Není tady zas tak moc živo, takže snad neurazí, když zmíním Fire Emblem Fates.
Hra pokračuje v tradici předchozího dílu Awakening, který řadím nejen mezi špičky tahových RPG, ale i mezi nejlepší hry na 3DS.
Fates jde dál evolučně - klasický trojuhelník sword > axe > lance je nyní obohacený o varianty zbraní, nové skilly a podobně. Engine je nyní komplet 3D, tj. souboje jsou bez loadingu, hra vypadá skvostně designově i techicky. Systém vztahů mezi jednotkami je skoro stejný, ale více se soustředí na alternativní větve příběhu, prohlubuje taktický zážitek, jelikož jinak grupujete jednotky.
Ale krom toho posouvá tento Fire Emblem masivním krokem vpřed i JRPG premisu, v rámci tohoto subžánru. Klasickou linku hlavních příběhových questů nyní prokládáte návštěvami vlastní pevnosti, kterou vylepšujete, skrz tyto pevnosti pak můžete poměřovat své síly s ostatními hráči online, můžete tak grindit do zemdlení a kašlat na hlavní dějovou linii - anebo se naopak můžete na pevnost vykašlat a jít jen po krku story - ona ta pevnost snad s výjimkou kováře není vlastně potřeba k prostému dohrání. Když ale děláte od každého trochu, zjistíte, že hrajete fantastické JRPG s tunami obsahu, vedlejších questů, náhodných prvků, ale i matematických vychytávek pod vaší nepřímou kontrolou.
No hlavně bych vyzdvihl fakt, že celá hra se vlastně skládá ze dvou masivních scénářů Birthright a Conquest, mezi kterými si musíte po páté misi vybrat. Každý scénář se soustředí na jiné aspekty hry (Birthright je spíše pro milovníky RPG, Conquest je spíše pro lidi posedlé taktickou strategií) a vypráví příběh z opačné strany barikády. Sám nyní dohrávám Birthright a nestíhám valit bulvy, o kolik moc dotáhli Inteligent System tuto sérii. Krásná hra!
Nyní koncem května má vyjít zbrusu nový Fire Emblem Echoes, což má být remake druhého Fire Emblem z Famiconu. To by taky mohl být zajímavý zážitek.