• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RESCAPEQUADROKOPTÉRY , Coptery DJI Phantom a jiné osazené kamerou, všeobecná diskuze, fotky a videa
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DRAGON: Sorry, dohledal jsem to a šlo o vrzi pro Air...
    Master AirScrew V2 - What Others Have NOT Said | REVIEW
    http://www.youtube.com/watch?v=vqecsYdSp9s
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    COMODOR_FALKON: tak to asi nebudou tyhle, protoze cituji "no adjustments on settings needed"
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DRAGON: Teď si nevzpomenu kdo (možná Original DoBo?) a jsem v metru, tak se nemrknu, ale někdo na ně dělal na YT recenzi a dopadlo to velmi dobře.
    Akorát vyžadují speciální přenastavení motorů dle návodu
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    znáte? co vy na to? koupit?

    DJI Mavic 2 STEALTH Low-Noise Propellers - x4 BLUE - Master Airscrew
    https://www.masterairscrew.com/products/dji-mavic-2-stealth-upgrade-propellers-x4-blue
    YAKOBO
    YAKOBO --- ---
    Trochu vám tu rozčísnu tu DJi debatu :) sestřih z pár baterek, parádní karanténí odpolko
    karantena Den No 1
    http://www.youtube.com/watch?v=9N5mKohJGeQ
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    REEN: ahoj :) takových podobných projektů je po světě několik různě úspěšných. U nás máme taky jednu už celkem zavedenou platformu a zcela upřímně, víc zakázek (prakticky všechny) chodí především ze zahraničí respektive na zahraničí než na česko.

    Řeší defakto kompletní službu od zadání a vyřízení podkladů poptávky, přes vypracování nutných povolení pro UCL, vybrání kompetentního pilota podle určitých faktorů až po následnou postprodukci. Ten projekt už jede několik let a zatím jsou pořád v červených číslech. To jen tak pro info. U nás prostě nění takový trh na toto.
    Už jednak proto, že stále dost firem, které potřebují letecké práce, tak si to nechají zalítat nelegálně tamhle Pepikem, protože dron má dneska každej, a ty, které potřebují legální záběry a uvědomují si, že existují pravidla atd., tak buď již spolupracují nebo se dostávají přes reference.

    Pak je třeba rozdělit trh na klasickou filmařinu a inspekční lety, kterých je opět drtivá většina oproti filmařině (velké zakázky už mají rozebrané již dlouho zaběhnutý firmy a zbytek se opět předává docela zaběhnutým systémem referencí - náš rybníček leteckých prací neni tak velký a ta aktivní sféra se celkem dobře zná :) ).

    Inspekce jsou dost specifické a záleží na požadavcích konkrétních zakázek.

    Drtivá většina zakázek je přes reference od bývalých klientů, přátel, známých atd. případně od kolegů, kteří třeba nestíhají, případně od již vracejících se klientů, kteří následně zase doporučují dál atd. Minimum je třeba přes web nebo facebook a podobne. Pres podobny weby mi za cca tri roky, co jsem na nich registrovanej prislo vsehovsudy tri zakazky a bohuzel vzdy byly slozity vzhledem k cesky legislative a potrebovaly je zaletet nahned, coz je proste nerealny. S tou ceskou spolupracuju jeste od dob, nez ten web vubec zalozili a pomahal jsem jim ho rozjizdet a doted spolupracujeme :) Ale jak jsem rekl, tam je drtiva vetsina spis inspekcni veci a v soucasne dobe prevazne v zahranici.

    Každopádně kdybys potřeboval, tak klidně dej vědět a můžeme to probrat :)

    REEN
    REEN --- ---
    Přemýšlíme u nás ve firmě, že bysme zkusili vykopnout takovej startup. On-line projekt elektronického tržiště pro služby dronistů... Idea je, že by to formalizovalo poptávku kterou po vás klient obvykle chce, aby pilot měl dobré zadání a pak by to oslovilo relevantní piloty nejčastěji asi dle lokality. Je to jen idea a v tuhle chvíli hledám piloty, kteří se dronem živí a chtěli by se se mnou o tom bavit a říct jak jim chodí poptávky, na co se nejčastěji musí doptávat a podobně.

    Měl by někdo zájem si o tom se mnou psát nebo dát konferenční hovor?

    Díval jsem se že v USA funguje dronebase, který jde ještě dál a ty služby balíčkuje a řeší i finance a předání výstupů. Tak daleko zatím asi jít nechceme.
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    ono jedna vec je, ze se to deje hodne lidem, druha vec je reklamacni politika DJI :) a to je spis nepolitika. Uz mam nejakou zkusenost :)

    COSMY: tak good luck and have safe fun :)
    COSMY
    COSMY --- ---
    DRAGON: dik ja ho zatim mel jen 2x venku a v dohledu max 40
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    COSMY: tak mnoho nalítanejch kilometrů přeju :)
    COSMY
    COSMY --- ---
    DRAGON: uz ho mam :D
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    pripadne mavic mini sudden descent.

    COSMY: jako jestli mas v planu koupit si Mini, tak bych se na to fakt vysral a sel do overenyho Aira, pokud hrajes na velikost. Mit v ruce tool, kterej muze uplne nahle ohrozit tebe nebo okoli a to mnohem vic nez bezna statisticka odchylka, kdy se to deje i ostatnim dronum, to asi nechces...
    COSMY
    COSMY --- ---
    kua vy me desite :D
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    kazdopadne tohle se nestalo jenom jemu, nahlou zmenu letu (spin) a pad reportuje hodne vlastniku Mini, takze si myslim, ze by to mohli uznat, protoze tohle jde dost pravdepodobne za nimi.

    staci si dat do googlu Mavic Mini Sudden Death
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    MERTLAS: ja sem mu to pri nakupu v prosinci rikal, at to jeste nedela, ze mi prijde, ze je to spichly kvuli legislative horkou niti a ze to nema moc senzoru, at treba zauvazuje nad Mavic Air, ten chyby nevykazuje moc (bezny procento), ale on mel jasnej argument - vejde se to do kapsy.

    pozdeji zjistil, ze nevejde, protoze dron neni jen dron, ale to je jina story :-)
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    Mavic mini je kram. Nevyladenej SW (ta aplikace je docela peklo), strasne moc ruznych chyb... ten stroj DJI vyplivlo hlavne z duvodu legislativnich zmen ruzne po svete a jejich "rychlou" reakci. Ne nadarmo se o nich rika, ze klienti teto znacky nejsou nic jineho, nez testeri :)

    Ale neni to nic neobvykleho. U rady Inspire to byvalo kdysi podobne potom, co vysel... V tuto chvili zatim nejodladenejsim strojem je stale Phantom, ikdyz i ten ma problemy. Ja momentalne budu resit reklamaci vzhledem ke klasickym prasklinam na rameni. Ale nevim nevim esi mi to uznaji, protoze u predchoziho modelu a totozneho problemu mi reklamaci neuznali. No uvidime...
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    taky mi rikal, ze na fcb ve skupine DJI Mavic Mini podobny ujetosti uz par lidi reportovalo, nekdy to dopadlo lepe, nekdy jeste hure (napalil to primo v rychlosti do zdi). Si clovek neodpusti myslenku, jestli Mavic Mini probehl radnym QA procesem, protoze to vypada, ze je to snad nejproblemovejsi Mavic v jejich sortimentu.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    COMODOR_FALKON: kdepak, kamos okazite zacal zkoumat aladina a windy, u nich bylo prakticky bezvetri. Ta hlaska s vetrem byla proste chybna. Mne to taky jednou udelalo na Mavic 2 Pro, pritom ten dron letel 5 metru nademnou a nic nefoukalo.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DRAGON: Z toho popisu bych si tipnul, že došlo k následující situaci:
    Vyletěl do 80m, do relativně silných vzdušných proudů. Dron zahlásil varování.
    Zapnul RTH defaultně nastavené na 30m.
    Někde v těch 30 metrech dron ztratil GPS signál a nechal se odfouknout větrem do strany.

    ...a nejspíš k tomu napomohl i pilot, to chování dronu s/bez GPS je fakt diametrálně odlišné, počínaje tím, že dron v atti mode nijak nebrzdí...

    Takže nejspíš ve snaze netrefit střechu vyslal dron plnou rychlostí jiným směrem v atti mode = bez automatické stabilizace a brzdy...

    Ale pokud urval jen nožičku, tak pohoda, ty jsou levné...
    Malér by byl gimbal - ten stojí tolik co půlka dronu...
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    DRAGON: A mám dojem že sílo větru nepozná samostatnej senzor, ale bere se to z toho jak velkej rozdíl výkonů musí dodávat jednotlivý motory - za bezvětří v ideálním stavu jedou všechny stejně - pokud fouká musíš přidávat klopení proti větru abys zůstal rovně - imho pokud by se přidřel jeden z motorů (například vnikem nečistot, nebo v důsledku dřívější nehody která způsobila např. vyosení motoru), bude to potřeba kompenzovat větším elektrickým výkonem do daného motoru - a SW dojde k tomu že moc fouká. Zároveň se takový motor bude víc zahřívat a v čase se tak budou dál měnit jeho parametry, (menší fyzický výkon motoru - při klesání aby stroj udržel rovinu bude muset dost ubrat ostatním motorům aby klesal rovně).
    Ale je to jen můj odhad na základě znalostí z elektroniky, nemám hlubší specifické znalosti elektroniky dronů.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam