• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SVANDomácí vzdělávání - Úskalí známe, zajímají nás nápady
    SVAN
    SVAN --- ---
    KOC256: no to jsme zase u otázky co máš na mysli "běžným životem"
    To že ho bude odmítat je důvod proč to dělám :)
    Nevím s čím by tam měl mít problém, jak jsem psala kousek dole, i doma zažívá co to znamená učit se i když mu to zrovna nepřipadá zábavné a něco překousnout. V kolektivu je, kroužky, hřiště, děti kolem i děti z chalupy a prostor pro jejich toulky bez dospělých.
    INUSHKA
    INUSHKA --- ---
    KOC256: Zeptám se asi trochu provokativně (záměrně) - střední škola je "běžný život"? Co přesně ten "běžný život" znamená?
    KOC256
    KOC256 --- ---
    SVAN: Zmínila si kroužky... ale to stačí k tomu aby dítě bylo adaptováno do běžného života? Nebude mít později problém třeba na střední škole?
    SVAN
    SVAN --- ---
    KAI: :) no to s těmi více dětmi, je vždycky takový záchvat, když to všechno šlape jak má :)
    Ale vzhledem k tomu, že jsem na to sama, je jedno doma až až.
    KAI
    KAI --- ---
    SVAN: husty :D gratuluju, mamo z pohadek! :)) to je moc hezke s tim pruvodcovanim.
    jj, to pribrat k tomu dalsi deti a mit takovou domaci mensi skolicku pro partu deti me taky napadlo :)
    dekuji za odpoved :)
    SVAN
    SVAN --- ---
    KAI: :D jasně, že občas hrabe, ale za ty výhody to stojí.
    Ráno vstáváme v 9, uděláme si snídani, pak si čteme, počítáme, píšeme, když je teplo tak na balkoně a nebo na chatě a pak po obědě pádíme do lesa, nebo do města na kroužky.
    Všude chodíš pěšky, páč nikam nepospícháš a při čekání, až se Denis vyřádí, si sedneš do kavárny a nebo si čteš někde knížku :D
    Zdravý to je pokud jsi schopná vedle něj vyrůst a stát se jeho průvodcem a né vychovatelem.
    Když ho vychovávám tak jsme v ..... a to pak samozřejmě stojí za ...... a říkám si, jak by mi bylo, v nějaké útulné kanceláři :)
    Ale pak se proberu a začnu se snažit.
    Funguje to pak tak, že si dovedu představit, mít dětí plnou kupu a učit je doma všechny :D
    A další věc je samozřejmě, že fungují babičky, dědové a táta si ho často bere na prodloužený víkend, takže je můj osobní čas celkem vykrytý.
    Jednou větou:
    Když jsi otevřená se probrat, tak ti to dítě doma, dá takovou školu, že máš šanci stát se skvělou mámou :) takovou tou z pohádek, jak každému ukápne slza a chtěl by se k ní na víkend schovat :D
    KAI
    KAI --- ---
    SVAN: hele a nehrabe ti obcas z toho byt non stop tolik let se svym jednim ditetem? :D Tohle si, uprimne, i kdybych nekdy mela tu moznosti s ditetem zustat doma a nemuset chodit do prace, nedokazu uplne predstavit. Jak moc je to pro ten vztah zdravy, byt porad spolu.
    SVAN
    SVAN --- ---
    KAI: Chci dokud to bude mít smysl, jakmile uvidím, že to chce nabrat třeba jiný směr, tak to uděláme klidně i jinak.
    Ovšem zatím se jiný směr ani lehce neukázal :)
    KAI
    KAI --- ---
    SVAN: jj, to zni rozumne, si tu hranici pohlidat. chces home schoolovat cely prvni stupen vlastne?
    SVAN
    SVAN --- ---
    SVAN: "potřeba to znát" naráží tu na sebe víra v to, že si dítě najde to co potřebuje znát v momentě kdy to potřebuje, s požadavky systému, školy a přezkoušení.
    To je samozřejmě to co svazuje mě jako rodiče a pak je tu i otázka toho co už ze zkušenosti člověk ví, že je dobré znát a pokud zrovna se to nedaří předat zábavnou formou, dojde i na tu nezábavnou, ale pořád věřím, že to není na škodu.
    Minimálně také pro to překročení nezábavných začátků, než se začne dařit a to je znát i na ostatních aktivitách - akrobacie atd.
    SVAN
    SVAN --- ---
    KAI: Souhlas. Ač neustále hledám tu hranici, protože né vždy se podaří věnovat se učení, tak zábavně jak by to mělo být, věřím, že situace, kdy se Denis neučí všechno jenom dobrovolně a s radostí, ale proto, že je potřeba to znát, mu v budoucnu budou dobré, alespoň k tomu, že bude schopen překousnout (v rámci zdravého rozumu samozřejmě) i situace v práci a ve škole, které by jinak okamžitě odpískal, vzdal, odešel :) Ta hranice je hodně tenká a nad tímhle se asi nejvíc doma při učení pozastavuji.
    KAI
    KAI --- ---
    Co vás v alternativní škole nenaučí | Vzdělání - RESPEKT.CZ
    http://respekt.ihned.cz/vzdelani/c1-63742370-co-vas-v-alternativni-skole-nenauci
    SVAN
    SVAN --- ---
    DOKKTOR: já z toho současného vývoje tak nějak vyciťuji směřování do ......
    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    SVAN: no taky su zvědavý, kam se to v té budoucí pětiletce posune. to už mě to i to bude víc zajímat ;) z toho současného vývoje tak nejak vyciťuju směřování k americkému typu - všichni dohromady a naučte se spolu kooperovat.
    SVAN
    SVAN --- ---
    DOKKTOR: Ano, o tom se mluví hodně, ale v reálu ... mám kolem sebe oba případy talentované dítě i dítě které potřebuje opravdu pomoct a zatím, to talentované dítě jeho máma, která nikdy pro domácí vzdělávání nebyla, prostě z té školy sebrala a učí ho doma, nic jiného jí nezbylo :D
    Bavím se samozřejmě o prvním stupni, dál moje osobní rodičovské zkušenosti ještě nesahají :)
    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    SVAN: ad individuální plán - zrovna včera sem chytl v nejakém zpravodajském okénku na čt24 reportáž o tom, jak mšmt buduje koncepci individuálního přístupu pro talentované děti, a jako že je to velká priorita ;) (samozřejmě hlavně technické obory ;)
    mmj tady o tom taky píšou http://www.msmt.cz/ministerstvo/strategie-vzdelavaci-politiky-2020
    tady je ta repka
    Události — iVysílání — Česká televize
    http://www.ceskatelevize.cz/...8-udalosti/215411000100325/obsah/389996-rozvijeni-prirozeneho-talentu
    SVAN
    SVAN --- ---
    Tohle, ale funguje. Například na Havlíčkové náměstí, už takhle, s dětmi, které to opravdu potřebují, pracují, ale diktovat to všem. je opravdu zase úlet.
    Já jsem teda vděčná za to, že si Denis mohl ve školce kdykoliv říct, že dneska tam jít nechce a vyrazili jsme někam z města na výlet a to měl ještě zlatou školku, kde je opravdu neobtěžovali s ničím jiným, než s hraním a tvořením. Jsem vděčná za to i teď ve druhé třídě co je doma, že má maximální prostor být dítětem a toho žáka má jako vedlejšák a i tak mu to jde skvěle.
    Jaké učební pomůcky v pěti letech? V pěti letech mají být pro dítě učební pomůcky, les, stromy, zvířata, parky, hry, ostatní děti, dospělý a svět kolem.
    Jsou tady mnohem větší problémy třeba s individuálním plánem pro děti ať nadané nebo naopak, které ve školách nefungují a místo toho se zase vymyslí nějaký bič na všechny :)
    SEBIEN
    SEBIEN --- ---
    KATIA: jo, jak říkám, individuální práce s rodina ze zkušeností funguje, ale je to náročný a kapacity nejsou (a to "kdyby" je imho strašně daleko a nereálný) a pro systém je asi jednodušší něco nařidit plošně. To nehodnotím, jen konstatuju.
    KATIA
    KATIA --- ---
    ALDEMIK: v předškolním věku pokud vím chodí cca 90% dětí. ty důvody proč nechodí podle mě asi nikdo moc nesleduje, ale řekla bych, že jich bude xy - od prostého "není to důležité", je to daleko, nemáme peníze po preferujeme mít děti v rodině, jak dlouho to jen jde atp.

    SEBIEN: myslím, že tam píšou, že by to bylo provázené dotacemi na navýšení kapacit (že je to nějak nenapadlo dříve nechávám stranou). IMHO by spíš měli řešit, ať jsou dostupné školky od dvou, pro ty, co to chtějí/potřebují. a ať se pak pracuje s individuálníma rodinama - třeba člověk v tísni se hodně teď zaměřuje na vzdělávání ve vyloučených rodinách a místo dalšího rozvoje teď řeší, aby vůbec s ohledem na legislativní změny, mohli fungovat... kdyby se dotace nasměřovali tam, kde se už snaží pracovat s celou rodinou, tak by to myslím mělo větší smysl.
    ALDEMIK
    ALDEMIK --- ---
    SEBIEN: Ono statisticky alespoň před pár lety, když ještě nebyly zavedené lesní MŠ a podobně, chodili předškoláci do školky téměř všichni s výjimkou těch, co by to nejvíce potřebovali (zjednodušuju, ale ne moc).
    Od té doby se ale situace změnila, existuje dost alternativ, které nejen že stát nic nestojí, protože na ně nepřispívá, ale navíc jsou často i kvalitnější... zajímalo by mě, jestli existuje statistika, kolik dětí nechodí do MŠ a z jakých důvodů a jestli chodí někam jinam. Nevíte někdo?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam