• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LOMILOMIšperky ve fotografii
    Jak na fotografie šperků a podobnych predmetu. Diskuze pro amatery (z lat. "amator" - ten, kdo miluje) a profesionaly produktove makrofotografie. Technika, metody, vybaveni, postprodukce, napady na zatisi, inspirace z profesionalni tvorby a reklamy. Vlastni fotografie a diskuze nad nimi jsou vitany.
    rozbalit záhlaví
    MFIN
    MFIN --- ---
    GIZZZER: ono jde spíše o to, že si stan odráží v té podložce pod foceným předmětem
    GIZZZER
    GIZZZER --- ---
    MFIN: Tak to ti bohužel neporadím, protože dostávám emailem už hotovou kupu fotek a "jen" z nich vybírám nejlepší a upravuji je. Ale tak nějak z logiky věci, pokud je předmět hodně lesklý, tak na něm prostě odrazy budou. Jinak by ostatně ani nebylo poznat, že je ten předmět lesklý. Takže odlesk samotný by na škodu být neměl - záleží spíš na tom, co se v předmětu odráží.
    MFIN
    MFIN --- ---
    GIZZZER: a nemas problemy s odrazy? Poridila jsem si fotostan s tim,ze mi pomuze a zatim jsem v nem neudelala jedinou obstojnou fotku. Mam i ten epoxidovy stolek co je na te fotce ve stanu, ale odrazi se mi v nem cely stan.
    GIZZZER
    GIZZZER --- ---
    MFIN: Ahoj, já upravuji fotky šperků pro jeden eshop a musím říct, že je to docela věda. Při focení je důležité mít rozptýlené světlo, ideálně fotit v tzv. fotostanu, což vypadá takto:


    A pak už si s tím člověk musí trochu vyhrát. Zkoušet třeba různá nasvícení a potom v PC vybrat nejhezčí pokus. Náušnice se třeba dobře fotí zavěšené na vlasci, který se pak musí vyretušovat. Čistě bílé pozadí také není podmínkou, i to se dá dodělat ve Photoshopu. Dále vypadá dobře zvýšit zřetelnost, použít nějaký doostřovací efekt, na těch správných místech přidat kontrast, vyretušovat drobné vady a celé to překrýt nějakým spíše studenějším barevným tónem. Může to pak vypadat například takto:
    MFIN
    MFIN --- ---
    Diky,ale nejsem si vubec jista,zda to spravne chapu. Hlavne s tou intenzitou svetla, nevim co myslis tim ladenim intenzity. Zajedu pro plexi a budu zkouset.
    LOMILOMI
    LOMILOMI --- ---
    Doporucila bych ti aby sis koupila kus obycejneho plexiskla. Na zem pod plexisklo (asi 1 m) potom poloz bily karton. Jednim ze svetel nasvit ten karton z uhlu 45 stupnu. Dej pozor, at ti tohle svetlo neosvicuje nausnice - kdyztak si ho pristin. Druhym svetlem osvit nausnice. Svetlo zespodu by melo byt o dost silnejsi. Urcite to taky bude chit stativ. Chce to nekolik pokusu k vyladeni intenzity svetel.

    Muzes napriklad nejdriv vyfotit nausnice pouze se svetlem pozadi na maximum a nastavit cas expozice tak, aby kontury byly dokonale ostre (pokud se ztraceji, je expozice prilis dlouha) a pozadi bile (pokud je sede, je expozice kratka). Az budes spokojena, nastav inenzitu druheho svetla.
    MFIN
    MFIN --- ---
    Omlouvam se za tapetu,ale nevim jak ji zmensit,jestli to teda vubec jde.
    MFIN
    MFIN --- ---
    Ahoj, jsem fotograf amater a zatim fotim jen kompaktem. Nemate tip jak lepe vyfotit napr.
    Nejradeji bych mela na vsech fotkach stejne pozadi,idealne bile.Ale nausnice na nem vzdy zaniknou. Navic kdyz upravuji pozadi dodatecne v pc,tak predmet uz je pak prepaleny. K dispozici mam fotostan a dve svetla a pak jsem si koupila nejakou epoxidovou desku,bilou a cernou. Ale v tom se mi odrazi uplne vse.....tahle fotka je teda focena jen u okna.
    LOMILOMI
    LOMILOMI --- ---
    Prave jsem se dozvedela, ze clovek co foti ceske korunovacni klenoty si na nejake fotky vystaci s obycejnym kompaktem. Toz asi prestanu stresovat s kvalitou sveho fotografickeho vybaveni ! :)

    Co se tyce vybaveni, snazim se vystacit si s minimem, ale investovala jsem do poradneho stativu Manfrotto. Miluju na nem krom jineho tu moznost vysunout stojan a dat ho do vodorobne polohy - muzu tak fotit predmety seshora. Kdyby mel nekdo zajem - muj bratr se chce zbavit sveho stativu Manfrotto, chce si koupit vyssi - ten jeho ma "pouze" 2 metry - tak kdybyste mel nekdo zajem, piste do posty.
    LOMILOMI
    LOMILOMI --- ---
    Mam objektiv Sigma 18-200 mm F3,5-6,3 DC OS HSM II

    Sigma Objectif 18-200 mm F3,5-6,3 DC OS HSM II: Amazon.fr: Photo & Caméscopes
    http://www.amazon.fr/Sigma-Objectif-18-200-5-6-HSM/dp/B005QJOIP8

    myslela jsem, ze je to Makroobjektiv, ale spletla jsem se ! Jaky je rozdil mezi nim a makroobjektivem stejne kvality?

    Sigma Objectif Macro 18-250 mm F3,5-6,3 DC OS HSM: Amazon.fr: Photo & Caméscopes
    http://www.amazon.fr/...t=201&pf_rd_i=B005QJOIP8&pf_rd_m=A1X6FK5RDHNB96&pf_rd_r=09JG04X0ACXSMKZ0831A
    LOMILOMI
    LOMILOMI --- ---
    STQ: jak to teda funguje u blesku s ruznymi vykony - teplota svetla je porad stejna i kdyz je svetlo mene intenzivni?
    STQ
    STQ --- ---
    LOMILOMI: jakkoliv ztlumena zarovka ma daleko teplejsi svetlo nez kdyz je na plnej vykon, teploty v kelvinech co se u nich uvadej platej pro maximalni svitivost.
    LOMILOMI
    LOMILOMI --- ---
    Stul, lepici paska, tenke plexi.
    LOMILOMI
    LOMILOMI --- ---
    nova kampan Cartier na snubni prsteny :
    LOMILOMI
    LOMILOMI --- ---
    Pro srovnani ze vcerejsiho foceni - fotky bez retuse
    Beze stanu s dvemi bodovymi svetly :

    Ve stanu :
    LOMILOMI
    LOMILOMI --- ---
    MATHEF: je to hodne dulezity, staci nezatahnout okenni zavesy a nebo zapomenout rozsvicenou lampu a hned mas divne barvy, trebas zlute fleky, dost viditelne na sperku z bilyho kovu.
    Jednoduche reseni je desaturace, dost fotek stribrnych sperku na internetu je cernobilych. Me ale prijde, ze to tak nejak denaturalizuje material - stribro par vypada jako ocel.
    MATHEF
    MATHEF --- ---
    LOMILOMI: presne, to ti teplotu nezmeni. Jde predevsim o kombinace zableskovych vybojek ruznyho vykonu a ruznyho vyrobce. Kazdy vyrobce pouziva pravdepodobne jiny materialy a slozeni vybojek a tim muze dochazet k nejakym problemum. Ale moc bych tomu neprikladal vahu, dulezitejsi je kompozice, sdeleni a fór .)
    LOMILOMI
    LOMILOMI --- ---
    MATHEF: Pokud pouzijes stejne zarovky a jednu ztlumis stmivacem, teplota svetla by mela zustat stejna, ne?
    MATHEF
    MATHEF --- ---
    LOMILOMI: vetsina zableskovych svetel ma moznost nastaveni intensity zablesku - 1/1, 1/2, 1/4, atp. Osobne sem si zadnyho velkyho pruseru nevsimnul, kdyz sem to zkousel, ani na diacich, ci c-41 na velkym formatu :) ale profesor nas pred tim varoval - pokud mozno nemichat wataze a znacky svetel, muze to delat problemy .)
    LOMILOMI
    LOMILOMI --- ---
    MATHEF: nemyslim si, ze by se kazde svetlo jevilo jinak barevne pri ruznem vykonu, pokud mas stejnou zarovku, jak jinak bys chtel nastavit silu osvetleni?
    MATHEF
    MATHEF --- ---
    Ja fotil sperk naposled ve skole a co si tak pamatuju, tak to nebyl nikdy lehky ukol :) Jako u vsech lesklejch predmetu je dulezity, mit moc nad kazdym odleskem a odrazem. Proto se to vetsinou foti v "tunelu". Tunel muze byt klidne diy konstrukce z pauzaku a dratu. Nejlip je, kdyz je tam otvor pouze na objektiv. Tim eliminujete jakykoliv odraz studia, stativu atd. Nasviceni tunelu je nejlepsi pomoci zableskovejch svetel, stejnyho vykonu. Kdyz pouzivate napriklad 200w a 400w, jevi se kazdy svetlo jinak barevne a taky se hur ladi expozice. Pokud potrebujete tmavy odlesk, napriklad pro lepsi znazorneni tvaru, nebo efekt, staci pouzit cernou ctvrtku, nebo natreny polystyren a vychytat uhel odrazu tak, aby predmet nezasahoval do zaberu a odrazel se v potrebnem miste fotografovaneho sperku.

    Tady sem nasel nejaky ukazky vhodnych setupu pro foceni sperku




    vic diy solutions .)




    navod:
    How to Make An Inexpensive Light Tent - DIY - Digital Photography School
    http://digital-photography-school.com/how-to-make-a-inexpensive-light-tent
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam