfujici se do podpisu ..

    dvakrat se to zacal delat a vyhodil .. na potreti uz jsem stim spoko

    https://dl-web.dropbox.com/...?_subject_uid=3505505&w=AAAdMuS5EOSOTjUu_rvDcKt1CfvynK8ybSt4zVcm1sUEsQ
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    Okej asi výkřik do tmy, zas tak mě to netrápí ale beru to jako součást předsevzetí do novýho roku.

    K filmu dělám jenom hudbu, víc jak 14 let. Imho na slušný úrovni viz níže credits. Chci si vyzkoušet i ostatní věci jako ADR nebo Foley, se kterejma mám malý zkušnosti. Klidně asistentský pozice, školní cvičení a jinou špinavou práci. Nemám s tim problém, pokud se mi to časově podaří skloubit. Pro Tools monkey jsem slušnej, editace mě bavěj, práce v syncu s obrazem je pro mě dennim chlebem.

    Tj. kdybyste někdo potřeboval nějakou výpomoc nebo měl co mi nabídnout pls do zpráv. Určitě se pokusim přizpůsobit.
    Ňáký cajky mám, prostory s 5.1 plus třebas dvě FTPka k dispozici (z toho jedno na optice).
    Ctim deadlines + nezdržuju s cígama, nehulim, nepiju tvrdej a ani víno.

    Credits třebas: http://www.imdb.com/name/nm3316362/?ref_=fn_al_nm_1 nebo http://www.allmusic.com/artist/vitek-kral-mn0000989997
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    Ready when you are mr mcgill PLANE
    https://www.youtube.com/watch?v=HdVVSNy_TIE
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    MARIHAI: To taky nevim. Imho by dalo, kdyby se to opravdu prodávalo a poctivě se s tim nakládalo. Ale to je nereálný. Ostatně to by se v pohodě dalo živit i hudbou. Aspoň pro mnohem víc lidí. ;)

    Já to chtěl dělat ve volnym čase tj. kdybych tim vydělal pár stovek USD ročně tj. kldině dvě, byl bych šťastnej. Ale právě po konzultaci s lidma co do toho dělaj jsem pochopil, že to nemá cenu. Bohužel většina lidí nekoupí věci, co jsou byť jen za částky v řádech dolarů a vykašle se na to. A v momentě kdy se to objeví na nějaký wrz sajtě, je konec úplně.
    NOOLY
    NOOLY --- ---
    uzivit se tim asi neda (doufam, ze me nekdo presvedci, ze je to jinak(, ale privydelek muze bejt dobrej, obcas o tom premyslim. je jasny, ze zvuk nahranej pro nekoho je majetkem nekoho, ale vetsinou stejne vec nahravam mnohokrat, takze mi vzdycky zbyde dost prebytecnyho a uzitecnyho materialu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam