• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SVANDomácí vzdělávání - Úskalí známe, zajímají nás nápady
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    YMLADRIS: Řešila jsem to před 3 lety a tehdy ještě záleželo na tom, co kdo vlastně chce, tj asociace párovala rodiny s pokud možno vyhovující ředitelkou. V Brně mají hodně domskolaku a přezkoušení bývá v krpoli. Ale jak moc si teď lze vybírat, to nemám info.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    PISISKVOR: My jsme z Brna a Theo je zapsány v Jakubčovice nad Odrou. Školu nám sehnala Asociace domácího vzdělávání. Tento postup zásadně doporučuju.

    Ano, školy nejsou ...
    PISISKVOR
    PISISKVOR --- ---
    nasel by se zde nekdo, kdo by byl ochoten sdilet se mnou v poste zkusenosti s brnenskymi ZS naklonenymi IV? muze byt i komunitni skola (tim lip), ale s registraci MS a bez skolneho 95k/rok za domskolaka (jednu takovou jsem videla).
    zatim jsem ziskala dva tipy, obe skoly jsou pres 2.5h vzdalene (s tim, ze lepsi se bliz nenachazi).
    opravdu je to takova bida? informaci, ze rodice casto dojizdi svetakus kvuli dobre skole, jsem v minulosti zachytila, ale myslela jsem si, ze to se asi spis tyka rodin, co bydli nekde na dedinach a tak.
    za jakekoliv info budu vdecna. nemam v tomto smeru zadnou zkusenost, myslela jsem, ze by to mohlo byt i snazsi nez jezdit na prezkouseni pres pul republiky nebo platit ranec jako za denni dochazku v prestizni skole.
    KATODA
    KATODA --- ---
    Zdravím, posílám nabídnu na nově vznikající komunitní školu v Holešovicích. Více informací v příloze. Je to pro děti 6-9 let.

    MULTICAT
    MULTICAT --- ---
    Prosím, podpořte podpisem iniciativu založení svobodné školy v Podkrušnohoří. Díky.
    Proč chceme demokratickou školu v podkrušnohorském regionu? | e-petice.cz
    https://e-petice.cz/...nu-.html?fbclid=IwAR0nppGljhXm-pJfEuNLgmlqgmLVH5ZqAMvIhRrqjsIqvDtt0PolWKL8rHA
    LAMIA
    LAMIA --- ---
    KACHNIK: Diky! U nas je to tema jen pro prvni tridu. Dcera je v komunitni skole jen tri dny a ne v den kdy maji matiku, kterou s ni pojedem doma. Dalsi rok se uz prida k profi pruvodkyni matiky. Zatim jsem nakukovala do principu a objednala tedy zatim jen pro ni prac sesity a prirucku pro rodice.
    KACHNIK
    KACHNIK --- ---
    LAMIA: Mám a budu to i výhledově při nějakých DV setkáních prodávat (tam doporučuju se po levnějších salátových verzích mrknout ;)). Každopádně, z vlastní zkušenosti, pro první a druhou třídu, jsem to nepotřebovala. Pro třetí už docela jo. Čtvrtou ji nedám z ruky. Jeli jsme podle té starší Hejného serie od Frause.
    INUSHKA
    INUSHKA --- ---
    Malá reklama: Kdyby tu byl někdo s domškolákem z Brna, tak v rámci nově vybudované lesní školky v Líšni otvíráme i domškoláckou komunitní skupinku - každý čtvrtek 9-15 hod. Podrobnosti na našem webu www.divocinalisen.cz - Divoká škola.
    ALDEMIK
    ALDEMIK --- ---
    LAMIA: ja mam, bohuzel ne elektronicky, a nedam, sorry.
    A doporuciju to jednoznacne mit, je to hodne dobry material.
    LAMIA
    LAMIA --- ---
    Prosim nekdo nemate doma ucebnici matematiky hejneho pro ucitele 1 trida? Pracovni sesity a ucebnice dokoupime. Nebo kdo jste to s detma jel mate tip jak na to? Diky
    KLEVKA
    KLEVKA --- ---
    GWIST:
    Svatojánská slavnost Země plně vydechuje a život smyslů zastírá duchovní stránku. Rostliny začínají ze svých květů tvořit plody. Na loukách a v lese kvetou léčivé byliny. A právě na svatojánskou noc se léčivkám připisuje čarovná moc. Ve školkách již téměř začínají prázdniny a již většina dětí odjíždí na prázdniny, proto tuto slavnost může prožívat spolu s rodiči. Přesto se pro ostatní děti čte legenda o sv. Janovi (Sv. Jan je symbolem zralosti a obratu),vypráví se jim o čarovné moci bylinek a také se bylinky sbírají. Uplete se z nich věneček, který se pak většinou dává v zimě v Betlémě do kolébky. Také se pozorují svatojánské mušky, pokud mají děti možnost trávit tuto slavnost někde v přírodě. V této době se apeluje na rozvoj schopností vyjádřit své pocity a prožitky.
    GWIST
    GWIST --- ---
    Ahoj, máte prosím někdo tip na krátký a jednoduchý příbeh/pohádku pro předškoláky na téma letní slunovrat/svatojánská noc? Ideálně něco z čeho by šlo pro předškolní děti připravit krátké divadlo, scénické čtení a pod. Omlouvám se pokud už je to na tuhle diskusi moc offtopic - stačí do pošty, dík ...
    KACHNIK
    KACHNIK --- ---
    KOTENCE: Jo, dík, tomu rozumím. Taky si nedovedu představit, že zaplatím "hlídání", kde dělaj to samé co doma, vůbec, když už jsou ve věku kdy doma vydržej i sami. A je mi jasný co budou dělat, když budou mít po ruce tablet... Ledaže bych fakt vydělávala tolik, že by mi to bylo fuk, chtěla se jich zbavit a nechtěla se otravovat s klasickým školstvím

    Učíme jenom doma. Občasný kroužky nepočítám, je jich málo a mění se to. Ale mám doma tři kluky, jezdíme za kamarády a kamarádi k nám a příležitostně se dovedou socializovat prakticky s kýmkoliv, takže tuhle stránku fakt řešit nemusím. Vlastně jsme mezi tím rádi, když je trochu klidu. Jo, ve výsledku to v těch klidných chvílích vypadá na popis "svobodný školy" dopolko nějaký ty inteligentí aktivity, pak si každej rád zaleze ke svýmu. Monitory vyhrávaj, ale občas se to proloží společenskou hrou, stavebnicí nebo lítáním venku.
    SVAN
    SVAN --- ---
    KOTENCE: Souhlasím s tebou, mě to taky nedává smysl platit školné za to že si moje dítě vybere (a že si to vybere :) nedělat nic :))) neberte to ode mě nijak útočně na různé druhy alternativ které u nás vznikají, je to složité, to naprosto chápu!
    Ale pořad je to nějak řízený, pořád je to nějaká škola a někdo by to řídit měl a to bude asi pořád otázka jednotlivců, myslím tím osobnosti, které to mají v sobě a které ty děti umí vtáhnout do toho co sami mají tak rádi (proto to chtějí předávat dál)
    Prvních pět let jsme s Denisem na přezkoušení jezdili do klasické vesnické základky, kde byla klasická, ale prostě naprosto božská paní ředitelka a všechno šlo hladce.
    Na druhý stupeň jsme museli hledat novou školu, tak jsme našli rovnou od nás za kopcem školu se svobodným přístupem prostě opak klasiky.
    A od začátku to byl už jen při přestupu a v komunikaci dost chaos, ale ok, je to alternativa, nefunguje dlouho, všechno si to sedá.
    Denis má možnost chodit tam jednou týdně na vyučování, což je super, chtěla jsem to přesně kvůli těm ostatním dětem.
    Po prvním dni přilítl domu nadšený a že tam chce chodit pořád a každý den a do školy a děti a vyprávěl... byla jsem ráda, že se mu tam líbí samozřejmě. Jezdil s klukama vlakem domů, vyváděli na nádraží, zlobili holky, učitele a byla sranda.
    Po třech týdnech mi po škole oznámil, že mu ten jeden den bohatě stačí, že se tam stejně nic nenaučí, že se víc naučí doma se mnou a že tam jezdí jen kvůli těm dětem.
    Přiznám se, že mě to dost pomohlo. Celou dobu jsem si nebyla jistá, jestli ho náhodou o něco neochuzuji a spousta těch klasických otázek ve mě hlodala samozřejmě, jestli je to opravdu pro něj nejlepší. A přála jsem si, aby mohl mít tu zkušenost a sám se rozhodnout. Tímto mě vysvobodil z nejistot :))
    Další paradox této volnější školy pro mě byl ten, že jsem se stačila s ředitelem nepohodnout a naopak si tam velmi rozumět s jeho třídní učitelkou, která je ovšem z klasické školy a kombinuje obojí :)
    Její přístup je něco mezi, učí přírodopis a moc se s nimi nepáře a Denis k ní chodí nejradši.
    Z celého toho mi vychází, že není tak podstatné jakým způsobem se učí, ale jací lidé učí.


    KOTENCE
    KOTENCE --- ---
    KACHNIK: A jak vam to jde? Ucite se jenom doma?
    Ja pro svoje deti potrebuju predevsim ten kolektiv, o to uceni az tak moc (zatim) nejde.
    KOTENCE
    KOTENCE --- ---
    KACHNIK: jako ja chapu, ze si odhlasujou nejakou dobu s technologiema. Tak to i je. Na druhou stranu je to placena sluzba, mobil si decko muze vzit doma, kvuli tomu mu nebudu platit lidi, kteri maj nabizet ruzny vzdelavaci aktivity. Krouzek programovani by byl neco uplne jinyho, ze jo.
    Predstavovala jsem si to tak a bylo to predstaveno tak, ze tam cely den bezi vyucovani, ruzny hodiny a krouzky a deti si svobodne volej, co budou delat a jestli vubec. Dokonce maj i prichod a odchod podle sebe, takze nekdo muze bejt ve ctvrt na pet jeste nabitej a rad by se ucil. Mimochodem i mezi desatou a jedenactou tam vidam prazdnou tridu, kde ma probihat cteni, pocitani atd.
    Kdyz jim tam k tomu das mistnost s bonbonama, tabletama a pohadkama, tak to imo fungovat nebude, protoze to jsou veci s navykovym potencialem a i dospeli maj problem takovejm vecem odolavat.
    Vychazky jsou jina vec, ale vypada to tak, ze snaha deti k vychazce namotivovat moc velka neni. A ani to neni tak, ze by nekdo ven sel a nekdo ne.
    Ale ok, to jeste beru, je to primarne skola a ne lesni skolka.

    Pruvodci i rodice jsou nastvani, ze moc nefunguje komunikace s vedenim, ze za zvlastnich okolnosti ze dne na den odchazej pruvodci a tak. Podle me maj problem, ze maj malo lidi, personal se hodne strida, krouzky nekdy jsou, nekdy nejsou...
    Od zari se cast pruvodcu trha a zakladaj jinou skolu, tak uvidime.

    Svoboda je narocna, to je pravda.
    Ja jsem to mozna pochopila spatne, ale nechci detem platit hlidarnu, kde lezej v mobilu nebo koukaj na pohadky (coz uz tam taky minimalne jednou probehlo). To muzou zustat doma a z my strany tuhle moznost volby maj. Kdyz dcera stoji pred rozhodnutim pohadky nebo skolka, tak voli jednoznacne skolku, coz jsem rada a je to to, co jsem chtela.

    Mozna jim krivdim, nejsem tam cely den a mozna fakt jenom vzdycky nahlidnu v blbou chvili, kdy se tam nic nedeje.
    KACHNIK
    KACHNIK --- ---
    KOTENCE: Mě by zajímal důvod rozčarování. Chápu to, když děti hlasují a nemají ponětí o čem. Že průvodce není úplně spokojen a ventiluje si to ven, není úplně profesionální, ale o ničem to moc neznačí. Takhle z venčí, neznalá poměrů bych usoudila, že jim někde pokulhává komunikace a netroufla si to svalovat na jednu stranu. Zbytek nechápu. Jakože to má bejt svobodná škola, ale ven prostě půjdete, mobily odevzdáte u vchodu, karty budete hrát všichni a budete se u toho tvářit šťastně a svobodně, jelikož šikovný průvodce všechny skvěle namotivoval? Nechci rejt, zaujalo mě to. Mám v DV tři a fakt si nedovedu představit je ve čtvrt na pět páčit k nějaký řízený činnosti, když chtěj čučet do monitoru v zaprděnym pokoji. Navíc by to dokázal jenom někdo s hodně lukrativním úplatkem nebo nadlidskými schopnostmi.
    KLEVKA
    KLEVKA --- ---
    KOTENCE: tyjo, to zni fakt desobesne...treba odpocivaj po celodennim ruchu (+: svoboda neni uplne jednoducha....
    JANCAA
    JANCAA --- ---
    KOTENCE: Tyjo, to je škoda, že to nefunguje :-/... bohužel tyhle nefunkční "svobodný" projekty pak akorát kazí pověst ostatním podobným školám...
    KOTENCE
    KOTENCE --- ---
    Uf, ty jo. Svobodna skola ted ve ctvrt na pet: 8 deti, 5 cumi do mobilu, jedno si hraje samo a dva pruvodci hrajou karty s nasi petiletou a jednim pubertakem...
    Vydejchanej vzduch.
    ...
    Ach jo, uz to tu nebudu psat. V dubnu koncime, bohuzel, to fakt nejde. (Navic se stehujou a zdrazujou.)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam