• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SVANDomácí vzdělávání - Úskalí známe, zajímají nás nápady
    KAI
    KAI --- ---
    SVAN: vsak si ted za odmenu muzete dat voraz ;)
    SVAN
    SVAN --- ---
    KAI: potřebuji prázdniny, nutně :)))
    KAI
    KAI --- ---
    SVAN: jeeeeee, super, gratuluju vam obema!!! :)
    SVAN
    SVAN --- ---
    ZEGA: super dejte to na nástěnku, dávala jsem práva všem co sem zajdou a něco utrousí a přidávám, komu náhodou ne a chce něco nalepit na nástěnku tak mě trkněte :))

    Na mapu jsem koukala, jenom mi tam chybí víc informací, takový lehký popovídání o tom co ty rodiny zajímá a jestli si chtějí napsat a popřípadě něco společně vytvořit, od výletu po výstavy.
    Psát na cizí email o radu je taky samozřejmě realný, ale kdybych si mohla vybrat podle toho jestli jsou mi ti lidé blízcí nějakou aktivitou bylo by to lepší.
    SVAN
    SVAN --- ---
    YMLADRIS: Můžeš si od školy vypůjčit jejich učebnice abys mohla porovnat.
    Já jsem využila pouze angličtiny, abych viděla od čeho se odpíchnout a čím zatím nezatěžovat, nenašla jsem jinou v knihkupectví, takže ta školní je dobrá, anglická a celkem příjemná a k tomu pexesa, kartičky. Soutěžíme jaké slovíčka už si denis zapamatoval a to ho baví a ted přišel na to, že na některých kartičkách je to napsaný takže když neví pochopil k čemu se mu čtení hodí :))
    Jinak samozřejmě s tou angličtinou souhlasím, myslím že je to teď snad důležitější než ostatní předměty, protože právě Khan Academy a jiné je prostor kde se chci s ním pohybovat.
    Takže se učíme denně stejně jako češtinu, teď mám nabídku hoďku týdně s nějakou šikovnou a kreativní angličankou ve více dětech (českých) a ten kolektiv anglicky mluvících dětí by se hodil!
    SVAN
    SVAN --- ---
    Tak jsme to sfoukli se samýma Výbornýma :))) miluji přezkoušení portfoliovou metodou :))))))))))))))))))))))))
    A já si dělala takový nervy zbytečný :)))))))))))))))))
    Prostě si s Denisem hoďku povídali, o tom kde byl co zažil, co má rád, co ho baví, ukázal svoje pracovní sešity z matiky a češtiny, něco spočítal, něco přečetl a jelo se domů :))))))))))))
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    YMLADRIS: S tím, že naučit se nějak anglicky do 7 let je dnes neuvěřitelná výhoda, vřele souhlasím... Jde to tak, že jeden z rodičů na dítě mluví anglicky, jde to tak, že chodí často do nějakého dětského kolektivu, kde se mluví anglicky, ale jinak teda nevím...
    INUSHKA
    INUSHKA --- ---
    ZEGA: Tak tohle by si asi dát na nástěnku zasloužilo. Co, paní domácí?
    ZEGA
    ZEGA --- ---
    nasla na FB:
    Začíná se rodit další mapa! Ve spolupráci s Creative space jsme spustili mapu rodin vzdělávajících své děti doma: http://bit.ly/mapa_rodin

    Mapa si klade ambice propojovat rodiny, které své děti učí doma a hledají podobně smýšlející rodiny v okolí. Mapa je otevřena všem, proto neváhejte hledat, zapisovat do mapy svou rodinu a šířit ji dále.

    Pokud chcete na mapě být, buď se na mapu sami přidejte nebo vyplňte tento formulář: http://bit.ly/mapa_rodin_formular
    EDERA
    EDERA --- ---
    YMLADRIS: No, na Zdenku Rybovou jsem v minulosti narazila v několika internetových debatách, kde ta paní působila jako naprosto strašlivý demagog s vymytým mozkem.
    BALAENA
    BALAENA --- ---
    Teď jsem našla v jakémsi FAQ ministerstva školství:
    "Žáci, kteří se vzdělávají podle § 41 školského zákona (individuální vzdělávání), se započítávají do kapacity školy, jsou zařazeni do konkrétní třídy a jsou zapsáni v pedagogické dokumentaci konkrétní třídy.
    Individuální vzdělávání povoluje ředitel školy podle § 41 školského zákona, a to ve správním řízení (viz § 165 odst. 2 písm. k). Individuální vzdělávání může povolit pouze ředitel školy, ve které je žák zapsán k plnění povinné školní docházky. Žák proto musí být započítán do kapacity školy. Kapacita školy nerozlišuje podle toho, zda žák do školy dochází denně, zda je žák v zahraničí (podle § 38 školského zákona), nebo zda se jedná o individuální vzdělávání.
    Zároveň podle § 4 odst. 6 vyhlášky č. 492/2005 Sb., o krajských normativech, ve znění pozdějších předpisů, přísluší škole na 1 individuálně vzdělávaného žáka 25 % z celkové výše normativních prostředků přidělovaných ze státního rozpočtu."

    Čili při převádění dítěte mezi DŠ a klasickou školní docházkou na téže škole (viz ta moje úvaha o dlouhodobé nemoci nebo úrazu) nebude problém s kapacitou školy, protože to dítě už v kapacitě školy je. Škola to pocítí finančně, protože na dítě dostane míň peněz z normativu, ale nepocítí to kapacitně. Zatímco vřadit "cizí" dítě do DŠ by v tuhle chvíli znamenalo, že o to míň budeme smět přijmout prvňáčků.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    nejaka vstricna zena, co vzdelava doma (nekontaktovala jsem)

    Má tam i fotky z těch akcí, co s dětma v rámci domácího vzdělávání podniká.
    ale taky je to šéfka Hnutí pro život, takže se musíš proklikat relevantními příspěvky :)
    jinak jí normálně napiš. ona ti odpoví.
    https://www.facebook.com/zdenka.rybova.1?fref=ts
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    ohledne motivace predskolaka ke cteni a psani jsem vymyslela rodinne blogovani - od urciteho veku pokud mozno skoro kazdej den spolecne napsat par radek Co se dneska delo (takovy jako denik, ze jsme venku nasli zizalu a prilozit foto zizaly) a zapojit babicky, aby mu psaly nejake komentare. Motivace - chcu si umet sam precist co mi babicka odepsala; chcu babicce napsat ze zizala byla SLIZKA :). To si myslim ze by mohlo na kluka zabrat spis nez "cti si knihu knihy jsou fajn"
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    Ja si obecne myslim, ze pro decko by mel byt ohromny prinos kdyz by rozumelo a cetlo anglicky, protoze bude cim dal vice super skvelych vyukovych projektu, klidne treba "od agamy po zraloka", ale nejdriv v anglictine, az mnohem pozdeji (kdovijestli) v cestine. Cili jako ukol cislo jedna vidim vykoumat, jak decko bezbolestne zasvetit do toho aby rozumelo anglicky (my umime anglicky tak normalne). Sila multimedialni vyuky - obraz pohyb zvuk - je totiz podle mne pro decka strasne super. Tim nemyslim soupnout ho pred monitor at se snazi, klidne u toho byt s nim atd., ale imho pouzivat ucebn postupy z bezne ceske skoly (clanek v ucebnici plus jeden obrazek) strasne zdrzuje. Ale jsem totalni pedagogicky laik.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    Khan Academy
    https://www.khanacademy.org/

    khan akademy jsou vyukova videa kde typek probira ruzna temata tak, jak je puvodne vysvetloval pres skype svoji neteri co mela problem s matematikou a zazracne se s nim zlepsila. existuje i preklad do cestiny ale ten jsem nezkoumala

    Khan Academy – Wikipedie
    http://cs.wikipedia.org/wiki/Khan_Academy
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    INUSHKA: jsem na tom stejne (decku je pul roku). Mame zatim predbezny plan zkusit ho "vzdelavat" = normalne rozvijet (jsme intosi, geeci) do tech 6-7 let (neni problem ziskat odklad do skoly) doma (leda by on touzil po skolkovem kolektivu; to je na nem; to se uvidi) a pak se teprve rozhodnout, zda prinos toho ze se uci doma se nam zda tak velky, ze ho nedavat do skoly. Je otazka jaka bude v brne za tech par let nabidka alternativnich skol, protoze fakt dobra skola vedena vtipnymi lidmi muze byt lepsi nez domaci vzdelavani, nebot jeden rodic na to proste nema kapacitu, chystat tak dobre programy
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    svan: mne by zajimalo, zda lze nejak jednoduse se podivat na ty normalni skolni osnovy na prvnim stupni, netusim co se ted chce aby dite zvladlo tj. co ma domaci vzdelavatel vlastne zajistit. Je to nekde? pripadne diky
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    v brne v Brane jsem videla Klub domaciho vzdelavani, aby se decka takto vzdelavana mohla sejit a tez rodice, ale nenasla jsem dalsi info, ale asi se toho da v pripade zajmu nejak dopatrat

    Harmonogram | Branakdetem.cz
    http://www.branakdetem.cz/projekty/harmonogram-142
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    blog typka jehoz 6 deti je vzdelavani unschoolingem. Zatim tam toho moc neni spis obecne motivacni reci, ale pokud se rozjede, tak to bude dobry (ma jeste projekt zenhabits, kde jsou stovky dobrych prispevku a sleduje to milion ctenaru)

    Unschoolery
    http://unschoolery.com/
    SVAN
    SVAN --- ---
    CICHLASOMA: http://www.national-geographic.cz/detail/fotostory-vyprava-za-okatymi-nartouny-26201/ : ))))))))))))))))) tak to je libovej výraz, to chápu že tě děsil
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam