• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SVANDomácí vzdělávání - Úskalí známe, zajímají nás nápady
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    SVAN: Gratuluju!!! :)
    TUVDEN_NIMA
    TUVDEN_NIMA --- ---
    V létě jsme náhodou taky narazili na Šimonovy pracovní listy - Matematika, co někomu zbyly (po práci s lidmi s postižením). Neznám ty ostatní, ale Matematika byla super. Dcera tak ve čtyřech letech dva měsíce v kuse sčítala, doplňovala číselný řady apod. Podle toho, co se mi podařilo vygooglit jsou různé pro děti předškolní a mladšího školního věku.

    http://obchod.portal.cz/mainform.aspx?rowfilter=true&search=SPL&page=1

    bohužel se mi nepodařilo vygooglit přesně ty, co jsme měli, byl to jen zpřeházený vnitřek bez obálky, takový počítání podobný těm matimatickym montessori pomůckám.
    TUVDEN_NIMA
    TUVDEN_NIMA --- ---
    Vy jste tu takoví protřelí a zkušení, tak to asi budete znát... mám děti v předškolním věku a tyhle věci teprv objevuju...

    Ale kdybyste náhodou neznali, tady je spousta a spousta Montessori pomůcek k vytištění a šablony na výrobu (včetně odkazů na další stránky).

    http://narovine.cz/pomucky/matematika/
    ANNNA
    ANNNA --- ---
    Ahoj, díky moc za tenhle klub! Máme zatím špunta malého, ale o domácím vzdělávání do budoucna dost uvažuji.

    Mohla bych se zeptat na nějaké základní knihy, ze kterých vycházíte? (jestli jsou takové)
    SVAN
    SVAN --- ---
    ZEGA: je to všechno v běhu stejně jako už zmíněné http://www.svobodauceni.cz/ když jsem se na ně registrovala před létem tak se tam toho moc nedělo a teď už jsou mnohem živější :))
    tak třeba se mapy taky oživí, aby to mělo smysl se tam zadávat.
    Je sice hezké vědět, že v Neratovicích je taky někdo, ale to je tak všechno :))
    ZEGA
    ZEGA --- ---
    SVAN: přidáno na nástěnku. Z mapy jsem měla stejný pocit. Hned jsem také na domácíčasopis, který ji vytvořil psala, zda-li by nebylo vhodné ještě nějaké doplnění informací. Tak uvidíme..
    SVAN
    SVAN --- ---
    SVAN: To byl vtip, vzhledem k tomu že už 4 roky jsem neměla ani kapku alkoholu ani žádné jiné vznášedla :)) vznáším se tak už nějak přirozeně, ale teď jsem byla poslední měsíc hodně při zemi
    SVAN
    SVAN --- ---
    a potřebuji mezi lidi :)) jsem nikam moc nechodila, soustředila jsem se jen na Denise, abych to dobře udělala a teď se prostě na dva dny zblázním, odstřihnu, vymetu Prahu, kina, restaurace, parky :))))))))))))))))))))
    SVAN
    SVAN --- ---
    KAI: :))) asi si dám studenou sprchu a pak horkou saunu :))))) a to 20 krát za sebou
    KAI
    KAI --- ---
    SVAN: vsak si ted za odmenu muzete dat voraz ;)
    SVAN
    SVAN --- ---
    KAI: potřebuji prázdniny, nutně :)))
    KAI
    KAI --- ---
    SVAN: jeeeeee, super, gratuluju vam obema!!! :)
    SVAN
    SVAN --- ---
    ZEGA: super dejte to na nástěnku, dávala jsem práva všem co sem zajdou a něco utrousí a přidávám, komu náhodou ne a chce něco nalepit na nástěnku tak mě trkněte :))

    Na mapu jsem koukala, jenom mi tam chybí víc informací, takový lehký popovídání o tom co ty rodiny zajímá a jestli si chtějí napsat a popřípadě něco společně vytvořit, od výletu po výstavy.
    Psát na cizí email o radu je taky samozřejmě realný, ale kdybych si mohla vybrat podle toho jestli jsou mi ti lidé blízcí nějakou aktivitou bylo by to lepší.
    SVAN
    SVAN --- ---
    YMLADRIS: Můžeš si od školy vypůjčit jejich učebnice abys mohla porovnat.
    Já jsem využila pouze angličtiny, abych viděla od čeho se odpíchnout a čím zatím nezatěžovat, nenašla jsem jinou v knihkupectví, takže ta školní je dobrá, anglická a celkem příjemná a k tomu pexesa, kartičky. Soutěžíme jaké slovíčka už si denis zapamatoval a to ho baví a ted přišel na to, že na některých kartičkách je to napsaný takže když neví pochopil k čemu se mu čtení hodí :))
    Jinak samozřejmě s tou angličtinou souhlasím, myslím že je to teď snad důležitější než ostatní předměty, protože právě Khan Academy a jiné je prostor kde se chci s ním pohybovat.
    Takže se učíme denně stejně jako češtinu, teď mám nabídku hoďku týdně s nějakou šikovnou a kreativní angličankou ve více dětech (českých) a ten kolektiv anglicky mluvících dětí by se hodil!
    SVAN
    SVAN --- ---
    Tak jsme to sfoukli se samýma Výbornýma :))) miluji přezkoušení portfoliovou metodou :))))))))))))))))))))))))
    A já si dělala takový nervy zbytečný :)))))))))))))))))
    Prostě si s Denisem hoďku povídali, o tom kde byl co zažil, co má rád, co ho baví, ukázal svoje pracovní sešity z matiky a češtiny, něco spočítal, něco přečetl a jelo se domů :))))))))))))
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    YMLADRIS: S tím, že naučit se nějak anglicky do 7 let je dnes neuvěřitelná výhoda, vřele souhlasím... Jde to tak, že jeden z rodičů na dítě mluví anglicky, jde to tak, že chodí často do nějakého dětského kolektivu, kde se mluví anglicky, ale jinak teda nevím...
    INUSHKA
    INUSHKA --- ---
    ZEGA: Tak tohle by si asi dát na nástěnku zasloužilo. Co, paní domácí?
    ZEGA
    ZEGA --- ---
    nasla na FB:
    Začíná se rodit další mapa! Ve spolupráci s Creative space jsme spustili mapu rodin vzdělávajících své děti doma: http://bit.ly/mapa_rodin

    Mapa si klade ambice propojovat rodiny, které své děti učí doma a hledají podobně smýšlející rodiny v okolí. Mapa je otevřena všem, proto neváhejte hledat, zapisovat do mapy svou rodinu a šířit ji dále.

    Pokud chcete na mapě být, buď se na mapu sami přidejte nebo vyplňte tento formulář: http://bit.ly/mapa_rodin_formular
    EDERA
    EDERA --- ---
    YMLADRIS: No, na Zdenku Rybovou jsem v minulosti narazila v několika internetových debatách, kde ta paní působila jako naprosto strašlivý demagog s vymytým mozkem.
    BALAENA
    BALAENA --- ---
    Teď jsem našla v jakémsi FAQ ministerstva školství:
    "Žáci, kteří se vzdělávají podle § 41 školského zákona (individuální vzdělávání), se započítávají do kapacity školy, jsou zařazeni do konkrétní třídy a jsou zapsáni v pedagogické dokumentaci konkrétní třídy.
    Individuální vzdělávání povoluje ředitel školy podle § 41 školského zákona, a to ve správním řízení (viz § 165 odst. 2 písm. k). Individuální vzdělávání může povolit pouze ředitel školy, ve které je žák zapsán k plnění povinné školní docházky. Žák proto musí být započítán do kapacity školy. Kapacita školy nerozlišuje podle toho, zda žák do školy dochází denně, zda je žák v zahraničí (podle § 38 školského zákona), nebo zda se jedná o individuální vzdělávání.
    Zároveň podle § 4 odst. 6 vyhlášky č. 492/2005 Sb., o krajských normativech, ve znění pozdějších předpisů, přísluší škole na 1 individuálně vzdělávaného žáka 25 % z celkové výše normativních prostředků přidělovaných ze státního rozpočtu."

    Čili při převádění dítěte mezi DŠ a klasickou školní docházkou na téže škole (viz ta moje úvaha o dlouhodobé nemoci nebo úrazu) nebude problém s kapacitou školy, protože to dítě už v kapacitě školy je. Škola to pocítí finančně, protože na dítě dostane míň peněz z normativu, ale nepocítí to kapacitně. Zatímco vřadit "cizí" dítě do DŠ by v tuhle chvíli znamenalo, že o to míň budeme smět přijmout prvňáčků.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam