• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    _BENNYNepodmíněný Základní Příjem
    JUNIPETRUS
    JUNIPETRUS --- ---
    SEAMON: jakej ucet mas na mysli?
    Co kdyby se uvedl priklad s realnou bankou?
    SEAMON
    SEAMON --- ---
    JUNIPETRUS: Takze.. Ak mame banku, ktora ma na ucte 0 - kolko mi z toho uctu moze pozicat? Ja viem, ze sa to tu uz niekto pytal, ale co narobim.
    SEAMON
    SEAMON --- ---
    GORG: Ono toto s NZP nema moc spolocneho realne. Deviaty rocnik je proste blbe riesenie na blby problem (vlastne az doslova). Ked sa realne pozrieme na obsah uciva na ZS a to, ze mame realne jedincov, ktory tieto temy proste menatalne nedaju, tak je to na zaplakanie.

    Problem je ten, ze v ramci tohto riesenia trpia ziaci, ktori sa realne dalej dostanu. Tj pre tychto ludi by sa ten cas dal vyuzit ovela lepsie. Len nato musi byt urcita vola politikov. Ale debata o skolstve - ktore aspon u nas je dlhodobo podfinancovane a o tom, co by slo spravit lepsie - ta by bola nadlho a totalne OT.
    JUNIPETRUS
    JUNIPETRUS --- ---
    SEAMON: takze taky veris, za banka pujcuje penize, ktere ji pujci ostatni lidi. A vis, ze deti nosi cap?
    SEAMON
    SEAMON --- ---
    JUNIPETRUS: Zmluva s bankou standarne znie tak, ze "tvoje" peniaze defakto v banke neexistuju. Peniaze, ktore vlozis su jej a ona v ramci tvojho uctu eviduje to, ze ti dlzi to co tam vlozis. Tj. nie nepoziciava vklady vkladatelov, lebo sa to tak vobec neeviduje. ;) Zaroven vsak plati, ze ak ja nevlozim peniaze do banky, tak na zaklade tychto penazi ona nemoze nic pozicat.

    V com je teda problem systemu? Ked tam je nejaky zasadny problem, tak ho popis.
    GORG
    GORG --- ---
    Pokud jde o to, aby na děti někdo dohlížel, tak kvůli tomu nebudu vytvářet další ročník :-) Na to stačí koncentrák, školky, družiny, skaut nebo jak píšeš ta stáž ve firmách.
    Podobně s letní/zímní čas. to je jako žít v blázinci :-) Prostě bych asi hodně věcí dělal jinak a to "seriozní" mi často přijde komický .) Někomu zas to NZP. Mně to přijde rozumější než to, že politici řešejí plenkovné, protože plenky a jejich danění hýbou světem
    JUNIPETRUS
    JUNIPETRUS --- ---
    SEAMON: souhlasis tedy s faktem, ze banky nepujcuji vklady ostatnich vkladatelu?
    GORG
    GORG --- ---
    SEAMON: No ve výsledku jsou to vyšší náklady na rozpočet. Svobodní byli třeba pro zrušení 9ky.
    JUNIPETRUS
    JUNIPETRUS --- ---
    SEAMON: s cim tedy nesouhlasi co jsem napsal?
    SEAMON
    SEAMON --- ---
    JUNIPETRUS: Eee... nie nepytal. ;) Inak je fascinujuce ako z jasne definovaneho a pomerne primitivneho systemu selektivne ignorujes veci, ktore ho tvoria aby si dospel k svojim interpretaciam.

    M1 su z hladiska ekonomiky bank rozne formy dlhov, ktore su reprezentovane penazne. Ved to, ze tie "peniaze" su znacene M1 samo o sebe naznacuje, ze su odlisne od M0.

    Chapes, ze ak keby banky nepouzivali frakcne bankovnictvo a poziciavali realne peniaze svojich klientov, tak by to stale boli realne dlhy?

    To spolecne s pozadavkem na placeni uroku vytvari vsechny tzv. ekonomicke krize a problem zadluzovani statu.

    A teraz mi este povedz, ze tie peniaze na splatenie uroku neexistuju a mame to jasne...

    Bohuzel, spousta lidi, vcetne Fionara a Bennyho stale veri tomu, ze banka pujcuje penize ostatnich lidi.

    Neviem ako ostati ludia, ale Fionara a Benny si to jednoznacne nemyslia a je to dost zjavne.

    Ale poprosim ta - sformuluj konkretne, co je frakcnom bankovnictve zle, tj. co je ten problem, na ktory poukazujes.
    SEAMON
    SEAMON --- ---
    GORG: Vies.. najprv som zacal realne na toto nieco pisat, ale nie. Tvoja predstava podstaty studia Teorie mnoznin sa zjavne hybe niekde uplne inde ako je standard. A predstavy o vyucovani matematiky su natom podobne.

    U nas sa 9 rocnik vytvoril ciste koli tomu, ze sa tym naplnila "dlzka" povinnej skolskej dochadzky. Tj. nevznikala situacia, ze sa dieta niekam muselo dostat po 8mom rocniku - tj. bud na nejaku SS, alebo zostalo na ZS a terorizovalo nizsie rocniky. Skratenie dochadzky by bolo asi realne lepsie, len to by zas narazalo na xy inych zakonov. To, ze to je realne blbe riesenie to je druha vec. Mozno keby 1/2 roka zaviedli ako stazovanie v nejakych firmach a druhu 1/2 pripravu na primacky, tak by to aj zmysel malo.
    JUNIPETRUS
    JUNIPETRUS --- ---
    Tady si muzete primo precist co pise anglicka banka.
    Rika presne to same, co ja a profeser Jilek, ze banka pujcou vytvareni nove penize.
    Ale mozna je jen projev neznalosti zakladni stredoskolske latky:-)

    http://www.bankofengland.co.uk/publications/Documents/quarterlybulletin/2014/qb14q102.pdf
    http://www.scribd.com/doc/213346051

    "
    Topical articlesMoney creation in the modern economy15
    Introduction
    ‘Money in the modern economy: an introduction’, acompanion piece to this article, provides an overview of whatis meant by money and the different types of money that existin a modern economy, briefly touching upon how each type of money is created. This article explores money creation in themodern economy in more detail.The article begins by outlining two common misconceptionsabout money creation, and explaining how, in the moderneconomy, money is largely created by commercial banksmaking loans.
    (1)
    The article then discusses the limits to thebanking system’s ability to create money and the importantrole for central bank policies in ensuring that credit and moneygrowth are consistent with monetary and financial stability inthe economy. The final section discusses the role of money inthe monetary transmission mechanism during periods of quantitative easing (QE), and dispels some myths surroundingmoney creation and QE. A short video explains some of thekey topics covered in this article.
    (2)
    Two misconceptions about money creation
    The vast majority of money held by the public takes the formof bank deposits. But where the stock of bank deposits comesfrom is often misunderstood.
    One common misconception isthat banks act simply as intermediaries, lending out thedeposits that savers place with them.
    In this view depositsare typically ‘created’ by the saving decisions of households,and banks then ‘lend out’ those existing deposits to borrowers,for example to companies looking to finance investment orindividuals wanting to purchase houses.In fact, when households choose to save more money in bankaccounts, those deposits come simply at the expense of deposits that would have otherwise gone to companies inpayment for goods and services. Saving does not by itself increase the deposits or ‘funds available’ for banks to lend.Indeed, viewing banks simply as intermediaries ignores the factthat, in reality in the modern economy, commercial banks arethe creators of deposit money. This article explains how,rather than banks lending out deposits that are placed withthem, the act of lending creates deposits — the reverse of thesequence typically described in textbooks.
    "

    " Money creation in reality
    Lending creates deposits — broad moneydetermination at the aggregate level
    As explained in ‘Money in the modern economy: anintroduction’, broad money is a measure of the total amountof money held by households and companies in the economy.Broad money is made up of bank deposits — which areessentially IOUs from commercial banks to households andcompanies — and currency — mostly IOUs from the centralbank.
    (4)(5)
    Of the two types of broad money, bank depositsmake up the vast majority — 97% of the amount currently incirculation.
    (6)
    And in the modern economy, those bankdeposits are mostly created by commercial banksthemselves
    Commercial banks create money, in the form of bank deposits,by making new loans. When a bank makes a loan, for exampleto someone taking out a mortgage to buy a house, it does nottypically do so by giving them thousands of pounds worth of banknotes. Instead, it credits their bank account with a bankdeposit of the size of the mortgage.
    At that moment, newmoney is created.

    For this reason, some economists havereferred to bank deposits as ‘fountain pen money’, created atthe stroke of bankers’ pens when they approve loans.
    (1"
    JUNIPETRUS
    JUNIPETRUS --- ---
    SEAMON:Ptal si se, jak muzou banky krachovat, tak sem ti to vysvetlil.
    Nechapu, jak muzes napsat, ze banka generuje nove dluhy castecne kryte realnou menou, a zaroven rikat, ze nevytvareji penize z niceho?
    Ucetni penize, to znamena agregat M1 je z hlediska ekonomiky a bank penize. Lide tim plati za domy, podnikatele za material a vyplaty atd.

    Banky tyto penize vytvari z niceho, kdyz nekomu poskytkou pujcku, a uctuji si za to uroky.
    Vsechny nove penize vznikaji jako dluh, proto se to nazyva dluhove penize. Tyto penize se splacenim dluhu zase nici.
    A to je ten problem. To spolecne s pozadavkem na placeni uroku vytvari vsechny tzv. ekonomicke krize a problem zadluzovani statu.

    Bohuzel, spousta lidi, vcetne Fionara a Bennyho stale veri tomu, ze banka pujcuje penize ostatnich lidi.
    Proto je nutne se zamerit primarne na osvetu, aby vsichni znaly zakladni fakta. Pak se muzem bavit o konsekvencich z toho vyplyvajich.
    A me zajimava veris tomu taky nebo ne? Pokud ne, proc se to nepokousis vysvetlit nestatnikum jako je Fionor a Benny?


    GORG
    GORG --- ---
    Jakože z pohledu esoteriky narážím na to, že jsou velmi zajímavá čísla 0 až 23 resp. 0 až 9, 0 až 2 * 12.
    Něco takového jsem si i všiml v nových osnovách "environmentální výchovy", kde se píše a vysvětluje s dětmi, proč je číslo 12 mystické číslo, proč máme 12 hodin, 12 hvězd na vlajce EU atde.
    GORG
    GORG --- ---
    SEAMON: Nevím, jestli toho není zbytečně moc. Ve výsledku by možná byla vhodnější ta teorie čísel... lépe se obeznámit s přirozenými čísly než desitinými místy, Ale to je můj názor. Jen že mi přijde, že umět kvandratické rovnice apod. lepší pochopení čísel jako takových, protože mi to připadá poměrně zajímavý. Nebo teda možná jak pro koho :)
    Ale tím spíš bych to nechal na zájmu toho dítěte. To mi na tom mém pohledu přijde podobné NZP. Opačný pohled je osvícená diktatura školních osnov.
    To že vláda řeší (zavádí/ruší) 9. rok základky je myslím vrchol ledovce toho, kdy stát se zbytečně plete do kam ani nemá co pohledávat. Podobně proč vůbec má prezident jmenovat profesory?
    SEAMON
    SEAMON --- ---
    GORG: Az nato, ze na ZS sa konci cca na kvadratickej rovnici a integraly a limity sa preberaju na SS - aspon teda pokial ja viem. Uspechom ZS je ked deti realne pochopia zlomky, percenta, zaklad funkcii a to ako aplikovat geometriu na realny svet.
    SEAMON
    SEAMON --- ---
    JUNIPETRUS: No super, takze zakladnu ideu poznas, tak v com mas problem?

    "Dlzobne" peniaze sa bankou vytvaraju podla urcenych pravidiel a maximalne mnozstvo, ktore sa multiplikovanim vytvory je obmedzene prave cez rezervy (viz. http://en.wikipedia.org/wiki/Fractional_reserve_banking - ta tabulka).
    Inak tu si treba uvedomit, ze aj keby banka poziciavala len peniaze svojich klientov - tak by aj tak vytvarala dlzobne peniaze, to ze sa to pri frakcnom bankovnicve este multiplikuje je jej umoznuje vacsiu mieru spekulacii. Tiez je teda jasne, ze banky negeneruje nove peniaze - generuju len nove dlhy, ktore su do urcitej urovne kryte realnou menou. Tj - ziadne peniaze sa nevytvaraju z nicoho, ziadne peniaze sa pri splateny dlhu nenicia, atd.

    Treba si uvedomit, ze na tento system navazuje cela linia dalsich veci - napr. to ze clovek dostava za peniaze banke urok je dosledkom toho, ze banka tie peniaze investuje a to je hlavny zdroj jej prijmov. Ak by sa investovanie zatrhlo - tak si za ucty budu vsetci platit a dostupnost uverov (hlavne pre "bezneho" cloveka) by dost radikalne klesla.

    A kedze principy frakcneho bankovnictva poznas - tak ti hadam je jasne, ze ten clanok
    JUNIPETRUS je pekna zhovadilost - kedze autor pise:
    True, the fractional reserve system does allow banks to lend out considerably more than they hold in reserve, and true, if savings don't suffice, private banks can seek to borrow more from the central bank.

    A potom je zrazu prekvapkany:
    In other words, everything we know is not just wrong – it's backwards. When banks make loans, they create money. This is because money is really just an IOU.

    Takze co sa vlastne stalo - Bank of England popisuje ako frakcne bankovnictvo funguje a autor napisal blby clanok.

    Ked uz sme pritom a tak pekne sme si ukazali, ze sa ziadne peniaze negeneruju a ze to cele su vlastne dlhy.. Skus pouvazovat v tomto smere o tomto NEKROMANT. Nie je to priam az uchvatna hovadina? :D
    JUNIPETRUS
    JUNIPETRUS --- ---
    The truth is out: money is just an IOU, and the banks are rolling in it | David Graeber | Comment is free | theguardian.com
    http://www.theguardian.com/...sfree/2014/mar/18/truth-money-iou-bank-of-england-austerity?CMP=twt_gu
    GORG
    GORG --- ---
    NEKROMANT: Zajímavé bylo, že mě teorie čísel začala zajímat až mimo školu zcela z dobrovolného mého zájmu před pár lety.
    Imho to mohli zařadit na základní školu i na první stupeň spolu s množinama než se pustili do počítání integrálů a kdesicosi, co člověk nikdy většinou v životě potřebovat nebude ani na pikosekundu. Zpravidla ani teoretické znalosti natož to umět počítat.
    NEKROMANT
    NEKROMANT --- ---
    ještě něco z levičáckého tisku, který tu bude jistě přirovnáván k blesku či nejhorší možné propagandě pocházející od samotného ďábla :D
    Adam Votruba: Podstata peněz - Deník Referendum
    http://denikreferendum.cz/clanek/6767-podstata-penez
    NEKROMANT
    NEKROMANT --- ---
    Školní = na učilišti kde jsme propadal :D a nikomu jinému takové prkotiny divné nepřišli.. Tak nevím jestli jsme to sem měl vůbec psát.. :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam