• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RESCAPEQUADROKOPTÉRY , Coptery DJI Phantom a jiné osazené kamerou, všeobecná diskuze, fotky a videa
    Tipy, triky a vše ostatní ohledně RC Quadrokoptér, létajících RC modelů osazených čtyřmi motory. Rady při nákupu zařízení a příslušenství. Quadrokoptéry s kamerou - vlastní ukázkové fotky a videa.
    rozbalit záhlaví
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    Tady jsou zase vasne pri pondelku :D

    No zkusim to poporade... Myslel jsem, ze Dragon ma Mavica 2 Pro ne? Air prenasi signal pres wifinu a tam bych ztratu signalu chapal. Ja ji teda chapu i ted. Me to u P4P v2 taky cas od casu zlobi.Proto tam ale mam moznost prepnout signal z 2,4GHz na 5,8GHz. Imho to bude u M2P taky. ONo se to nezda, ale to zaruseni signalu je v dnesni dobe fakt obrovsky. Jedna oblibena historka... Jeden z kolegu kdysi lital v okoli Lucni boudy (v dobach, kdy se jeste tolik neresilo...) kde testoval extremni podminky pro jednu expedici a esi ten stroj dokaze litat i v extremni zime atd.
    No a jak si tam tak lita, tak najednou dron bere drahu a mizi v dali... Nastesti se mu povedlo prevzit zpet kontrolu a pritahl si ho zpet. Nasledne zjistil, ze na snezce je vysilac nejakyho signalu, kterej mu zarusil signal a nazdar... A to bylo v krasne otevrenem prostoru :) Ve meste tech vysilacu je o mnoho vic a o hodne silnejsich.


    DRAGON: Smart controller je ted novinka, takze to imho moc lidi zatim nema. Ja mam Crystalsky a to jen proto, ze ten displej je bombastickej a vidis na nej i v plnym slunicku. Coz na iPad bohuzel ne. Naopak jsem presnej opak, totalne me sere Android a nesmi mi domu... to je nejvetsi slabina toho zarizeni a moc me mrzi, ze tam nejde dat iOS. Proc me to sere? Protoze odezva je brutalne pomala oproti iOSu, kdyz kliknu na nahravani na displeji, tak musim kliknout nekolikrat nez to zacne nahravat, je to pomaly jak snek... ale ta svitivost displeje, kompaktnost a napajeni externi baterkou (oproti iPadu, kdyz se mi vybije, tak mam na x hodin smulu, tady vyndam druhou baterku a jedu dal) byla jednoznacnou volbou pro to to koupit.

    Nemuzes verit marketingovejm kecum, ktery ti vyrobci nabizej. Oni tyhle veci testujou jednak v idealnich podminkach, ktery realne nikdy nemas sanci dosahnout. Tedy kdyz napisou ze dolet je 31 minut, tak je to prave v idealnich podminkach. V realu je dolet neco kolem 25 minut +-. Navic vetsinou baterku nedrtis do maxima, protoze treba v zime kapacita padne rychle a kdyz jses pod 10% tak zacne stroj pristavat... A nechces pristat nekde pryc od tebe :)

    Kdyz ti napisou, ze dolet je 7km, tak musis cist v tech malejch pismenkach, ze to je pouze v FCC a pri nerusenem prostoru. V Evrope je povolena norma CE, ktera nema takovou silu a tedy realne je dosah kolem 3km vyjimecne 4km. NICMENE!!! litat takhle daleko je jednak totalni (s prominutim) picovina, sobectvi a nesmyslnej risk. V takovy vzdalenosti proste nemuzes nikdy reagovat na okoli a okolni provoz, kterej kdyz, tak vidis jen a jen pred sebou a i tak to je jen nahoda, kdybys tam bezpecne zaregistroval okolni provoz vzhledem k sirokouhlosti objektivu atd... Ten duvod, proc se ma litat na vizual je jednoduchej a neni bezduvodnej. Proto nikdy nedokazu pochopit, proc lidi nadavaj, ze jim nestaci dolet... Litam uz nekolik let a v drtive vetsine litam do nekolika stovek metru od sebe. Delsi dolet jsem v zivote potreboval jen parkrat a to u velmi specifickych zakazek a i tak se jednalo o vzdalenosti do kilometru na otevrenem prostranstvi. Navic to bylo litany velkym strojem, kterej i na takovou vzdalenost byl videt a bylo to s veskerou koordinaci.

    Nejdal v zivote jsem letel 3km, kdy se jednalo o spolupraci s jednou spolecnosti vlastnici nejvetsi dul v CR a opet to bylo jednak na otevrenem prostranstvi s koordinaci, kdy se vytycila trasa, kde nic a nikdo nebyl a i tak jsem me stazenej zadek...

    Dale je pak "videt" a "videt" :) Vizual znamena, ze jses na tu vzadlenost bezpecne schopen stroj ovladat, aniz bys musel koukat na displej. V realu - Inspire je videt na vzdalenost cca 700m, phantom 500m, kdyz mas fakt dobry oci, Mavic cca 300m.
    Opet z me zkusenosti. Lital jsem kdesi v horach komplet mimo lidi. Byl jsem cca 700m daleko a 400m vysoko (v tomhle prostoru jsem si dovolil letet mimo vizual). Pripravuju zaber (ze zacatku kolmo dolu, couvacka a zaroven tilt kamerou nahoru... nadhera). Kdyz v tu najednou se mi prevrati obraz o 180° WTF kua... co se deje... Proste najednou byl obraz vzhuru nohama, ale telemetrie byla normalne... Ale proste v tu chvili nevite, co se s tim deje... Pada to? Je otoceny rizeni? nepodelal se i kompas? V tu chvili nemuzete pouzit automatickej navrat, protoze neni jisty, jestli by to nevzalo drahu jinam... Nastesti jsem presne vedel, kde se nachazim, jakou stranou jsem natocenej a co musim udelat, abych se manualne vratil... Ikdyz bylo v tu chvili kolem minus 10°, tak me bylo vedro jak v saune... Zkratim to, vecer jsem po celkem dukladnym googleni zjistil, ze je chyba v FW a pri naklonu kamery o 90° dolu to proste prevrati obraz... Kdybych nevedel, kde jsem, tak jsem totalne v kelu. DJI bohuzel neposila newsletter s chybama, ktery se objevi tak, aby informovali lidi o pripadnych potizich atd... Ze zacatku vetsinou o vsem mlci a resi se to jen na forech mezi uzivateli.

    Proto nechapu lidi, co si nasadej brejle a letej kilometry daleko a neresej... Ale asi do doby, nez si kazdej zazije velkou krizovku tak to proste nepochopi :) Ted jen doufat, ze ta krizovka nebude mit fatalni nasledky...

    Muj prvni let byl taky kdysi ve Hvezde. Nicmene vzadu u letohradku na ty velky plose a v dobe, kdy tam nikdo nebyl a nelital jsem nijak daleko. Jednak protoze jsem se bal, ze si to rozbiju a druhak nebyly senzory :D A tretiak protoze jsem proste byl totalne posranej, ze to spadne... neveril jsem tomu, ze to fakt lita... Coz je stav mysli, kterej si v dnesni dobe moc nikdo neuvedomuje a bezmezne veri, ze ten stroj je dokonalej a nespadne... Naopak, pokazdy jdu do vzduchu s tim, ze ten stroj kdykoliv padne a snazim se tedy opravdu minimalizovat pripadny riziko.


    SARKUF: variabilni ND ovaldatelny vzdalene by bylo bozi no :D imho ten, kdo to vymysli, tak zarobi :D

    No nic... jde se makat :D
    SARKUF
    SARKUF --- ---
    MERTLAS: tyjo o apce jsem nevedel, supr diky... Kouknu jestli je i neco na Android.

    No prave, nahore je to vzdycky uplne jiny a to uz nemluvim o tom, ze kdyz se az nahore rozdhodnu zmenit smer vuci slunku. Jakej luxus by byl variabilni ovladanej automaticky zdola hehe
    MASTA
    MASTA --- ---
    DRAGON: Vole mam iphone roky a ani nevim kde jsou itunes v telefonu, na pocitaci je taky nemam. ;) btw Air pouziva pro komunikaci mezi dronem a ovladacem stejnou technologii jako Spark, pokud chces lepsi dosah a min ztrat signalu, mel sis koupit Pro. Ale uprimne te nechapu, mam neco nalitano a k 500m jsem se dostal jen jednou a byl jsem podelanej za usima, ty jdes a flaknes to tam v Praze pri svym prvnim letu...
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    FRACTAL: pri predstave ze jeste jednou budu instalovat zkurveny itunes, se mi dela blbe :)
    FRACTAL
    FRACTAL --- ---
    DRAGON: No ze radai koupis hovadinu za 16 nez jety jabko za 4 :)
    SWALLOW2
    SWALLOW2 --- ---
    DRAGON: No s tou appli srackou :) mi mavic 2 pro zatim doletel nejdale 3,9 km ... ale je fakt ze v prirode ... napriklad draty vysokeho vedeni rusi slusne
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    FRACTAL: miluju tyhle kecy, dik :)
    FRACTAL
    FRACTAL --- ---
    DRAGON: Ty mas tak tezkej zivot :)
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    kluci, kdo tu mate Smart Controller? Premyslim ze ho vezmu kvuli tem vypadkum signalu, wnoice mi psal ze obecne plati ze dji + android = shit. Je to pravda? kamos ma pro 1 a nikdy nic takovyho nezazil, tak je mi to divny. Smart stoji 16 litru, tak uplne nevim, jestli do toho jit. Přechod na apple nepripada v uvahu, tu sracku uz doma nechci.
    dik
    COSMY
    COSMY --- ---
    dolital ne?
    PPNEKK
    PPNEKK --- ---
    DRAGON: mavic air jde prepnou do fcc modu a pak muzes litat mnohem dal. Myslim, ze to bude u tveho drona stejne.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    W_NOICE78: android. stojim v te "ulicce, jak leti rovne mezi stromy, tak ja stojim a koukam na nej zezadu prave..
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    FRACTAL: Polarpro ma apllikaci, ktera ti to dokaze vypocitat. Jmenuje se na iOS Polarpro

    Blby je to, ze shora vidis trochu jinak. Dost casto je zem tmava a v tu chvili je nd trochu blby. Ja nejcasteji pouzivam nd8 a ve vyjimecnych pripadech nd16.
    Parkrat bych potreboval nd4, ale tu nemam :D


    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    DRAGON: No ty ne, ale kdyz si cinan usmysli, tak to dokaze ruzny veci, aniz bys chtel :D

    Jinak co se signalu tyce nevim, jestli muzes prepinat na mavicovi mezi frekvencema?

    Ja na phantomovi mam prenos pres 2,4 nebo 5,8 nebo dual. Nastavuje se to v zalozce tusim HD.

    Plus spouste lidi pomohlo prepnuti komplet vysilace z evropsky CE normy do americky FCC.

    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    DRAGON: z toho videa nepoznam kde stojis, muzes se podivat do flight logu. Pouzivas android nebo iOS?
    FRACTAL
    FRACTAL --- ---
    DRAGON: Zajimave. Sparkove batery umi jet naraz
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    W_NOICE78: vzdyt je na tom videu jasny ze mezi mnou a dronem neni zadny strom (ta cesta..)
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    MERTLAS: ja tak vysoko litst nehodlam...
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    FRACTAL: hele to moje neumi, stav baterek bylo 3/4 každá. a proste to cekalo po jedny
    FRACTAL
    FRACTAL --- ---
    DRAGON: Ono to umi nabijet vsechny naraz. Ale to nesmi bejt vyflakany do mrtva.
    SARKUF
    SARKUF --- ---
    Kdyz se tady propiraly ty filtry... Naka rada jak co nejuspesneji zvolit pred letem ND filtr? Myslim tim postup pri vyberu vhodnyho zatemneni abych udrzel dvojitou zaverku a nemel preex nebo pod ex a nasledne se musel vracet a pristavat...
    Je mi jasny ze to casem chytnu do oka a budu vedet, ale dobra rada vzdycky vsechno znatelne urychli.)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam