• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GAFTahové RPG na PC (okrajově i na konzole)
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Hraju podruhé Fire Emblem, tentokrát na HARD+CLASSIC obtížnost. Mám za sebou 15 hodin kampaně a trochu toho gridnování - no je to paráda jako prase.

    Blbě se to vysvětluje, ale zkusil bych to shrnout asi takto.

    Při prvním hraní (NORMAL+NEWCOMER) si člověk osahá vlastní systém hry, levelování, povyšování, kombinace skillů a tak dále. Když to dohrajete, hra vám dá zabrat, ale máte dobrý pocit, že jste správě pochopili matematiku věci a sláva hotovo. Ve hře kombinujete v zásadě tři věci. Za prvé - kámen nůžky papír - ale se zbraněmi ( sword - axe - lance ). Za druhé - support postav - můžete mít za kolo dva útoky, když se sousední jednotky spolu kamarádí. Z toho také vyplývá určitý "element šachů", kdy extrémně záleží na pozici na mapě. Za třetí - kombinace skillů, kdy správně vyexpené jednotky se správným vztahem k nějaké jiné tvoří nesestřlitelný pár.

    Při hraní na HARD ale vznikne nutnost využívat dalších, existujících elementů, které doposud byly v pozadí. Za prvé - "munice". Každá zbraň se časem opotřebuje a NEJDE ji nijak opravit. Sice je lze vylepšovat, ale stejně se jednoho krásného dne rozpadne. Při hraní na HARD se proti přesile dá bojovat pouze protiútoky, tj. postavíte silnou jednotku někam doprostřed bojiště a nepřátelé se na ni sesypou. Během nepřátelského tahu je na vás útočeno třeba 10x, tj. ubyde vám třeba třetina výdrže zbraně! Tohle při hraní na NORMAL nehrozilo, vlastně jsem zbraně kupoval jen výjimečně. Nyní člověk nacpe prachy do nějaké unikátní šavle a setsakramentsky si rozmýšlí, jestli je nutnost ji použít. Navíc - na konci tahu vám zůstane zbraň v ruce, takže ji pak postava sama používá při obraně. A počet protiútoků sice lze předvídat, ale stručně řečeno - tohle mne v mnoha bitvách vysloveně vypeklo. Najednou dostaly smysl skilly jako Convoy, kdy je možné si i během bitvy měnit zbraně z hlavního inventáře. Stojí to teda nějaký ten tah, ale vyplatí se to (nejprve convoy, pak trade s cílovou postavou). Ke zbraním jsem získal vysloveně osobní vztah a přejmenovávám si je. Taky z toho vyplývá, že automatické vybavování postav (OPTIMISE) musím ručně kontrolovat, aby ty správné postavy dostaly ty správné zbraně.

    No a konečně - CLASSIC. To znamená implementaci permanentní smrti. Při hraní na NEWCOMER se sem tam vyplatilo vylákat nepřátele do nějaké pozice tím, že jsem tam postavil vysloveně plonkovou jednotku, na kterou se všichni sesypali, zabili ji a já jim pak vpadnul do zad. Jednotka ale v další bitvě ožila. To teď nejde dělat. Každá jednotka má cenu zlata a získané zkušenosti rovnou cenu platiny s iridiem. Všichni MUSÍ přežít, jinak bude vaše armáda v další bitvě komicky malá a hru nedokončíte. Původně jsem se této extra obtížnosti bál, že mne to bude frustrovat... no Fire Emblem je natolik geniální, že nám dává možnost jednotky nahrazovat. Cest je několik - najímání hrdinů skrz spot/streetpass od svých kamarádů. Stojí to nějakej zlaťák, ale jde to. Dále pak - v řadě vedlejších misí můžeme potkat nové přátele, když je zachráníme, přidají se k nám. Ale hlavě - budováním vztahů se správným pohlavím dojde k narození dětí vašich hrdinů. To je tak nějak automaticky očekávané, že ano, avšak tento element prohlubuje celkový roleplay. Totiž - při hraní na NEWCOMER nové postavy nepotřebujete, takže párujete jednotky podle toho, aby vám dávaly co největší pecky a zároveň přežily co největší zásahy. Jenže když začnete řešit nové postavy, musíte samozřejmě spárovat muže a ženu... a podle konkrétní kombinace se jim narodí unikátní dítě. Takže dát dohromady mága a mágyni (v bojišti parádní kombinace) znamená, že jejich dítě bude také mág. To je prima, ale už dva máte, že jo... takže spárujete mágyni s rytířkou a... battle mage! Úplně nová povolání, nové skilly a tak dále. Nemluvě o výtečně napsaných dialozích a také faktu, že s každým novým dítětem na mapě přibude nová vedlejší mise (aby se příběhově začlenění novorozence do bitev vysvětlilo).

    Zkrátka a dobře - při druhém hraní téže hry hraju jinou hru. Zbraňový trojůhelník a základní matematiku věci chápu z prvního průchodu, nyní vysloveně řeším šachy (kvůli šetření munice je nutné každého protivníka vyřadit jednou ranou - a ono i naši nepřátelé jsou tak silní a inteligentní, že se chovají vlastně stejně) - pozice správných postav na správném místě. A za druhé - párování jednotek nemá vliv jen na průběh aktuální bitvy, ale také na bitvy ve vzdálené budoucnosti, protože si "vyrábíte" nové postavy - něco dle citu (postavy se k sobě přirozeně hodí) anebo chladným kalkulem (divné postavy jako tisícletá dračice oplodněná oboupohlavním knězem...). A to všechno je perfektně sepsané po stránce příběhu, atmosféry a... a... Prostě Fire Emblem je pro mne ideálním průsečíkem tahovky a RPG v plnotučném smyslu slova. Jedním slovem geniální.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    To vypada docela fajn, prilezitostne prubnu.
    GAF
    GAF --- ---
    To mi připomíná a vlastně to tu vůbec neproběhlo. Je to tak akorát hluboké, tak akorát oddechové a má to i příběh a má to i atmosféru. Ve své kategorii bych tomu s chutí udělil 10/10 a později večer by mě v koupelně prasknula žárovka a barákem by se nesly hodně zvláštní zvuky, které jsem předtim v životě neslyšel.

    ...bože ta slabá modravá záře vycházející zpod výpustě vany!

    Call of Cthulhu: The Wasted Land |
    http://redwaspdesign.wordpress.com/call-of-cthulhu/
    GAF
    GAF --- ---
    DOCKINEZ: prohlášení 25 GB na takovouhle hru mě baví.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    GAF: nehral, nemam 25 GB mista na disku :)

    Zejtra dojdu pro novej HDD a bude.

    Ale predstavuju si to jako neco na zpusob Advance Wars nebo Fire Emblem.
    GAF
    GAF --- ---
    DOCKINEZ: to vypadá jako dobrej oldgen na nový grafice. Má to svoji vlastní atmosféru, už jsi to hrál tedy, chápu to dobře?
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Prekvapko. Kvuli tyhle hre jsem si chtel porizovat PS3. Nakonec jsem tak neucinil, odted mne to uz ani nemusi mrzet :)

    Valkyria Chronicles™ on Steam
    http://store.steampowered.com/app/294860/
    MAIMONIDES
    MAIMONIDES --- ---
    Nakonec to nebylo tak zlé. Jeden rpg-7 a spousta střelby. Prakticky hned potom konec hry a závěrečnej souboj, kterej je těžší, ale ne o moc a je spíš delší, než intenzivnější.

    Krom toho, že je W2 nedodělanej a zbugovanej(Hollywood zejména), tak je to jedna z nejlepších her. Skoro tak dobrá jako Fallout2.
    GAF
    GAF --- ---
    MAIMONIDES: ještě jsem tam nebyl, ale doporučil bych dva charaktery s raketometem a ostatní naházet granátama od ostatních. Na mym levelu (kolem 20) se člověk takhle dostane k tisícovce damage za jedno kolo. Ale samozřejmě nevím jak to máš Ty někde dál.
    MAIMONIDES
    MAIMONIDES --- ---
    Jak jste vyhráli bitku proti Meson cannonu a Scorpitronovi a tomu dalšímu najednou? Nějak netuším jak na to.
    GAF
    GAF --- ---
    D1RABBIT: já právě vůbec nevim. Google ani Wikia mi nepomohli.
    GAF
    GAF --- ---
    ...Honey badger don't care, that's why it's charging...

    COŽE :D !!

    Kdo ještě uplně čirou nepochopitelnou a téměř nemožnou náhodou nezná tak reference na tohle:

    The Crazy Nastyass Honey Badger (original narration by Randall)
    https://www.youtube.com/watch?v=4r7wHMg5Yjg
    GAF
    GAF --- ---
    Hele lidi, přidává se Perception u různých charakterů dohromady? Nebo to funguje, že se bere Perception nejvyšší v partě nebo jak to je, tušíte někdo?
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    jj i Farmer atp. dost veci to dovysvetli a vpodstate to prevypravi jednicku.
    GAF
    GAF --- ---
    Tak sice se stejně probírá Wasteland vedle v Nextgenu, ale co už no...

    Doporučuju si fakt přečíst ty Ranger's Memoirs. Jsou dobře napsaný a několikrát jsem se při tom i zasmál. Ostatně všechny tyhle logbooky a texty ve Wastelandu vůbec mi připadnou dost fajn.
    GAF
    GAF --- ---
    Ty drobný věci na Wastelandu 2...

    Želva motající nožkama vzhůru nohama a zachráněná "Animal whisper" skillem za 18 XP si začala ťapat kamsi pryč a po chvíli mě ji přestalo bavit sledovat.

    ...jen abych ji asi po deseti minutách chození po Topekan campu našel na uplně druhym konci mapy, jak si spokojeně dál někam pomalu ťape.
    GAF
    GAF --- ---
    Už podruhý se mi v Original Sin stalo, že jsem zabil někoho, koho jsem zabít neměl a tudíž získal jeho věci i například. A ještě ke všemu mi to hodilo ten rozhovor mezi postavama a vytřískal jsem z toho ...+1 compassionate, protože si postavy řekly, že by měly být opatrnější...?!

    Wtf! :D kam ten svět spěje.
    GAF
    GAF --- ---
    Hmm, tak teď jsem porazil na svojí trojce 3 level 5 zombieky (Rob + 2 u převrácenýho vozu s mrtvym volem).

    Ty elementy to chce používat hodně a naučit se to, tjn. Tohle bych při prvnim playthrough na začátku nedal.
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    GAF: je to tvoja neschopnosť pochopiť to správne - mnoho nepriateľov pri zásahu uvoľňuje nejaký element, konkrétne jed trebárs zombie. Takže preto urobí knockdown kúzlo okolo nepriateľa oblak jedu, lebo mu dá aj nejaké poškodenie.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    DOCKINEZ: Kdybys místo psaní těhle příspěvků raději hrál! ;)

    (Ale jo, tohle dilemato mám posledních X let docela intesivně a rozhodl jsem se s tím konečně něco dělat ;).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam