• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LIQUID_SOUNDZvuková postprodukce ve filmu
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    O Wilhelm scream jste slyšeli? Je tak nějak ve všem jako podpis… ;)

    History of the Wilhelm Scream
    https://www.youtube.com/watch?v=_PxALy22utc#t=120


    Tady je kompilace v čem třebas…

    Wilhelm Scream 1977- 2007
    https://www.youtube.com/watch?v=4zQjbULMSKA
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    Sound design.. bla bla bla … Amon Tobin….bla bla revolutionary concept… bla bla
    PEUGEOT FRACTAL I Sound
    https://www.youtube.com/watch?v=a5SwDl2SpU8
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    KALKALOID: Pracovni mix resp. pracovni (nefinalni) verye. Ja to nepouzivam. Alternativne pak rough mix nebo session mix, ackoliv ten muze znamenat zaznam 2bussu behem produkce.
    KALKALOID
    KALKALOID --- ---
    zdravim, mam jen dotaz, co presne znamena ukon v postprodukci nejakeho poradu zvany FORMIX, dik
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    Behind the sound for crazy, viral sensation KUNG FURY | A Sound Effect
    http://www.asoundeffect.com/kung-fury-sound/
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    Asi trapně známý… :)

    Conversations: Sounds in Space - Lightsaber Sounds
    https://www.youtube.com/watch?v=tNhIoImntqI
    LION
    LION --- ---
    LIQUID_SOUND: Na nějakém kratším formátu s playbackem (reklama, videoklip) jsem zažil mono playback v L kanále a v R kanále TC, který šel bezdrátově do digitální TC klapky. Ale to má smysl jedině, když máš playback a kamera nenatáčí zvuk. Jinak klasicky - klapka a pak nasazování ve střižně. Když je i pomocný zvuk synchronní s obrazem(na klapání stačí i rucháč na kameře), je to sice nepříjemná, ale nikoliv nekonečná práce. Moc se v tom ale nepohybuji, třeba existuje lepší řešení...
    PANIKA
    PANIKA --- ---
    LIQUID_SOUND: obcas kdyz se neco vysere, tak nasazuju rucne, za chvili se do toho dostanes a docela odsejpa
    respektive se zacal rozjizdet timecode postupne a obcas to zajammovali zpatky, tzn sync podle tc pak to zaber po zaberu zkontrolovat a prenasadit kde se to rozjelo podle klapky.
    jsem par dnu poslouchal jenom klapku jak odrikava cisla scen, ke vsemu polsky, ale uz jsem delal i horsi prace.

    tohle je afaik pozice asistent strihu, tzn rozhodne nebere tolik co strihac :)

    ty plural eyes vam nekomu fakt fungujou? ja jsem videl projekt kde se zvuk obcas podivne rozjizdel o par oken a myslim ze prave diky plural eyes..ale uz to je pres rok, tak na tom od ty doby mozna makli anebo to byla haluz, popripade necim uplne jinym.


    horsi to je s takovejma minikamerkama co jsme pridalavali do auta na autoporad, goprocka jeste dobry ale na contour hd jsme museli velkejma pismenama napsat NEPOUZIVAT NA SYNCHRONY, anzto se hrozne kroutilo - jaks to na jednom miste srovnal, tak se to jinde rozjelo, snad to pisu srozumitelne...
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    NOOLY: Timecode Buddy
    Timecode Buddy: system (In Action)
    https://www.youtube.com/watch?v=OtWJRmEiQnI
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    LIQUID_SOUND: Btw. mě tuhle ve vaně napadlo, že by (nejen) sync mohl bejt zakódovanej v akustickym signálu od iOS klapky. Nahraný wavy by se naládovaly do custom softu, kterej by ten pípanec analyzoval, ustřihl data před začátkem toho akustickýho signálu a do Broadcast metadat v tom fajlu by se zapsal TC start time a další data napsaný v klapce. Easy. Lec nejsem programátor a vim vo tom kulový. ;)
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    NOOLY: Ach sooooo… Chápu. 20 záběrů to je v pohodě. Já musim řešit právě takový denní počty v řádů stovek. Jeblo by mě, kdyby to nedělalo timestampy. Nikdo by už to nedal dohromady. ;)

    Btw. a nemůže se to nějak zásadnějc rozjet resp. nerozjelo se to někdy? Třebas extra dlouhá scéna… Kolega má nějaký dvě nahrávadla a v polních pomínkách má možnost overdubování. V praxi to vypadá tak, že z jednoho nahrávadla to pouští do sluchátek a do druhýho to točí. V kompu si to nějak sesadí, protože si změřil že se mu to rozjede řádově asi o tři vteřiny na pěti minutách.

    TC po wifi už je. Jdu teď do kina na Vybíjenou, ale večer to najdu. Chlapik ukazuje, jak mu jede na celym setu stejnej TC na iOS klapce, do mobilu že kterýho to jde normálně ze sluchátkovýho výstupu atd. atd. Super věc. ;)
    NOOLY
    NOOLY --- ---
    LIQUID_SOUND: si neumim predstavit, ze bych behem nahravani prepojoval kabely, ale napad je to dobrej :]]

    tejku muze bejt kolik chce, na filmovym place se natoci maximalne tak 20 zaberu za den. nasadit 20 klapek pak zabere chvili, nikdo se nestara o nepovedeny jeti.

    TC po wifi? dobrej napad! z toho by mohl byt uspesny startup ;]
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    NOOLY: Jo to neni problém, TC jako audio signál je snadnej. NIcméně v rekordéru prostě zabere jednu stopu. POKUD teda nejede pár vteřin TC aby se díky těm pár vteřinám aspoň dal zjistit něco jako start time toho fajlu… Eh… Pak by se stopa uvolnila pro druhej kanál audia. Okej no. Je to teda dřevní a amatérský ale ok.

    No tak to asi fakt syncujou ručně… Co když ale je třebas 200-300 tejků za jeden den? To se fakt z dlouhodobýho hledika vyplatí zaplatit střihače na den resp. x-dní, kterej to bude ručně nasazovat, než pořídit nahrávadlo s TC in a vysypat ven hromady bwf fajlů, který se na timeline rozbalej na správný start times samy?

    Hrozně mě to překvapuje, protože TC se dá třebas přenášet po wifi tj. žádný dráty… A ta ekonomická stránka věci...

    A hrozně mě to překvapuje po druhý, protože mi to přijjde, a to se fakt nechci kasat, prostě docela elementární věc, která práci natolik urychluje, že… Prostě wow. ;)
    NOOLY
    NOOLY --- ---
    LIQUID_SOUND: jo, vetsina nahravadel nema TC. nicmene TC je audio signal, ktery drzi digitalni informaci. vim o stabech, kteri nejak (treba pocitacem) generuji TC a bezdratove ho posilaj do audio vstupu DSLR (a treba do rekorderu). na jednom place jsem mel v PT vyrenderovanou TC stopu, kterou jsem diskretnim vystupem na zvukovece bezdratove feedoval kameru (slo o playback na reklame).

    jo a nekteri strihaci jsou zvykli nasazovat zvuk rucne a dovolim si odhadnout, ze ti rychlejsi maj nasazenej celovecerak za den prace ;]
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    JUGI: Imo kecáš.
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    NOOLY: Jinak dík za Plural eyes, už to tu sleduju. Kdysi dávno by mi to vydělalo spoutu peněz. Škoda že to ještě nedělali. ;)
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    JUGI: Jo už si vzpomínám. Ty užs tu byl. Nic nesmíš říct a všechno děláš. Už vim. Stačí. S kym spolupracuješ je mi fuk. ;)
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    NOOLY: Právě oni nejsou nijak propojený... Jo okej, i kdyby TC generovalo audio nahrávadlo, TC šel do kamery a výsledkem byly BWFka tak proč ne. Ale většina těch nahrávadel nemá TC gen ani TC In/out...? To musí vyjít na strašný prachy nasazovat to růčo. Kdysi jsem dělal takovej asi dvouhodinovej koncert a trvalo to asi víkend sestřihbnout a nasadit na obrázek.
    NOOLY
    NOOLY --- ---
    LIQUID_SOUND: ti blazni to skutecne casto nasazuji rucne. chytrejsi strihaci maji 'plural eyes', ktery porovna pomocny zvuk z kamery s externim zvukem a syncne to.

    jinak TC muzes taky generovat jako audio stopu a posilat do kamery.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam