GAF: Snad odpustíš offtopic v takto rané fázi klubu, ale možná by to pomohlo upřesnit náplň klubu ;).
Už je to dávno, co jsem vedl diskuzi o tahovosti Baldur's Gate a podobně. Bráno realisticky, algoritmus pro výpočet realtime bitev taky běží v nějakém taktu, takže jde vlastně o tahovku, akorát strašně rychlou ;).
V případě BG se přikláním k tomu, že vnitřní pravidla vycházejí z tahové AD&D systému, ale právě ta pauza na konci kola není defaultně zapnutá, což vypovídá o snaze autorů vytvořit souboje s realtime dojmem. A co si budeme namlouvat - možnost kdykoli
i během tahu změnit příkaz pro postavu (byť se tento rozkaz provede až následující tah, samozřejmě) - je podle mne tím hlavním argumentem, proč se BG tváří a hraje spíše jako realtime hra, byť s pravidly tahovek.
Sám bez ostychu označuji BG za tahovku, ale vyjma vypjatějších situací jsem hrál bez oné autopauzy a využíval možnosti sáhnout na postavu během tahu - což čistě psychologicky evokuje jednoznačně realtime záležitost.
No a teď je otázka, podle čeho to chceš posuzovat. Programově? Hratelnostně? Nějak jinak?
Tahovky (ne nutně RPG) jsou pro mne primárně hry, které se hrají jako Jagged Alliance, Fallout, Battle Isle, Incubation, všechny Tactics hry a tak dále. BG a další pauzovací deriváty mi vytanou na mysli přece jenom později.
Ale rád se o nich dozvím, to jo.
Třeba kdysi jsem sledoval hru Tactica Online, která měla být MMO s tahovými souboji. Ta vize mne fascinovala, ale pak jsem nějak hru ztratil a ani nevím, jestli se vůbec dodělala ;).