• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SVANDomácí vzdělávání - Úskalí známe, zajímají nás nápady
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    KAI: Jo, na tohle taky pomýšlím.
    (Pro to kloubení je samozřejmě asi nejlepší, když rodiče nemusí chodit do zaměstnání, ale živí se jako živnostníci.)
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    BALAENA: "na druhém, Mlho, na druhém - je to kroužek pro šesťáky :)"

    No na nějaký "kroužek", ať už formální nebo neformální je možné dítě posílat i když do školy nechodí.
    A psala jsi, že syn chodí do třetí třídy, myslel jsem, že to "posílání k odborníkům" vztahuješ i na jiné věci než na ten kroužek.
    Ale omlouvám se, jestli jsem reagoval podrážděně. Když si vzpomenu na "odborníky" na základce... (A prostě si myslím, že bych dítě na základce učit dokázal dobře, ani k tomu nemusím "odborník".)
    KAI
    KAI --- ---
    BALAENA: no vida, prima :)
    BALAENA
    BALAENA --- ---
    KAI: dítě může vzdělávat třeba celý tábor Siouxů, to není nijak omezený. Rodič ho dostal do péče na domácí vzdělávání a zodpovídá za to, že při přezkoušení dítě uspěje. Jak si to zařídí, je nakonec jeho problém.
    KAI
    KAI --- ---
    INUSHKA: ad skloubením domácího vzdělávání a pracovního života rodičů - mne treba napadlo, najit dalsi rodinu/rodiny, idealne nejaky hodnotove/myslenkove sprizneny lidi, dat dohromady vsecky deti a rotovat vsecky rodice tak, ze kazdy den s nimi bude nekdo jiny a kazdy z nich bude mit o den zkraceny pracovni uvazek. (zni to asi vylozene realne, ze, ale treba by to slo :)) dobry by to bylo v tom, ze by decek bylo dohromady trochu vic, nebyly by kazdy den s tim stejnym dospelym, kazdy dospely by do toho vnasel neco jineho. ale taky nevim, jaka jsou presne ta pravidla pro domaci vzdelavani, jestli muze na jedno dite dostat povoleni vzdelavat vic dospelych?
    BALAENA
    BALAENA --- ---
    CICHLASOMA: na druhém, Mlho, na druhém - je to kroužek pro šesťáky :)

    navíc tam všechny učitele znám :) na školu jsem ho zapisovala už s vědomím toho, kdo tam učí a jak tam kdo učí. na soukromých základkách ty odborníky klidně i najdeš, to se zase neboj.
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    BALAENA: " nejsem-li v požadovaném směru odborníkem, radši ho k odborníkům pošlu"

    To je docela optimismus, myslet si, že na základce, ausgerechnet na prvním stupni, najde "odborníky".
    BALAENA
    BALAENA --- ---
    KOC256: tak což o to, on se cítí být schopen a způsobilý jezdit sám už od školky. ale jsem realista. když se začte (což se při půlhodině v metru začte), nevnímá. a nevystoupí.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    BALAENA:
    to je ta dnešní mládež :)

    Já cestoval od druhé třídy přes celé město a to v době kdy místo mobilu jsem měl s sebou v aktovce jen kartičku, kterou jsem měl někomu vlepit, kdybych se ztratil a byl vystresovaný :)

    Myslím, že jsem ji nikdy nepoužil a v rámci cest domů jsem procestoval celé město :)
    BALAENA
    BALAENA --- ---
    SVAN: vozíme dítě přes půl Prahy (nechce se mi věčně zasněného třeťáka vypustit do metra samotného), platíme školné, i když o dost nižší než těch 50k, ale stojí mi to za to.
    SVAN
    SVAN --- ---
    BALAENA: Ale jasně to nijak netvrdím, to byla pouze odpověď na příběh šikany z klasické tovární školy.
    Už jsem tady odpovídala že malotřídky jsou zlato a nebo různé alternativy, ale tak nemám 50tisíc ročně na montessori školu která je nejblíž :)) a kdybych měla za rohem dobrou alternativu, tak do toho samozřejmě jdu a klidně bych se kvůli tomu i přesunula za Prahu kdyby to za to stálo a šlo to rozumně skloubit s prací, ale tu možnost jsem neměla. Takže pro mě varianta domácího vzdělávání
    BALAENA
    BALAENA --- ---
    SVAN: na to, abys nenechala z dítěte vychovat manažera, ještě nepotřebuješ vzdělávat dítě ausgerechnet doma. existují i alternativní školy

    mám třeťáka v malé soukromé (křesťanské) základce. Mohla bych ho učit i doma, naše škola má systematickou podporu domácího vzdělávání, jednu učitelku vyčleněnou jen pro domácí školu. Ale nechci. Nemám na to, abych mu poskytla tolik informací, kolik jich dítě požaduje. Teď se zrovna vnutil na kroužek pro páťáky a šesťáky - fyzika, chemie, laborky, mikroskopování. Jednak doma nemám vybavenou laboratoř, jednak tímhle směrem nemám dostatečně hluboké vzdělání. Dítě nasává informace jako houba, nejsem-li v požadovaném směru odborníkem, radši ho k odborníkům pošlu.
    SVAN
    SVAN --- ---
    KACHNIK: Tak vesnická malotřídka s osvícenou učitelkou je samozřejmě nádhera, ale tady právě hrozilo že se budeme muset zúčastnit vzdělávání ve třídě se 30 dětmi, tudíž středověk :)
    Jedno dítě, svoje, šestiletý a začala jsem letos, takže se rozkoukávám a právě proto jsem ráda za každou radu, sháním kroužky, ale je to bída :)) Pro šestileté dítě toho moc není právě proto že se počítá že chodí do školy.
    Odpočinek řeším díky té volnosti času tak, že může na týden na ves k babičce a nebo ke kamarádům když má na to chuť ale hlavně v přírodě.
    A po té psychické stránce celkem dobře, teda Denis rozhodně a já právě občas potřebuji vidět, že to jde a k tomu mi zatím pomáhá pouze internet, ale setkat se s někým kdo takhle funguje by mi taky pomohlo.
    INUSHKA
    INUSHKA --- ---
    Díky za tenhle klub. Mojí dceři je teprve rok, ale už teď jsem nakloněna možnosti vzdělávat ji doma, úplně nejraději na základě filosofie unschoolingu, pokud to pro nás bude realizovatelné z finančního hlediska (budu vděčná za konkrétní zkušenosti se skloubením domácího vzdělávání a pracovního života rodičů).

    Zatím teda jenom sbírám teoretické poznatky a čtu zkušenosti jiných, takže i tady budu asi hlavně číst, ale když někde narazím na zajímavý článek nebo názor, ráda se podělím.
    SVAN
    SVAN --- ---
    KAI: svoboda učení sleduji a tohle si pustím, díky
    SVAN
    SVAN --- ---
    GIMEL: "bych byla absolutně nepřipravená na současnou kolektivní soutěživost a s tím spojené občasné kopance a škrábance. Na jednu stranu jsem školu nenáviděla, protože mě spolužáci šikanovali, na druhou mě naučila jednat s lidmi, pochopit, co jsou autority, respekt k učitelům, obrnit se před ústrky a vytvořit si vlastní individualitu a pochopit svou jinakost.

    musím ze zastavit ještě u tvojí jasný informace z tvého života proč domácí vzdělávání ano. Tady v té větě máš jasnou odpověď!

    Když dítě vzdělávané doma s dostatečnou oporou a podporou vyrazí do světa, nebude mít problém se soutěživostí protože si bude dostatečně věřit, ale pravděpodobně o to nebude mít zájem protože to pro něj nebude tak podstatné což pro mě také není a to je celkem dobrá zpráva jestli teda rozumíš co tím myslím.
    Já nechci odevzdat díte tomuhle systému aby z něj vychovalo budoucího manažera co se potřebuje pořádně prosadit :))
    SVAN
    SVAN --- ---
    GIMEL: Děti prosím! přečtěte si znova záhlaví a to co jsem napsala v úvodu!
    Já jsem tu diskuzi opravdu nezaložila proto aby sem každý z nyxu psal svoje trable z dětství a že někde viděl případ kde se jim to nepovedlo, já taky viděla spousty mechaniku co se jim nepodařilo opravit auto a přesto je nemůžu všechny vyjmenovávat a odsuzovat.
    Psala jsem, že pro a proti jsem řešila horem dolem dlouhou dobu, na to abych znala všechny o kterých tu píšete. Můžu sem napráskat spousty odkazu, kde se téma socializace, autorit atd vysvětluje. Je jasné že nejsem psychopatka co má zavřené dítě doma a nepouští ho mezi lidi, socializace pro dítě ze žižkova naopak probíhá naprosto dokonale i mimo školu, když jen vzpomenu na naše dětská hřiště, kde nikomu za zády nestojí učitel a to jaké odlišné nátury se tam setkávají a také věkové rozdíly, je myslím ta nejlepší socializace a samozřejmě další kroužky atd.... Proto tuhle diskusi zakládám abych se dozvěděla přínosné informace jak lépe ještě když už to dělám.
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    GIMEL: "bych byla absolutně nepřipravená na současnou kolektivní soutěživost a s tím spojené občasné kopance a škrábance. Na jednu stranu jsem školu nenáviděla, protože mě spolužáci šikanovali, na druhou mě naučila jednat s lidmi, pochopit, co jsou autority, respekt k učitelům, obrnit se před ústrky a vytvořit si vlastní individualitu a pochopit svou jinakost. Domácí vzdělávání asi není pro každé dítě, pro mě by určitě nebylo."

    Popravdě řečeno, kdybych měl v úmyslu vychovávat děti pro úspěch v standardní "kolektivní soutěživosti", život zaměstnance ve velkých firmách atd., posílal bych je asi do školy. Vím, že domácí vzdělávání mých případných dětí je bude připravovat spíš pro jiný než většinový styl života.
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    Dík za klub, děti zatim nemam, ale jsem rozhodnutej je, jestli přijdou, do školy neposílat.

    Tady potěšitelná novinka (teda potěšitelná relativně, hrozilo, že bude školka povinná bezpodmínenčně):

    "V koaliční smlouvě se uvádí, že se poslední rok školky zavedete v zásadě jako povinný. Co znamená to "v zásadě"?

    Chtěli jsme tím dát najevo, že to není jen otázka mateřské školy. Máte několik alternativ. V mateřské škole, přípravný ročník v základní škole nebo domácí vzdělávání. Ale není to tak, že "tady máš kačera a hraj si v koutě", ale musí plnit rámcový vzdělávací program. Rodiče si vyberou jednu z těchto tří cest."

    http://zpravy.idnes.cz/rozhovor-s-marcelem-chladkem-diq-/domaci.aspx?c=A140108_170450_domaci_jj"
    TUVDEN_NIMA
    TUVDEN_NIMA --- ---
    Ahoj, oslovil mě teď blog a články na http://www.svobodauceni.cz/, většina lidí, kteří uplatňují podobný přístup ve vzdělávání nakonec skončí u domácí školy, tak posílám pro inspiraci.

    Kniha se základními principy svobodného vzdělávání stojících na myšlence, že děti se učí přirozeně a samy, jen k tomu potřebují vhodné prostředí v pdf tady http://www.svobodauceni.cz/clanek/kniha-svoboda-uceni1
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam