JENDAR: jasny :) tak uplne nejzakladnejsi (a taky dost obecny) dokument s pravidly, ktery upravuje pravidla pro drony je tzv
Doplnek X, ktery je doplnkem
Leteckeho predpisu L2, coz spousta lidi absolutne netusi a berou jako bernou minci pouze DX a to jeste tvrdi, ze je to pro hobby piloty jen doporuceny... Bohuzel DX plati pro vsechny piloty :)
Jinak pripadu zraneni po svete nekolik existuje. Viz posledni video, ktere jsem sem daval. Jinak treba Phantom vazi 1,4kg coz je vaha cca cihly... nechces, aby ti cihla spadla na hlavu. plus tocici se vrtule... Ikdyz P4 uz ma pojistu, ze ve chvili, kdy se stroj nahne vic jak tusim o 45° nebo tak neco, tak motory vypne. Co udelaj zapnuty vrtule P4P jsem tu ukazoval nedavno a to se mistalo klasicky vlastni blbosti, kdy jsem stroj chytal do rukou a zapomnel ohnout ukazovacek a zaroven drzel knipl dolu, takze vykon uz nebyl takovej. Defakto uz to byl spis volnobeh vrtuli.
Dalsi priklad bys nasel u Petra Juracky, kterej si nekolikrat kdysi, kdyz se stroje jeste stavely samodomo, posekal ruku tak, ze musel do nemocnice na siti.
Bohuzel vsechny stroje jsou pouze cinsky plastovy hracky, ktery v noci montovalo nejaky cinsky dite po celodennim sberu rejze a software na to programoval totalne vyndanej programator, kterej mel uplne v pici... tedy ty stroje muzou kdykoliv, ale naprosto kdykoliv zahlasit chybu, prestat fungovat a jit dolu.
Prikladem muze byt moje situace, kdy jsem letel v horach mimo lidi cca 300m vysoko a dobrejch 500m daleko. Stroj jsem vicemene uz nevidel, ale protoze to bylo v totalni pustine, kde bych maximalne prisel o stroj, ale nikomu nic neudelal, tak jsem to uplne neresil. No a najednou se mi otocil obraz na ipadu o 180° ale vsechno ostatni bylo v poradku.. V tu chvili netusis, co se deje... proc to je krucinal vzhuru nohama? padam? ulomil se gimbal? wtf? Bojis se zmacknout RTH protoze nevis, co vsechno de podelalo... je kompas ok? Kdyz dam automatickej navrat, nepoleti to nekam dokelu? FUnguje vubec prava a leva spravne? nastesti jsem presne vedel, kde jsem, jak se musim zorientovat a jak priletet zpet. Takze po par pokusech, zda kniply fungujou spravne, jsem se nastesti dostal na vizual a bezpecne zpet.
Po par hodinach googleni jsem zjistil, ze to je chyba firmwaru, ale DJI se neobtezuje o takovejch vecech informovat a upozornit na ne... kdyby nebylo lidi na forech se stejnym problemem, tak to nezjistim.
Kazdopadne stat se mi tohle na zakazce, nebo kdekoliv jinde, tak si asi cvrnknu do textilu... A to na zakazkach litam jen na vizual tak, abych se dokazal vzdycky bezpecne vratit. Jenze to jsem ja, kterej tusi, ze ty stroje jsou velmi poruchovy. Drtiva vetsina lidi, kteri litaj out of the box aniz by si cokoliv precetli a meli torchu zabrany, tak tohle vubec neresi a posilaj to viz moje videa za hranou.
Kdyby te zajimaly nejaky pravidla detailneji, nebo si v DX neco nechapal, tak se klidne ptej :)
NOMM: zajimavej pripad... kazdopadne je jeste rozdil mezi race kopterama, ktery si stavis sam a tema komercnima... u tech je to ruseni trochu mensi, ale ne male... zvlast ve meste, kde je tech signalu tak strasne moc a ruzne silnejch!!! Taky je spousta pripadu flyaway prave ve mestech... a to vcetne stroju typu mavic a phantom.
AXTHEB: minuly vanoce jsem lital v telocvicne, kdy me kamaradi po pul roce meho odmitani nakonec ukecali, at je prijdu natocit jak hrajou florbal... mel jem ochranu vrtuli a byl cca ve vysce oci... ten stroj delal dost bordel... a i presto se jeden kamos totalne neudrzel a pri rozehravani, kdy se jen strilelo na branu a ja visel cca pet metru od brany v jeji urovni, tak mi do toho stroje absolutne nepochopitelne nabehl ikdyz vedel, ze tam jsem... NASTESTI nabehl do ty ochrany a mel jen par skrabancu a nic vaznyho se nestalo... nechci vedet, co by se stalo, kdybych to lital bez prop guardu a visel v urovni oci... :/
Hodne lidi treba lita festivaly a ruzny akce treba pro deti a podobne a vubec si neuvedomuji, co se muze stat... deti jsou zvidave a vubec si neuvedomuji, co takovej stroj muze udelat... stejne jako rozpaleny kamna... Bohuzel si to oproti kamnum neuvedomuji ani rodice :/ A to nemusi byt v urovni hlavy, ale klidne deset metru nad nima... ten stroj, kdyz vypadne motor, tak jde kolmo dolu. Casto, kdyz jsem nekde mezi lidma a pripravuju si stroj nebo tak neco a nejdu ani do vzduchu, tak vsechny deti okamzite jsou a jeee to je droon a chtej si sahnout...
Race koptery jsou mozna jeste trochu ostrejsi... jednak proto, ze treba nemaj imho to automaticky vypinani vrtuli pri urcitym nakolnu...? a druhak dokazou letet klidne 100km/h. A ikdyz jsou dost lehky, tak bych tim nechtel v plny rychlosti dostat do krku... a ani do bricha.
no nic... patek vecer, konec plkani. sry za sloh :D
TL:DR - proste ne nad nezucastnene lidi, silnice, koleje, ne ve mestech, ne nad budovama a podobne... :)