Ostrovy Koh Rang and Koh Chang Islands, Thajsko
Tak po nějaké době opět nějaké moje záběry ze vzduchu, tentokráte malý sestřih z toho mála vánočního a novoročního létání v Thajském zálivu, které se mě tam v prosinci 2014 a lednu 2015 podařilo.
Nedávno jsem strávil Vánoce a Nový rok v dalekém Thajsku, a samozřejmě jsem sebou vzal i svého
Ptaaka, pro nějaké air záběry z této nádherné země, do které se tak rád vracím (s
Ptaakem poprvé). Takže několik informaci z létání v Thajsku, ale i praktických rad z cesty tam s RC koptérou v kufru.
Ptaak se mnou již byl na konci r. 2013 na expedici v jižní Africe (viz má předchozí videa z S.A., Zimbabwe, Botswany a Namibie), takže jsem již zásadní věci kolem leteckého cestování s
"malým špionážním zařízením" :-) měl celkem v malíčku. Letěl jsem opět s mými oblíbenými Emirates, zopakuji a shrnu jen pár důležitých info kolem cestování s LiPo "velkými" letadly:
- Phantom opět cestoval v Duratool plastovém kufru, který má přesné rozměry pro kabinové zavazadlo (
carry)
- Emirates (i jiné významné společnosti) povolují na 1 osobu 2x náhradní LiPo baterie, omezeno na
"100 watt hours per battery", max. 160Wh celkově (FAA a IATA předpisy)
- měl jsem 4x 2800 3S LiPo (Dinogy 2800), tak jsem je rozdělil, 2x v kufru samostatně, 1 přímo v
Ptaakovi, poslední kus měla manželka u sebe
- přísně zakázáno je přepravovat náhradní LiPo baterie (kdy nejsou součástí přístroje) v zavazadlech, pouze jen v příručním zavazadle na palubě (!)
- na všech bezpečn. kontrolách (tj. Praha, Dubai, Bankgok) se ptali mnohokrát, nemáme-li nějaké LiPo v zavazadlech, a pokud ano, musí jít do
"carry"
Emirates jsou velmi vstřícná a velkorysá letecká společnost, takže hlavní zavazadla 30kg na osobu, příruční 7 kg, ale nikomu nevadilo, že jich mám více, tzn. Phantoma v Duratoolu, potom ještě foto/video brašnu, která je moc nezajímala (obojí jsem měl já sám). Vím, že jinde to je dost drsné a tristní. U Emirates to je dáno hlavně jejich velkými letadly, vesměs B777-300ER a nyní i
A380 (ze kterého nás v BKK takřka evakuovali !), s velkými úložnými prostory na palubě.
Na všech kontrolách bez potíží, jen ještě na LVH v Praze chtěli Phantoma vyndat a ukázat, z bezpečáka na skeneru se ukázal nadšenec, který hned věděl, že ho mám nějak
"modovaného", tak z toho na chvilku byla dobrá diskuze :) Potom již jen velká pohoda, ani v Dubai, ani Thajcům to nijak nevadilo, viděl jsem několikrát, jak na to na skeneru koukají a říkají "Phantom", takže proti cestě do Afriky již žádné excesy.
Moje video - jsou to 4 různá místa, nejdříve pár záběrů z malého ostrůvku
Koh Rang v mořském národním parku
Mu Koh Chang National Park, nalézajícím se v souostroví na jih od ostrova
Koh Chang, kde jsme se i potápěli a šnorchlovali. Další záběry jsou již z
Koh Changu, to je 2. největší ostrov na jihovýchodě Thajska, hned vedle Kambodži. Natáčel jsem nad vyhlášenou "kokosovou" pláží
Klong Prao, na východní straně ostrova jsem polétal nad zcela opuštěným majákem
Salak Phet, a nakonec
"na Silvestra" jsem ze vzduchu na samém jihu ostrova při západu slunce natočil i
Bang Bao, což je původně rybářská vesnička s domky postavenými nad vodou kolem centrálního mola, dnes již plné obchodů, vyhlášených rybích a thajských restaurací, a turistických guesthousů.
Po návratu jsem dostal zprávu, která bohužel dalším amatérským pilotům multikoptér v této nádherné zemi létání zapovídá pod těžkými pokutami a dokonce vězením, od 1/2015 je to předmětem
tvrdé regulace a zákazů, amatér si tam v podstatě již legálně nezalétá... No, bylo to těsné, už ho tam asi nevezmu :-(
Fotogalerie Thajsko 2014-2015
Můj Y.T. videokanál
Přepněte si do HD (a na celou obrazovku), doporučuji min. 720p, ještě lépe do 1080p, zapněte zvuk
Flying over Koh Rang and Koh Chang Islands (Thailand)
http://www.youtube.com/watch?v=ZVQL7iRuKtQ