• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    YMLADRISMontessori - mimino, batole, školkáč i školák
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    VERONIKA22: nj, nevím jak kde, ale na té sociálce už taky nesedí úplné dyliny. Dá se s nimi jednat.
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    KEIKIN: No prostě musíš nahlásit, že tvé dítě vyučuješ doma. Aby jsi fakt popotahovaná nebyla.
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    KEIKIN: dle mapy naštěstí bydlím v okrese kde máme 3 takové školy a díky bohu vím, že alespoň 1 je nějak státem uznaná, a tak děti nemusejí být nahlášeni jako: vyučován doma.
    Možná kdybych se u někoho lépe informovala jak to přezkušování ve státní škole probíhá, tak bych se toho bála o něco míň.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    VERONIKA22: Tomu ale já nevěřím.
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    KEIKIN: ale cituji z článku: Znamená to, že pokud by si například zde v ČR někdo otevřel takovou školu, stát by ji jako školu neuznal, což by vedlo k tomu, že studentům by takové studium nebylo uznáno jako povinná školní docházka a jejich rodiče by měli problémy se sociálkou jako ti, kdož se o své děti nestarají.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    VERONIKA22: to je normálně díra na našem trhu. Minimálně ve větších městech by zájem určitě byl. -)
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    KEIKIN: velké díky za odkaz.

    Ráda bych se vložila úryvek z níže uvedeného odkazu:

    Leč Hanna a Daniel Greenbergovi byli jiného názoru. V roce 1968 se rozhodli právě takovou školu založit. Školu Sudbury Valley, ve které nejsou vyučovací hodiny, nevyučují se žádné předměty, nikdo studenty k ničemu nenutí, neznámkuje je, nijak jinak nehodnotí; je jim jen ponechán prostor, aby si dělali, co chtějí. Nejsou tam žádné třídy, děti nejsou věkově segregované, jsou všechny pohromadě, od čtyřletých až po devatenáctileté. Rozhodování (včetně toho, kterým učitelům bude a nebude prodloužena smlouva) je řešeno hlasováním, ve kterém jsou hlasy všech (čtyřletých, devatenáctiletých i učitelů) rovnocenné.
    Výsledky? Excelentní. Škola v Sudbury Valley za skoro padesát let své existence vychovala stovky úspěšných absolventů, kteří se jsou mimo jiné – kupodivu – schopni zařadit do státního školství: osmdesát procent z nich získalo vysokoškolský diplom.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    Svobodné školství - SvobodaUčení.cz
    http://www.svobodauceni.cz/clanek/svobodne-skolstvi
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    a tady jeji rozbor jak s batoletem a problematickym chovanim
    Dealing with Difficult Toddler Behavior II |
    http://nduoma.com/2014/11/27/dealing-with-difficult-toddler-behavior-ii/
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    montessori pro mimina

    tato pani fakt podrobne po mesicich rozepisuje co jak resila a ma systematicky pristup
    | Laying the Foundation for a Good Life… through Education from Birth
    http://nduoma.com
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    YMLADRIS: pravda doma to tak zařízené jakštakš máme. A díky za připomenutí jak to správně má být. Ještě vymyslím nějakou variantu na ven když mají rukavice :oD
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    VERONIKA22: montessori pristup se snazi aby si decko pokud mozno utrelo nos samo.
    Vymysli jak by tu cinnost dite mohlo zvladnout, zajisti mu na to nastroje, nacvici to s nim, a podporuje ho v nezavislosti.
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    Měla bych otázku jak to chodí u montessori přístupu: co má správně dítě říct, když mu teče rýma?

    (P.S. 100x vyslovená věta: teče mi rýma mě přivádí k šílenství)

    Žádám děti aby říkali: maminko utři mi nos. Přijde mi to logické - aby prostě sami vymysleli to řešení které problém vyřeší.

    Ale probírala jsem to s kamarádkou která praktikuje respektovat a zmiňovala mi, že v knize se píše, že rodič dítěti a nebo dítě rodiči má předat jen informaci a řešení má vymyslet ten druhý. Vyloženě to tam zmiňují. ( Markétko v koupelně stále ještě svítí světlo.......... vymysli řešení )

    Ale nějak intuitině mi přijde, že u montessori přístupu by se to mohlo řešit jinak - a nebo se mýlím? A to že po dětech chci vymyslet řešení je špatně?

    Předem díky za názory :o)!
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    BEBERA: ok, posta.

    jinak batole kdyz AJ neni az takovy problem - mne se hodne libi www.howwemontessori.com
    je to tam tridene dle veku, fotky, inspirace. Misty depresivni pac pani ma fakt asi dost penez (nejaka australanka) :-)

    ceske blogy monte matek mi casto prijdou jako ze "nudim se na materske, koukejte jak jsem dceri usila, uhackovala, vypalila z hliny a zalaminovala skvelou pomucku na prirazovani cervene na cervenou", coz neni pro mne... ale kazdemu co jeho jest :)

    nejake hlubsi vhledy do te aplikace montessori doma nachazim u teto Katariny (ma predskolaka a miminko), ma ruzne clanky napr. jak ukladat veci, jak ji funguji tacky, ... proste nejen "koukejte na aktivitu a stastny usmev decka": http://www.montessoridoma.cz/?cat=111
    Predskolak je kluk, nevim zda blondyna (to je ta starsi?) oceni bagry a planety, ale s tim si nejak poradis kdyztak
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    YMLADRIS: YMLADRIS: moc ti děkuju. Montessori znám jen tak povrchně - občas jsem si prohlížela nějaký web, přečetla nějaké články, ale nemám to v hlavě nějak důsledně utříděné. Ráda bych si proto přečetla nějakou knihu rozepisující podrobněji ideje a pozadí za všemi pomůckami a aplikacemi. Kvůli studiu nemám dostatek souvislého času, kdy bych se do toho mohla opravdu ponořit, pročíst kde co a vytvořit si v hlavě nějakou syntézu, proto jsem tě poprosila o nějaký tip, abych nešla slepými cestami.

    Metodu montessori a jak ji učit doma jsem si zarezervovala v knihovně, měla bych ji do měsíce mít. Ta .pdf knížka Montessori at home je sice úplně přesně proti tomu, jak jsem si to představovala - papírová kniha v češtině - ale po projetí sample pages mě hodně nadchla. Anglicky umím, požadavek na češtinu byl spíš jen kvůli rychlosti a pohodlnosti čtení, takže to není problém. Rozhodně ji musím mít, díky!
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    YMLADRIS: k tomu dvouletakovi mne jeste napada kouknout na toto video https://www.youtube.com/watch?v=suQtjioXvGU (bylo nize), mozna se ti dostavi AHA zazitek, resp. pro mne je to kondenzat toho, co si predstavuju jako montessori pro batole: jak s nim zachazijou, jak je ucasten rodinneho zivota, neni to ani kolem nej ("jak ho zabavit") ani proti nemu ("jak zajistit aby neotravoval a nezlobil").
    Ja cely to monte chapu jako ze montessoriova koumala metody jak s detma jednat jako by to nebyli debilove/mali satani. Ale jakou konkretni pomucku pouzivala pred sto lety, to uz mi tak zasadni nepripada...

    V cestine je jeste web www.mothering.cz, tamni dite Misko (teda vlastne slovensky je to) ma taky cca dva roky a maminka co to pise, je hodne monte.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    BEBERA: pro vek 0-3 existuje v cestine pokud vim jenom ebook, ktery se mi zda desne predrazeny: http://www.smyslovy-pruzkumnik.cz/co-nabizime/jak-vytvorit-montessori-domov/

    mela jsem ho pujceny z monte centra. Poberes z toho princip pripraveneho prostredi (upravit domov tak, aby batole mohlo co nejvic nezavisle zkoumat a co nejvic se podilet na realnych ukolech - nakrajet banan, zalit kvetiny a zmopovat kapky co rozlilo, ... a zaroven pro nej byl byt bezpecny a ono bezpecne pro byt, takze neslyselo furt Ne! Ne!), mozna tam resi i senzitivni obdobi (kdyz decko jevi zajem o -neco- , tak je fakt dobry ho v tom maximalne podporit, at je to hazeni, nuz, klice a zamky, zvirata, proste cokoliv. Nasledovat decko. Vymyslet cinnost, ve ktere to jde delat). Co se tyce slavnych montessori aktivit na tacku pripravenych v policich, byva jich tak max pet (vice hracek pretezuje) a casto se rotuji (vetsina hracek a aktivit je schovana), ale je dost batolat, ktere na hracky kaslou a chtej fakt spis s matkou varit polivku. Pozorovat dite, pomahat mu, ale jen minimalne (napr na jeho vyzadani atd). Ve dvou letech uz klidne muze chodit na montessori dilnicku, kde pochopi ten princip prace - vyberu si neco, mam svuj prostor tam to resim, ostatni delaji neco jineho, vratim zpet na misto, beru jinou. Rozvoj soustredeni. Nebrat nic jako "vzdelavani", ale proste umoznit decku aby se ponorovalo do sveho aktualniho zajmu.

    Co se tyce predskolniho veku, existuje knizka
    Metoda montessori a jak ji učit doma - Knihy Dobrovský
    http://eshop.knihydobrovsky.cz/...essori-a-jak-ji-ucit-doma-592623.html?slova=Elizabeth+G.+Hainstock

    kde jsou rozepsany aktivity praktickeho zivota, jemna motorika, jazyk, aritmetika. Na Amazonu kdyz si vyhledas tu autorku tak se do kouknout do te knizky na obsah, jestli aspon trochu AJ umis, tak poberes co v tom je.
    Nevim jak moc je ta kniha skvela. Jeste tam nejsem. Libi se mi spis
    http://homemontessoribookco.ipage.com/websitedownload/ThirdEditionsamplepages.pdf (ukazka)
    ktera je hodne obrazkova, cesky neni, nicmene muzu ti ju kdyztak poslat. Zalezi v jake jsi fazi a jak moc jsi na tom s tou AJ blede. Jestli se snazis uchopit co to je to montessori, nebo uz spis chces inspiraci na konkretni cinnosti..
    Hodne lidi to resi tak, ze jde na kurz. Vic penez, ale pro nekoho lepsi.
    ANNNA
    ANNNA --- ---
    BEBERA: Jojo, to je další... ale zrovna dneska jsem fakt koukala, jak s bojuje s mrkví a příborovým nožem - technicky to má zmáknutý, ale ten tupej nůž se po mrkvi smeká, místo aby krájel...
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    ANNNA: já ani nemám strach, že by to dítě bylo nějak extra nebezpečné sobě (dává si pozor), ale sourozenci - v rámci boje o mrkev, o místo u stolu, o židli, o cokoliv...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam