• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GAFTahové RPG na PC (okrajově i na konzole)
    GAF
    GAF --- ---
    SID311: všechny videa a snad i obrázky, co jsem viděl byly ze souboje. Doufam, že ta hra je normální dungeonovka se světem, kde se questuje, chodí, mluví, bojuje a tak...
    SID311
    SID311 --- ---
    Zdá se, že s vydáním Banner Saga zapadlo, že skoro ve stejnou dobu vyšlo další taktické RPG, jmenovitě Blackguards.
    http://store.steampowered.com/app/249650/?snr=1_7_15__13

    Je to ze světa a s pravidly Das Schwarze Auge (jako Realms of Arkania, Drakensang).

    Chvíli jsem hrál demo a vypadá to slibně: zdá se, že se snaží udělat souboje docela variabilní (různé efekty terénů, interaktivní objekty), rozsáhlé možnosti rozvoje postavy a na poměry taktických RPG i celkem slušná volnost mezi boji (dost sidequestů).
    GAF
    GAF --- ---
    Až bude vagon padat z útesu, nenechte svého nejlepšího Varla (zdravíme Frištenské) bojovníka snažit se ho vytáhnout a řekněte mu, ať ho pustí... :)
    GAF
    GAF --- ---
    Banner Saga - po asi 12 hodinách hraní

    pozitiva
    - příjemný ovládání
    - krásná grafika (ručně malovaná) a vůbec celá výprava a hra přímo dýchá atmosférou, je fakt o co stát to vidět v pohybu
    - jeden uplně žije s postavama, nádherně vyprávěnej příběh
    - turn based je jednoduchej a pochopitelnej
    - hra je nejspíš* obrovsky rozlehlá
    - existují jenom checkpointy (a hra dává člověku sežrat špatná rozhodnutí ukládáním checkpointů PO nich :)

    negativa
    - dost málo RPG prvků a to málo je jenom o souboji
    - hra je vpodstatě hrozně repetetivní
    - cena, dát sedm stovek za tohle... na jednu stranu ta hra bude asi fakt obrovská na druhou jde nejspíš* pořád o to samý dokola
    - píšou, že "starat se a budovat karavanu" - jde pouze o přísun vojska a jídla. Rozdíly v dobrém a špatném rozhodují zásadněji nerozhodují o ničem*. Nikdy jsem neměl nedostatek, vždycky jsem dojel kam jsem měl. Všechno jsem dřív nebo později vybojoval
    - turn based je jednoduchej a pochopitelnej
    - hra je nejspíš* obrovsky rozlehlá
    - existují jenom checkpointy (a hra dává člověku sežrat špatná rozhodnutí ukládáním checkpointů PO nich :)


    PS: píšou, že rozhodnutí hráče mění svět a takové. Ačkoliv doteď veškeré rozhodnutí byly jako v bodě u té karavany, jde jenom o ztrátu / přísun zásob a herních charakterů, nechce se mi to dávat jako negativum. Nevim jaký to bude mít dopady na příběh celkově. Možná že dost.

    Takže nevim no. Připadne mi, že tvůrci měli v záměru udělat krásný výpravný animovaný interaktivní film z prostředí inspirovaného vikingy. Se soubojem. A mininahrami. Co se týče filmu tak dobrý. Ale ten souboj by měl být kořeněný pořádnym množstvim itemů a schopností. A miniher o dost víc než občasné rozhodování v rámci dialogu ala Space Rangers. Na druhou stranu, třeba si jenom stěžuju. Rozhodněte si to sami :)

    *hraju to "teprve" 12 hodin. Nevypadá to, že by se ještě konala nějaká zásadní překvapení, ale nemůžu to říct s určitostí. Takže brát trochu s rezervou.
    GAF
    GAF --- ---
    D1RABBIT: se mnou asi ne. Ale já mam rád všechny a ehm, čtyřku teda fakt nejvíc no. Tak a je to venku :)

    Ale myslim, že chápu, proč se trojka všeobecně považuje za nejlepší. Jsou to prostě starý dobrý Heroes dovedený do dokonalosti a vyšperkovanosti a s nejlepší grafikou. Čtyřka je prostě ...jinde. Asi jako zmatenej los uprostřed kravího stáda. Jinej souboj. Jiná grafika. Pak to srocování hrdinů do jedný armády a takový. A pětka a šestka jsou už nový hry na téma Heroes.
    GAF
    GAF --- ---
    D1RABBIT: a který že máš nejradši. Čtyřku, žejo :D ?
    GAF
    GAF --- ---

    Turn based je lepší:

    21 hlasy od 19 respondentů

      CHORCHE
      CHORCHE --- ---
      potiz her ala Krondor je, ze sem se k nim dostal az z nudy po BG2 atp., takze pak me to odradilo, graficky, celkove, asi sem nebyl moc HC, ci sem radsi chlastal, hral na basu a sukal zpevacku, to je k te grafice - byl lepci vyhled jinde :)
      hrat tyhle hry dneska povazuju za velikej Masochismus, jo opet vizualni a x jinejma vecma, ale mechanismy, ci HC pravidly... se to s novyjme hrama nedava srovnavat uz davno, a kolikrat i Delkou

      posledni tahovka na PC, z lonska a po x letech, za me Shadowrun returns (cheesy) a pak JA:O (to uz je docela masakr, ale zas nic moc RPG)
      kdyz sem to chvilku valil zaraz, tak sem mel docela trable... Jagged all. Online nema samozrejme nic jako Save a postavicky si muzou lehat, sedat, otacet hlavu... more neceho jako Action points... zatim co v SRR sou AP tak 2-4 a kam si dobeh, tam si vesmes skoncil... a slus, taky trosku prohozena tlacitka, tak to bylo obcas hodne nadavek

      a pokud mas chut Gafe, hod anketu: ctverce nebo hex pro combat?
      GAF
      GAF --- ---
      ...a mimochodem i v tý knižní předloze. Svět Krondoru je prostě dobrej. To už je trochu jako Hvězdný války, když se zrovna někomu líběj. Tim se dá žít.
      GAF
      GAF --- ---
      JVMLOK: jj. Mně se to hrozně líbilo. Protože to bylo jednoduchý. Jak v příběhu tak v RPG prvcích.
      JVMLOK
      JVMLOK --- ---
      jakoze ja jsem na Feistovi vyrostl, scena jak Thomas dostane na zacatku Trhlinove valky v podzemi od draka Ashenovu zbroj mi uvizla v hlave jako jedna z nejvizualnejsich scen co jsem kdy cetl. Dohral jsem jen Betrayal. jsem zvedavy na ty dalsi, protoze pribehove je to dokonaly rozvinuti...a koneckoncu s plnou spolupraci R.E.Feista pri tvorbe, ze.
      JVMLOK
      JVMLOK --- ---
      GAF: jojo kvuli realisticnosti si to urcite zahraju este tak trikrat.
      Hral nekdo z vas i ten Return to Krondor?
      GAF
      GAF --- ---
      realističnost totiž je to nejlepší co ve hrách je dnes

      nebo ne? :D
      GAF
      GAF --- ---
      To byl vtip.
      DOCKINEZ
      DOCKINEZ --- ---
      Krondor:



      Postavy maj relativne realistickej postoj

      Antara:



      Postavy stojej jak trubky :)
      DOCKINEZ
      DOCKINEZ --- ---
      Ani omylem. BaK nabizel krasny, castecne digitalizovany postavy (napr. v boji). Antara divny panaky...
      GAF
      GAF --- ---
      DOCKINEZ: vždyť je ta grafika realističtější?!
      DOCKINEZ
      DOCKINEZ --- ---
      Ja jsem v Antare vytekl na jedny obzvlast zapeklity logicky hadance, ktera nejspis zrovinka obsahovala klicovou vec/informaci pro dalsi postup.

      Ale grafiku ma teda osklivou, BaK se mi libi o dost vic :)
      GAF
      GAF --- ---
      JVMLOK: sakryš, Antaru mám stále nainstalovanou na Dčku a uplně jsem na ní zapomněl. Dobrá věc.

      Psali o ní, že už neni tak výživná jako Krondor, ale teda po asi 20 hodinách hraní můžu říct, že jsem teprve na začátku... a druhak že je to právě uplně jako Krondor. A v lepší grafice. A to možná tomu někomu nesedlo, že čekal víc.
      DOCKINEZ
      DOCKINEZ --- ---
      D1RABBIT: jednicka Ishar byla v cajku. Obtiznost spis nizsi, holt to chce strafovat :)

      No a pokud si pamatujes par figlu z ranych Score (jak na neviditelnou priseru, hm?), jses v pohode.

      Dvojka byla o dost tezsi, ale zase se mi libilo, ze jsem nekolik situaci vyresil uplne jinak nez tak, jak to autori zamysleli.

      A trojka mne uz nebavila. Start na vysokych levelech uz neprinasel tu radost, jako piplani party od zacatku.

      Podobne jsem zlomil hul i nad EOB III, to jsem taky nedojel.
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam