Podtrženo sečteno, je tu spousta lidí, co říkají, že něco dělají, a je to hustý, ale nikdo jim na to nic nedá.. jestli to nesouvisí s tím, že místo práce na svým projektu, jen pláčou na komunitních serverech o tom, že jim škaredí a zlí AAA berou fanoušky a mediální wow?
Připomíná mi to přesně náš obor: „Startupování“ se skládá hlavně z toho, nakoupit si co nejvíc produktů Apple, chodit po konferencích, přednášet a pít kávu co stojí 2Kč za gram, nejlíp vyzkoušet všechny metody, nechat si narůst knír a být hrozně cool s kostěnejma brýlema..
Když se ale najde někdo, kdo nejezdí po konferencích, neplácá se navzájem s komunitou „po ramenou“ ale fakt řeší problémy a dělá na svým projektu, tak nemá zákazníky, je divnej, a vlastně se s ním nikdo nebaví..
Není třeba čekat dva roky, jestli do půl roku nebude použitelná beta, která je slibovaná, bude to vidět dřív. Osobně mě taky překvapilo že „dobrej motion capture uděláme až když vybereme 700k GBP“ to mi jako osobně smrdí, protože motion capture je teda dneska podle mě alfa omega projektu tohoto typu (viz pohyby koně :-D )
Na druhou stranu, teď mají vybráno 410k GBP, a pořád to tak uplně nezpomaluje, řekl bych že 1M GBP je do těch 26 dnů pokořitelnej, protože ten výstup kterej udělali, je protě adekvátní té částce. Jestli to ale dokážou? To už je otázka.
Ten příměr s Jobsem, je správnej. Jobs byl svině, manipulativní parchant, samolibej, egoistickej diktátor, kterej z vás vytáhl duši, třikrát ji přejel parním válcem a pak vás přinutil mu poděkovat a líbat nohy za to, že vám milostivě dovolil vzít si po 3 týdnech pondělí až neděle nonstop 16h v práci půl dne volno když jste dostali chřipku.. Ten kdo je „nahoře“ musí být radikální, musí mít koule větší než mozek, musí být schopnej ukázat cestu a v té cestě motivovat. „the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do,“ to není jen tak vycucaný z prstu, to je prostě fakt.
Mockrát jsem si na tom už rozbil držku, proinvestoval pár milionů a přišel o spoustu času - jen ten kdo je schopnej prodávat vzdušný zámky a riskovat, je ten, kdo uspěje, protože dokud jdeš na jistotu, a chceš mít pokrytý riziko a problém, tak jsi jako korporátní firma - s nízkým rizikem, jde nízkej zisk, ale je lepší než žádnej. Kdežto když máš riziko větší, zisk je větší.
To jsou věci co jsem pochopil, platí obecně ve všech oborech, je úplně jedno co děláš, ale pokud máš koule, a jdeš si za svým dostatečně dlouho, jednou se to prostě zlomí, a nebo jen umřeš. Ale ta šance že se to zlomí, tu je jen tehdy, když riskuješ, a ne tehdy, když čekáš a vytváříš záložní plány.
Nechme tomu čas, ono vyplave spousta hnoje.. je nás tu dost přímo z herního průmyslu (někdo ex, někdo aktuální) ale i jinejch průmyslů..
Se koukněte třeba na tohle, to je hezky reflektovaná podobná situace, odjinud..
Představa, že to vzdám, mě děsí víc, než představa, že mě to zabije: Jak vznikl post-it za 3 miliony? - Zkušenosti - Michal Sobel
http://michalsobel.com/...-me-desi-vic-nez-predstava-ze-me-to-zabije-jak-vznikl-post-it-za-3-miliony