• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MYKEZKingdom Come: Deliverance - A first-person, open world, realistic RPG that will take you to Medieval Europe.



    Diskuze o RPG titulu od Warhorse Studios (Dan Vávra, Martin Klíma a další) ve stylu Dungeons and No Dragons ze středověkých českých luhů a hájů.

    Oficiální stránky hry

    Kickstarter

    Warhorse Studios

    Oficiální fórum

    Očekávané datum vydání: Q4/2015 (lol, takhle to původně vážně bylo :))
    rozbalit záhlaví
    AIAX
    AIAX --- ---
    MIKEE: Jakože u nás studia jednou na švarc? To víš najisto? Kolik procent lidí takhle pracuje? V každém studiu půlka? Víc?
    MIKEE
    MIKEE --- ---
    AIAX: neuveritelne to neni, gamedev proste plati malo a zbytek je v nadseni a slibama co se pak typicky neplni :) zaroven v zahranici nemas ekvivalent svarcu, takze cena prace je u nas pak jeste o dalsi tretinu nizsi, protoze na danich odvedes prd
    AIAX
    AIAX --- ---
    Docela vtipné.

    Kingdom Come Deliverance 2 WTF & Funny Moments! #1
    https://youtu.be/aK3zjFJMlmI?si=UDvkqv1loK9lN1ep
    AIAX
    AIAX --- ---
    JARMIK: Americké trojáčkové tituly dnes rozhodně stojí nahoru od 150 milionů. A může to jít mnohem výš, nedávno třeba vyšlo najevo, že jedna z novějších Call of Duty stála 700+ milionů. Což je totální bizár.

    Že takovouhle masivní hru zvládli Warhorsáci za 40+ je neuvěřitelné, i s přihlédnutím k českým platům.

    Jinak těch 40+ jsou asi náklady na vývoj, pak jsou ještě náklady na marketing, výrobů dodatečných dabingů (což pro obří hru jako KCD2 nebude levné), může se to vyšplhat klidně na dvojnásobek. Třeba náklady na Zaklínače 3 byly kolem 80 milionů, z toho skoro polovina šla na marketing.
    MATHEZ
    MATHEZ --- ---
    hodinovej rozhovor s Tomem
    Kingdom Come: Deliverance Changed How I Think About Videogames - The PlayStation Access Podcast
    https://youtu.be/YPinH3q_OJE
    JARMIK
    JARMIK --- ---
    JUNGLER: Ale na finanční úspěch to vypadá: Vávra mluvil na seznam zprávy, že náklady na vytvoření KCD2 se vešly do 50 MUSD, takže v principu za den prodejů už se v principu pokryly.

    Co tady říká chlapík ve videu, tak oproti americkým produkcím to je zlomek nákladů; prý větší RPG produkované v Americe stojí spíš něco jako 250 - 400 MUSD s tím, že už tak astronomické platy a náklady v Kalifornii anebo v Austinu letí pořád nahoru.

    Takže americká produkce potřebuje mnohonásobně vyšší prodeje jen na pokrytí nákladů.

    Otázka za mě je, jak dlouho lze sázet na nízké osobní náklady do budoucna v takto globalizovaném odvětví.

    Taky ten produkt je fantastický, ale koukal jsem včera chvíli na stream Czechclouda a bitva v roklině byl napoprvé zabugovanej clusterfuck: má říct, že do vypulírování by to chtělo ještě investovat.

    Video o těch nákladech - ale není moc strukturované. Strejda spíš jen tak povídá.

    The Wild Success of Kingdom Come: Deliverance II
    https://youtu.be/W5Eb053S6qU
    AIAX
    AIAX --- ---
    JUNGLER: Jasně, je to článek od normíků pro normíky.
    MINERWA
    MINERWA --- ---
    JUNGLER: taky mi přijde, že se všichni posrali
    BOD
    BOD --- ---
    JUNGLER: Tak na idnesu rozumí hrám asi jako Vávra globální politice
    JUNGLER
    JUNGLER --- ---
    MINERWA: Hezký no, ale finančně srovnávat niche RPG s hrama tipu Fortnite nebo 22 let starým wowem je trochu ústřel 😂
    MINERWA
    MINERWA --- ---
    Kingdom Come je úspěšná i finančně, globální hity jsou ale řádově dál - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/kingdom-come-deliverance-ii-trzby-zisk-prodeje-oblibenost.A250207_152414_eko-zahranicni_jla
    HUGH_BOYLAN
    HUGH_BOYLAN --- ---
    CHRMLE: Můžeš si ty spoilery strčit do zadele, nebo je alespoň adekvátně označit?!
    AIAX
    AIAX --- ---
    EVILMIND: Boží, ale nedoporučuju nikomu, kdo to ještě nedohrál. Tři prdele spoilerů.
    DOUPLE
    DOUPLE --- ---
    NEVILL: "nic na tebe nemame, ale stejne ti tu drzku rozbijem"

    Jinak kdyby nekdo hledal i dobry bugy, luk/kuse se opravi behem archery contestu. Staci ho behem kola znicit a zmeni se mu kvalita zpatky na 85-90%
    EVILMIND
    EVILMIND --- ---
    NEVILL: nektery jsou vtipny nahodou :)

    "No Glitches" So Far in Kingdom Come Deliverance II
    https://www.youtube.com/watch?v=vbdGzq2g3nY
    ELECTRICKOTA
    ELECTRICKOTA --- ---
    Říkal tu nědko bug? :D

    VLAKODLAK
    VLAKODLAK --- ---
    CHRMLE: Main story? já zatím dělám alchemku, než vůbec začnu hrát :D
    NEVILL
    NEVILL --- ---
    DOUPLE: Prostě tě nemají rádi, ať uděláš cokoliv... :-)
    NEVILL
    NEVILL --- ---
    Jak je na tom KCD2 s množstvím bugů takhle zezačátku? Si pamatuju že jedničku jsem hrál v podstatě hned co to vydali a než větší část bugů opravili, tak jsem to už měl skoro dohraný, to mě tenkrát docela štvalo, tak si říkám jestli si nepočkat, zvlášť když mám teď rozehranou jinou hru. I když zase je fajn to hrát, když to hrajou všichni a je o čem se bavit. Těžké dilema...
    CHRMLE
    CHRMLE --- ---
    Koukam, ze jsem o kousek napred uz za udalostma na Troskach.
    Mam novou nejvice nenavidenou postavu.
    A lituji, ze jsem netravil vic casu side questama.
    PRHD
    PRHD --- ---
    HONCKA: Má to řešení, ve stejné místnosti
    Nechci to sem psát abych nespoiloval
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam