• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GAFTahové RPG na PC (okrajově i na konzole)
    Díky kickstarteru a aktivitám komunity na netu se tenhle pomalu vymírající žánr zase zvedá na nohy. Pořád je ale těžké o dobrý AAA titul nebo alespoň konkurence schopnou indiovku žánru Tahové RPG zavadit, vzniká jich málo nebo jsou "skryté" pro nedostatek informací. Klub by měl být o sdílení informací o vzniku nových, diskuzi o starých, doporučení, radám atp...

    PS: Berou se i pauzovací RPG a vůbec cokoliv co má aspoň trochu blízko k tahovému pojetí a aspoň nějaké RPG prvky
    rozbalit záhlaví
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    DOCKINEZ: Hmm, tak nejblíže tomuto požadavku jsou Age of Rifles, když si pohraješ s editorem no...
    Wargame Construction Set III: Age of Rifles 1846-1905 for DOS (1996) - MobyGames
    http://www.mobygames.com/game/dos/wargame-construction-set-iii-age-of-rifles-1846-1905

    Jdou tam vyrábět v editoru i jednotky, takže jim můžeš přisoudit jiné vlastnosti... ale to si vlastně hru děláš sám ;).
    GAF
    GAF --- ---
    DOCKINEZ: whoa, tak takovýho něco jsem asi ani neviděl. Ale já jsem právě na to fantasy a sci-fi, tak třeba budou vědět ostatní.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    GAF mi pripomnel, jak moc bych si dal nejaky tahovy RPG z prostredi prvni svetovy valky. Nejlip neco jako Jagged Alliance/Ufo/Silent Storm bez fantasy picovin. Vecna skoda, ze nic takovyho neni.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    GAF: Dík za tip, koukám, že je to i na Androida, ježíšek naježil nějakej tablet, tak na to kouknu.
    GAF
    GAF --- ---
    DAVESADE: boží, přeju. Je to parádní model, když to je za pár eček a dá se k tomu vracet.

    Trochu jsi mě tim připomněl Call of Cthulhu: Wasteland. Kde sice postavy měly už dost RPG možností, ale taky to bylo zvláštním způsobem minimalistický a přesto (nebo právě proto) skvěle hratelný.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Crimson Shroud je vynikajici. Takovej ten kousek, kterej mohl klidne vyjit uz v roce 1984 na Macintosh a hral by se vicemene uplne stejne.

    Dal jsem jeden pruchod (12 hodin), ale furt to mam nainstalovane, casem se tomu mozna vratim.

    Urcite nedocenena hra, ale vzhledem k extra-mega-über hardcore konceptu se tomu az tak nedivim. Zajimaly by mne nicmene udaje o prodejich.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    GAF: Například si nejsem jistý, zda by Crimson Shroud prospělo, kdyby se to odehrávalo v otevřeném světě, mohl sis brát questy, s bohatým příběhem... ono by se to asi rozmělnilo a nebylo by to v tom výsledku ono. Je to minihra, ždímá ze svého konceptu maximum tím, že je zasazená do jednoho menšího hradu s pár goblinama a zombiema - a že se story dá točit dokola. Tím pádem ten počet skillů a kouzel a zbraní je "tak akorát" a systém funguje bezvadně. Fakt je, že motivace k opakovanému hraní je malá, vlastně si jen zvyšuješ obtížnost... ale na druhou stranu - já se ke hře vrátil po roce a hned jsem jí zase propadl. Podle mne půjde o titul, ke kterému se v budoucnosti ještě mnohokrát vrátím. Používám u toho trochu jinou část mozku, než je u her obvyklé a to mne baví moc - a rád si to osvěžím.
    GAF
    GAF --- ---
    DAVESADE: aha, takhle. Nepochopil jsem to s těmi souboji a teprve teď mi došlo, že je potřeba to brát doslovně. Tj. taková minihra. Ale jj, jak to píšeš, zní to pěkně. Občerstvujícně. A o Vagrant Story už slyšel asi něco každý, tj. hold jeho tvůrci a že se snaží dělat takovýhle projektíky.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    To snad ani není škoda, protože seznam her na 2015 je už takhle šeredně dlouhý ;).
    THESTOUPA
    THESTOUPA --- ---
    THESTOUPA: a uz to opravili...

    Info o vydání Fire Emblemu letos bylo chybné | ninty.cz
    http://ninty.cz/3ds/info-o-vydani-fire-emblemu-letos-bylo-chybne/
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    GAF: O hře jsem se rozepisoval onehdy na blogísku, ale nyní bych dodal asi toliko:

    Chodíš po jednoduchém dungeonu a čteš si popisky, příběh atd. Na předem daných místech dojde k souboji s předem danou skupinkou nepřátel. Tyto souboje mají několik hlavních variant - útok na dálku, na blízko, ve tmě / mlze, přepadení, útok ze zálohy - těchto typů soubojů je v celé hře asi tak deset a jde o modifikaci pravidel pro prvních X kol souboje. V zásadě se tedy snažíš pro každou bitku odladit výbavu party na míru. Když to hraješ poprvé, tak samozřejmě nevíš, do čeho jdeš - hra je stavěná na vícenásobný průchod, když už víš, co tě čeká a můžeš se na to připravit.

    Postavy mají své skilly (ty se odemykají automaticky během hry a nejde to nijak moc ovlinit) a pak výbavu, v které to celé vězí. Na každý kus výbavy můžeš navěsit až dvě kouzla. Výbava ti rovněž ovlivňuje vlastnosti postav, včetně maximální hodnoty zdravíčka a many. Neexistuje zde tedy žádný level postavy, jenom její výbava (jako v Monster Hunterovi). Vtip je v tom, že nepřátelé se řídí tím samým pravidlem - tj. goblini jsou pořád goblini, ale jak mají lepší výbavu, víc ti zatopí. Hra tak má pořád dost vysokou laťku obtížnosti.

    Pointou je, že kouzla jsou opravdu mocná a získáváš jich docela málo, takže si dvakrát musíš rozmyslet, na kterou výbavu si kouzlo nalepíš. Brzy se totiž stane, že například meč s prima kouzlem je proti silnějším nepřátelům bezmocný a ty stojíš před volbou - zahodit blbej meč a vzít si lepší - ale přijdeš o kouzlo. Anebo si necháš blbej meč i s dobrým kouzlem.

    Alchymie hry spočívá v tom, že identické kusy výbavy lze fůzovat a udělat si tak meč +1, +2 a tak dále. Tím pádem blbej meč +4 je najednou moc dobrej a to navěšené kouzlo ti na něm zůstane. Kde ale sehnat více kusů téže výbavy? No soubojů je celkem 10 a některé se dají opakovat (je tam systém zombií...), takže můžeš grindovat a vyhnat si výbavu o pár úrovní výše.

    Tím pádem myslím začíná vyplývat nutnost specializované výbavy. Když jdeš na minotaura z dálky nebo na téhož minotaura zblízka, zvolíš podle toho nejen adekvátní zbraně, ale i adekvátní magii. Já mám třeba 2x stejný meč, ale pokaždé s jinými kouzly.

    Partu tvoří bojovník, lukostřelec a čarodějka. Většinu výbavy mají separovanou (brnění je jen pro bojovníka, hábity jen pro čarodějku), ale například prsteny a podobné tretky lze dát komukoli. No a právě z bossů ti vypadávají unikátní tretky, skrz které můžeš výrazně změnit herní styl svých postav. A ano, při opakovaném hraní ti tretky padnou vícenásobně, takže máš tretku +1 a tak dále (anebo máš dvě stejné tretky a dáš je dvěma postavám?).

    Tohleto všechno dostává smysl až při druhém a hlavně třetím průchodu hrou. Pak jsou i ti nejobyčejnější nepřátelé tak silní, že jde o každé číslíčko v nekonečně rozsáhlých statistikách postav a výbavy. Pár slov k soubojům:

    Během kola můžeš udělat vždy dvě akce. Útok / magie / předmět + skill. Skilly ti modifikují rychlost postavy, šanci na zásah, přidají dodatečnou damage k útoku a podobně. Skilly žerou manu, stejně jako magie. Manu získáváš buď klasickým útokem, tím že jsi zasažen, anebo lahvičkama nebo meditací (což je jeden z mála skillů, na který nepotřebuješ manu). Na začátku bitky tedy obvykle zpočátku zaútočíš, zamedituješ a jakmile máš trochu many, měníš styl hraní. Naházíš na sebe všechny super zlepšováky, pak na nepřítele hodíš prokletí a pak útočíš, případně nějakým hromadným kouzlem ničíš všechny. Nepřátelé ale umí nemlich to samé, dokonce tě umí odčarovat (přijdeš o všechny buffy) a podobně - AI je jednoduchá, ale sakra funkční.

    Z počátku hry máš například skill Fortify nebo Focus, které přidávají 10% do obrany resp. zásahu. Pak se ti odemkne Fortify II, Focus II a tak dále, což dává 20%, ale žere 2x tolik many. Každopádně použitím skillu a následným útokem vyčerpáš možnosti své postavy v daném tahu a hraje někdo jiný.

    Časem si ale odemkneš i skill, který umí dělat dva efekty najednou. Např. útok + přidá 10% do zranění. Začne ti docházet, že používáním těchto skillů šetříš tahy, i když stojí strašně moc many. A zopakuji se - tví nepřátelé mohou disponovat těmi samými skilly (a obvykle jimi disponují dříve než ty ;).

    Takže začneš řešit manu - na začátku prvního souboje máš čistou nulu - ale po vítězství ti mana nezmizí, zůstává ti tolik, kolik si měl na konci bitky. Ale tím, jak chodíš, tak průchodem každé místnosti ti trochu many ubyde. Takže abys souboje řešil efektivně, začneš si dělat grindovací kolečka. Nejprve si zabojuješ s goblinama, kteří jsou slabouncí a u nich si vyženu manu do maxima, pak je zabiju a utíkám na dalšího nepřítele, kterého díky nabité maně sejmu ve třech tazích.

    Teď jsem třeba získal kouzlo Ressurect II, které umí oživit postavu s maximálním zdravíčkem i manou. Takže dělám to, že nepřátele hodně zraním, pak na hodím Reveal (vím, kolik přesně jim zbývá) a nechám si zabít dvě ze tří postav (můžeš i útočit sám na sebe, mimochodem). Třetí postavou pak zbylé dvě oživím pomocí Ressurect II a nepřátele dorazím jednou ranou. A mám krásně nabitou celou partu ;).

    Jedna z věcí, kterou ale umí jenom tvoje postavy, je házení kostkami (celá hra je vlastně pen'n'paper seance). Kostky získáváš buď podváděním (při nějakém testovacím hodu si ji necháš v rukávu nebo spadnout pod stůl...) anebo tím, že během souboje buduješ tzv. kombo sekvenci. Každé kouzlo a skill spadá do jedné z osmi tříd (čtyři základní elementy, blesk, světlo, temnota, plasma) a tvým úkolem je střídat všechny elementy během bitvy - žádný nesmí jít dvakrát a např. oheň nesmí jít hned po vodě atd. Když děláš tuto kombosekvenci správně, dostáváš kostky - nejprvě čtyřstěnnou, pak šesti, osmi a deseti. Dvanácti a dvacetistěnnou kostku lze získat jenom podfukem.

    I skilly tvých nepřátel budují tvou kombo sekvenci, takže když víš, že Lich disponuje temnou magií, tak ty ji naopak moc nepoužíváš, protože jinak se snadno stane, že oba dva hodíte kouzlo/skill ze stejné třídy a kombosekvence se resetuje a nemáš z toho žádné kostky.

    Nic tě k tomu vlastně nenutí, ale když máš dost kostek, tak můžeš je přidávat k damage, k léčení, ale také když máš dost kostek, tak pobereš na konci bitvy více lootu. Podle všeho to při třetím průchodu nejde bez kostek hrát. Jo a taky nepoužívám skoro žádné itemy, protože jich je ve hře spíše málo (nejdou koupit nebo tak - celá hra jsou jenom souboje).

    Hru dělal Yasumi Matsuno, týpek, který je zodpovědný za Vagrant Story a i když je Crimson Shroud v zásadě minihra za pět ojro, je to jedna z nejchytlavějších her, co jsem na 3DS hrál (teď mi počítadlo ukazuje přes 40 hodin, což je na minihru úctyhodné myslím. Jeden průchod hrou je na 10 hodin asi).

    Toliko úvod.
    GAF
    GAF --- ---
    DAVESADE: jakože jsi odehrál zatím jenom deset soubojů? A pověz něco o konkrétním systému dovedností v téhle hře prosím. Přijde mi zajímavá, když o ní takhle mluvíš.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Furt mi přijde, že se málo mluví o Crimson Shroud. Jsem na konci třetího průchodu a je to jedna z nejlepších tahovek, co jsem kdy v životě hrál! A když člověk googlí, tak najde leda prd. Fakt je, že obsahově je hra chudá, je to vysloveně o ždímání systému a strategii. Story je oukej, ale nikterak zvlášť poutavá, postavy jsou jenom tři a soubojů je celkem asi tak deset... což na první pohled působí, jako málo. Ale při hraní si to člověk začíná vychytávat a při vyšší obtížnosti už opravdu záleží na každém prdu, na každém bodíků v jakékoliv vlastnosti. Možná jsem staromódní, ale opravdu nemohu dostatečně hru doporučit už jenom proto, jak je unikátní.
    THESTOUPA
    THESTOUPA --- ---
    tak pry by ten novy Fire Emblem mohl vyjit uz letos...

    Australské Nintendo uvádí nový Fire Emblem pro letošní rok | ninty.cz
    http://ninty.cz/3ds/australske-nintendo-uvadi-novy-fire-emblem-pro-letosni-rok/
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Ja vcera dojel The Keep na hard. Bylo to super, krasne jsem si hru uzil a nasel vetsinu secretu, na kterych jsem si pri prvnim prochazeni vylamal zuby (a pritom ten tip na odkladani naradi byl tak zjevny!)

    V kazdem pripade jsem tentokrat jel za bojovnika. To neznamenalo, ze jsem nekouzlil, ba prave naopak. Jen jsem behem hry nedal do inteligence ani bod a pri postupu na novou uroven jsem daval vzdy dva body do sily a jeden do obratnosti. Spolu s nejakym tim vybavenim na rychlejsi dobijeni staminy byl boj krasne elegantni a efektivni - sek, sek, sek, kombo, kouzlo, kouzlo,... ty uz jses mrtvej?

    Dokonce jsem hlavniho zapornaka vubec nemusel nejak slozite upizlavat. Cesta valecnika je prima, takze jsem na nej nakracel, zacal do nej sekat bitevni sekerou, a nez jsem stihnul dopit druhy lektvar staminy, byl ten jouda tuhej, ani na jediny kouzlicko se nevzmohl.

    To mne privadi k zaveru, ze i na hard je hra furt dost jednoducha.
    S7ANLEY
    S7ANLEY --- ---
    Obe vyzerajú fajn :)
    THESTOUPA
    THESTOUPA --- ---
    S7ANLEY: dneska ma urcite vytecnej pomer cena/vykon Tom Clancy's Ghost Recon Shadow Wars :-)
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    S7ANLEY: Krom Fire Emblemu bych rad doporucil Crimson Shroud.
    S7ANLEY
    S7ANLEY --- ---
    Dik za info. Chcel som sa ešte opýtať, nejaké typy na ťahovky pre 3DS?
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    S7ANLEY: Z traileru jsem vyčetl leda tak to, že celá mapa bude vymodelovaná ve 3D, takže animačky útoků budou vypadat lépe, přirozeněji. To je tak všechno, ale slibují "více možností a kombinací"...
    THESTOUPA
    THESTOUPA --- ---
    S7ANLEY: zatim to nema ani jmeno, takze na dohravani mas asi casu dost.

    Nintendo 3DS - Fire Emblem Teaser Trailer
    https://www.youtube.com/watch?v=Pz2LJ-4DDWU
    S7ANLEY
    S7ANLEY --- ---
    DAVESADE: Na základe tvojích komentov som si 3DS kúpil pred mesiacom a Fire Emblem som ešte nestíhol ani dohrať, zatiaľ som na 45 hodínách a ešte mi ostáva asi 5 side questov pred finále. To som to chcel prejsť ešte aspoň raz na ťažšej úrovni a HC móde, tak neviem či sa k tomu vôbec dostanem. Nejaké nové features alebo len iná kampaň?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam